Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Narinaa ohjauksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Narinaa ohjauksesta

    Mistä vois johtua sellanen melko kova narina ku rattia kääntää oikeelle? Sisälle kuuluu myös oikein hyvin mutta mun mielestä ääni kumminki "alkaa" raidetangolta. Äänen saa hyvin kuulumaan ku keskiasennossa rattia "käyttää" oikealla niin että omasta voimasta palautuu keskelle, auto sammuksis siis.

    Koitin irrottaa vasemman raidetangonpään mutta ääni ei hävinnyt. Oikea puoli on vielä kokeilematta. Sisältä on rasvattu kaikki mahdollinen eikä rattikaan hinkkaa mihinkään. Mahtasko oikeella puolen olla vikaa raidentangon nivelissä vai mikä on?

    Yhessä ketjussa puhuttiin kuivasta raidetangosta joka korjaantu vaseliinillä. Näytti kumminki olevan melko vaikees paikas se sisempi haitarikummin klemmari et ei taida aiva nuon vain onnistua. Tarttis vähä apua ny :)

    #2
    Ne sisemmät haitarikumin klemmarit saa kyllä pois, mutta hankala on laittaa takaisin. Itse olen käyttänyt laadukkaita, isoja nippusiteitä. Hyvin on pysynyt. Vähän lisää työskentelytilaa saa kun ottaa sellaisen pienen osan siitä sisälokasuojasta irti siitä raidetangon ympäriltä.

    Comment


      #3
      Onko haitarikumit ollu sulta irti raidetangon narinan takia? Ajattelin et auttoko rasvaus.

      Comment


        #4
        Olen vaihtanut raidetangon sisäniveliä muutaman, ja rasvannut nivelet samalla reilusti. En ole tuota tehnyt narinan, vaan väljyyden takia.

        Comment


        • #5
          ettei kuuluis iskarin yläpäistä..

          Comment


            #6
            Sama kävi mieles mutta eihän iskari käänny tuos ripustukses renkaiden mukana eli mun käsittääkseni ei voi tulla siitä. Just sain rasvattua kuskin puolen tangon mutta ei mitää apua.

            Comment


            • #7
              Mulla kuului samaa narinaa rattia käännettäessä. Vika paljastui niistä koiranluista jotka tulee kallistuksen vakaajalta alatukivarteen. Lääkeruiskulla ja neulalla oljyä suojakumin läpi ja narina loppui siihen.

              Comment


                #8
                Sekään ei vain voi olla nyt koska tuos on puslilla koiranluut, ei nivelillä. Apukuskin puolen sain rasvattua mutta kokonaan ei hävinnyt, mut ehkä vähä pienene. Ja oli kyllä melkosen paskamainen homma!

                Comment


                  #9
                  Ei kyllä ole mukavaa hommaa noiden kumien alle katseleminen. Tai se haitarikumin takaisinlaitto ja kiristäminen vaatii usein hieman akrobatiaa.

                  Mites olis jos aukoisit hieman niitä tukivarsien nivelien kumeja ja tuikkaisit jotain rasvaa sinne kumin alle? Voisi olla yksi kokeilemisen arvoinen asia?

                  Comment


                    #10
                    En tiedä voisko tulla nivelistä ku mulla on nyt kumminki ollu molemmat puolet ylhäällä, raidetangonpää irti molemmin puolin ja silti narina kuuluu. Kuuluu vain ajaeski todella selvästi rattiin esim. parkkiksella.

                    Apukuskin puolen tanko oli kyllä ihan kuiva mut nyt sielä pitäs olla tarpeeks vaseliinia. Pitäs varmaan muutama päivä ny ajella ja kattoa tapahtuuko mitää narinan muutosta.

                    Comment


                      #11
                      Jos et löydä äänilähdettä ohjaamon ulkopuolelta, ja kyllästyt etsimään, niin kokeileppa kuunnella kuskin jalkatilassa olevan ohajusakselin "murros-niveltä". Itseltä löytyi exästä "nariseva" nivel jalkatilasta. CRC auttoi.

                      Comment


                        #12
                        Sieltä alotinki kattelemisen. Sen verran ronskilla otteella voitelin sitä niveltä ettei sen pitäs ainakaa kuiva enää olla :)

                        Comment


                          #13
                          Ny ku oon ajellu noin 50 km rasvauksen jälkeen ni kitinät on kadonnu. Helvetin hieno homma! Kiitos kaikille vastanneille!

                          Comment

                          Working...
                          X