Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

surullisen kuuluisat takajarrut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • surullisen kuuluisat takajarrut

    Audi 80 (b4) 1,9TDI -93 Käsijarru jumittelee, vipu ja pesä on ruostunut korjaus kelvottomaksi... Käykö jotkut noista Bilteman takasatuloista kyseiseen autoon? Soveltuvuus taulukko ei tunne -93vm 80:stä. Paikan päällä hypisteltyäni satulat näytti samanlaisilta, mutta onko vuosimalleissa mahdollisesti letkuja eri kierteillä?

  • #2
    Ohje:)
    1. Jos pidät Audia, niin liity kerhoon
    2. Käytä hakutoimintoa, josta voi olla apua- minä en tänään löytänyt asiaa jota etsin:) Joten kaikkia ei löydy haulla= Silloin kysymään palstalta
    3. Käytä vain "hyviä" osia. Liittymällä kerhoon voi katsoa jäsenosiota.
    4. Sieltä löytyy Teppo, joka tuo edullisesti alkuperäisiä osia Saksasta ja myös tarvikekilkkeitä.

    Ps unohda Biltema

    Comment


    • #3
      Olen aivan samaa mieltä Jorman kanssa, vaikka olen itse Bilteman satulan laittanut profiilin kulkineeseen. Vaikka on uusi, oli hankala saada katsastuksesta menemään läpi. Jarru tehokkuus oli pienempi kuin toisella puolella, jossa on alkuperäinen satula.

      Tiivisteet Bilteman satuloissa kestää noin vuoden, sitten hapertuu käsiin.

      Tietysti edullisempi ratkaisuhan se on, mutta ei turvallisin...

      Aiheesta löytyy haulla enemmänkin juttua.

      Comment


        #4
        Uusi satula maksaa kotimaan merkkitiskillä vaihto-osana reilu 160e, jota itse en pahana hintana varmasti toimivasta osasta pitäisi (oletan että kyseessä etuveto)

        Comment


        • #5
          Motonetissä muistaakseni 119 eur, mutta siinä ei saa liukuja mukaan.

          Comment


            #6
            Etkassa X osanumeron perässä tarkoittaa vaihto-osaa.

            Comment


              #7
              Hommaa uudet tai toimivat käytetyt satulat. Niihin sitten asennat akseleille rasvanipat ja tyrkkäät kerran-pari vuodessa vaseliinia. Ei tarvitse enää pelleillä.

              Comment


                #8
                Olkaahan tarkkan noiden satuloiden kanssa. Niitä on vissiin kahdella eri mäntäkoolla 36/38mm. Jos vahingossa ottaa satulan väärän kokoisella männällä niin siitä voi juurikin aiheutua takajarrujen epätasapaino katsastuksessa.

                Comment


                  #9
                  Olkaahan tarkkan noiden satuloiden kanssa. Niitä on vissiin kahdella eri mäntäkoolla 36/38mm. Jos vahingossa ottaa satulan väärän kokoisella männällä niin siitä voi juurikin aiheutua takajarrujen epätasapaino katsastuksessa.
                  Jep, jarrupalikoitahan yleensäkin olisi suotavaa vaihtaa symmetrisesti.

                  Comment


                  • #10
                    38 mm käy ihan hyvin 36 mm tilalle, ja tietenkin molemmat vaihtoon samanaikaisesti. Eiköhän ne B:n satulat sovi kasikymppiinkin, uudemman mallin letku vaan samalla vaihtoon.

                    Comment


                      #11
                      Kannattaa pistää hyvät satulat ja hoitaa niitä myös, maksaa itsensä takasin kun ei tarvi joka vuosi uusia! Tämä tosin ainoastaan jos aiot pitää autoa itsellä pitkään :p

                      Olisipa jossain sopivuustaulukko, pitäisi mun meinaan apinoida myös satulat jostain toisesta mallista tähän vinkkeliin, orkkis satulat maksaa 700 euroa KAPPALE :(

                      Comment


                        #12
                        Kesällä yllätyin positiivisesti, kun kävin kyselemässä takasatuloita tuohon profiilin urssiin. Paikallisesta varaosa putkasta löytyi vaihtosatulat 150€ kappale hintaan. Nyt on hyvä mieli, kun käsijarru toimii ja pitää ensimmäistä kertaa sitten auton hankinnan

                        Comment


                          #13
                          Rasittava tuo käsijarru. Kaksivuotias vaijeri alkoi jo kahnata kuskin puolella; alkoi kahvaan ilmestyä löysää, kun ei jaksanut jousivoima palauttaa. Sen enempää purkamatta tiputtelin jonkin verran moottoriöljyä vaijerinkuoren sisään, ja a vot: jopa tokeni.

                          Tarvikevaijerissa ei vaikuta olevan 100% tiivis se haitarikumi; kun siihen yhdistetään luonnostaan ylöspäin sojottava vaijerin pää, kutsumalla kutsutaan ongelmia. Nyt pitänee viedä äkkiä leimalle, kun vielä toimii... :D

                          Comment


                            #14
                            Grv8:
                            100 1.8 Avant Quattro 84.10-87.12
                            100 2.3 Avant Quattro 86.08-90.11
                            200 2.2 Quattro, 162 kW 89.03-90.11
                            V8 3.6 88.10-94.07
                            V8 4.2 91.10-94.07
                            V8, Quattro 3.6 88.10-94.07
                            V8, Quattro 4.2 91.03-

                            Noista löytyy minun tarvikeluetteloni mukaan samat satulat takaa. Liekö sitten muitakin, jotka menisivät paikoilleen pienellä sovittamisella? Luultavasti on, mutta selvittely vaatii aikaa/asiantuntemusta/todella hyvät suhteet tarvike- tai merkkiliikkeeseen...

                            Comment


                            • #15
                              V8:iin + listan muihin halk. 42 mm ref. VAG 447 615 423 takasatulat:

                              Bosch 0 986 473 713 Oikea ja 0 986 474 694 Vasen (kunnostettu)
                              FTE RS42992A0 Oikea ja RS42993 vasen (uusi)

                              Comment

                              Working...
                              X