Coupessa on aika onnettomat lyhyet valot kattelin tänää 100w polttimoita mut sulattaakoha ne umpiot? Sen jälkee ei ainkaa näe mitää. Onks kukaa kokeillu noita bilteman 100w Xenon look polttimoita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kestääköhä coupen umpiot 100w polttimoita
Collapse
X
-
Ehkä ekana kannattaa releyttää noi valot, jos sitä ei ole vielä tehty. Ei isommat tuikut paljoa auta.
Tänään Golffiin asensin Navigaattorit ja samalla mittasin voltit valoilta.
Pelkät lyhkäset -1.5v ja pitkät+lyhyet niin -2.5v. Pikkusen siis voi kirkastua kun saa nuokin releytettyä. Jännite käynnissä 14.7 volttia.
-
jiisimula
Ostaa aidot Xenonit eikä mitään Xenon look polttimoita, jotka maksaa usein paljon ja silti eivät ole kummoiset.
Comment
-
ääni releytykselle täältäkin, sen jälkeen voi kokeilla noita "prosentti" polttimoita, ja jos ei vieläkään tunnu riittävän, tyynesti xenonia keulalle. Itsellä meinasi itku päästä kun urssilla ensimmäistä kertaa pimeällä ajoi pidempää matkaa, kun oli tottunut Saabin valoihin. Releytys toi jo "toimivat" valot, nyt xenoneilla näkee oikeasti :)
Comment
-
Siinä saattaa tosiaan käydä niin, että kun valot on releytetty ja pitkät on päällä molemmissa polttimoissa, lämpökuorma kasvaa satawattisilla niin suureksi, että jotain hajoaa. Heijastin voi ottaa itseensä tai polttimon kanta sulaa. Releyttämättömänä ei hyödytä laittaa tehokkaampia polttimoita, koska kasvaneen kuorman talia jännitehäviö kasvaa niin, että saatu tehonlisä hukkuu häviöihin.
Comment
-
Tuohon relekysymykseen niin, missähän vanhemmassa VAG-autossa ylensä on orggiksena releet? Ei taida olla kovin monessa.
Ja Britaxit sopii yhtä hyvin Coupen noukalle kuin Navigaattorit Golffin :)
Melkoset kattilat, mutta ei tuolla onneksi missikisoihin olla osallistumassa.
Comment
-
Tuohon relekysymykseen niin, missähän vanhemmassa VAG-autossa ylensä on orggiksena releet?
Kannattais varmaan mitata lampun kannalle tuleva jännite ja tehdä siitä sitten johtopäätöksiä.
Jos valot on surkeat, niin releytys on autuus onneen eikä ne tehokkaammat polttimot.
Viimeisin juttu valojen releytyksesta ym. aiheeseen liittyvästä:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=55826
Comment
-
Nimenomaan. Ilman releitä voit hyvällä tuurilla saada vielä himmeämmät valot ja valokatkaisijan rikki nopeammin, kun virta ja häviöt kasvavat. Parhaimmillaan olen saanut II-Golffissa polttimoille reilu 3 volttia enemmän releiden kanssa. Voin sanoa, että ero oli suorastaan järkyttävän suuri!
Comment
-
Varoitus bilteman ym. "halvoista" 100w polttimoista. "halvoista" polttimoista tuli aika kalliit kun vaihdoin biltemasta tilatut 100w:set releytyksen jälkeen paikalleen, ensimmäisten parin kilometrin jälkeen kuului napsaus ja toinen valo pimeni, syytä ihmettelemään ja kas polttimo oli räjähtänyt palasiksi ja samalla tuhonnut heijastus pinnan aivan mataksi. Sen jälkeen piti vaihtaa umpio ja "kalliit" 100w polttimot jonka jälkeen ei ollut ongelmia.
Comment
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viestiXenonit vaan ja rele johtosarja. Ja bolt on . Itse hommasin Risaan ja 50w (4300K)polttimoilla(ei lailliset).
Comment
-
Eilen verrattiin kaverin -93 V8:n valoja oman -97 A4:n valoihin. Molemmissa xenonit. Ainoa ero oli kaverin auton sisäpuolelta todella likaiset umpiot ja eron kyllä huomasi selvästi silmällä. Kannattaa siis pitää umpiot puhtaana!
Tähän asti olen n. 200km ajon perusteella ollut 35W Xenoneihin todella tyytyväinen. A4:ssä oli juuri ja juuri tilaa ballasteille umpion pölysuojien takapinnoilla. Ero valotehossa on aivan selvä ja ainakin omasta mielestä kunnon valot nuorentaa autoa helposti monella vuodella. Vielä pitää parkit vaihtaa ledeihin ja kehittää jostain sumareihin edes jollain tavalla valkoiset / siniset H1:t.
Comment
-
Noista valkoisista polttimoista kun oli puhe, niin olen itse tilaillu tuolta nyt parkkipolttimoita ja muutakin -> tempesta.catalanopalestina.org
Sähköpostilla vaan yhteyttä ja maksu Paypalilla, tavara tulee n. viikossa.
Nyt on tulossa pitkille ja sumareihin xenon-kaasuilla olevat H1 & H3 -polttimot.
Noita parkkeja on ollutkin jo, varsin pitkäikäseksi itellä osottautunu, ja ovat oikeasti valkoiset eikä mitään kusenkeltaisia
niin kuin esim. Philips Blue Visionit.
- W5W lasikantaset parkkipolttimot xenon-kaasulla 5e pari -> Klik
- H1:set xenon-kaasulla 7,5e pari -> Klik
- H3:set xenon-kaasulla 7,5e pari ->Klik
Comment
-
Aikoinaan omaan Coupeen laitoin relesysteemin ja 80/100W polttimot, ei ongelmaa. Joskin ongelmien välttäminen tarkoittaa huomiovalojen käyttöä koska puolivalojen jatkuva polttaminen lämmittää umpiota kohtuuttomasti. Oma toteutukseni oli 10W:n halogeenipolttimo siihen sumuvalon kotelon sisempään päähän. Näyttää huomiovalolta niin ettei kukaan ollut kiinnostunut.
Comment
Comment