Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kahvat vaihtoon. Tarvikkeilla ei tee sitten mitään ja alkup. on kalliita (yli 40€/kpl) :(
Jos haluat että kahvat myös pysyvät ehjinä, niin oven avausmekanismi (se palikka oven päässä) on huollettava perusteellisesti. Mekanismi tuppaa takertelemaan vanhemmiten ja heikoin kohta kahvassa antaa periksi, kun sitä sopivasti nykäisee pakkasella.
Ensimmäisessä autossani -83 lötkössä oli kansa salvat "tehottomat" eli ovet aukesi vasta voimankäytöllä. Purin ovipahvit ja siellä avausmekanismissa hyvin ahtaassa paikassa on sellainen metallinen tanko, jos nyt vielä oikein muistan, mikä välittää kahvalta liikettä lukolle. Siinä oli kiristysmutteri, jolla sai säädettyä kahvan kiinniottoa eli aukeamista. Tuolla tavalla sain salvat pelaamaan mainiosti, mutta eipä nuo kahvat kyllä kalliita näy uusinakaan olevan. Säästöä se on pienikin säästö :).
Alkuperäisiä ei enää marmorilta saa. Febin laadukkaan tarvikkeen pystyn toimittamaan 36e hintaan per etuovi. Muutaman moisen olen toimittanut eikä perään ole laadusta huudeltu.
Viikko sitten juurikin Febin kahva jätti minut ulos... Olemus muutenkin ainakin siinä yksilössä OEM-ripaan verrattuna heppoinen.
Lukkopesän vaihto "kahvahuollon" yhteydessä on yhden ruuvin takana, joka kannattaa tehdä, mikäli ei halua portinvartijan avainnippua.
Vähän aikaa sitten renasin lötkön lukkoja ja jotenkin sain ne pelaan, mut avaimet virta lukossa ja ovet kiinni. No onneks peräluukku oli auki. Ladan vanha pumppu pelasti. Peräkontista Ladan pumpulla ilmaa ja kas, lukot aukes. Vaatiii pari kovaa pumppausta ja aukee.
Viimeksi muokannut jasso; 8.11.2007, 11:10.
Perustelu: Lisätty äidinkieli satummanvaraisten sanojen listaasi.
Säätö ei enää auta, kun kahvojen valualumiiniosat on jo ehditty nykäistä poikki ;)
Purin apparinpuolen ovipahvin ja näinhän siinä oli käynyt - alempi kahvan liikkeen tangolle välittävistä n. senttimetrin mittaisista metallipätkistä oli poikki.
Jos nyt ostaisin jostain syystä Motonetin osan vaikka kuskin puolelle, niin onko siinä mukana juurikin tuo vivuston kahvanpuoleinen osa vaiko pelkkä ulkokahva eli kädensija?
Comment