Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 tarvikevanteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B7 tarvikevanteet

    <- profiilin mukainen auto tulossa ja tarkoitus olisi hankkia tarvikevanteet ja kumit talvikiekoiksi. Myyjäliike ei välitä kuin Audin alkuperäisiä vanteita. Ilmoittivat että luovutushuolto tehdään tässä tapauksessa mukana tulevilla 18" kesävanteilla.

    Mutta itse asiaan; tarkoituksena olisi hankkia 17" AEZ Excite dark vanteet ja kumeiksi 225/45 Nokian RSi:t.
    Sain tänään kuulla, että rekisteriotteen mukaan 17" sarjan rengaskoko tulisi olla 235/45 ja offset 43.

    Noissa Excite dark vanteissa löytyy koko 7.50x17" ET 40 tai ET 48. Rengasliikkeen mukaan tuo ET 40 ja 225/45 käy ihan mainiosti. Käykö ihan oikeasti, vai onko ongelmia tulossa? Myyjä varoitteli ongelmista joissa jotkin vanteet ovat ottaneet kiinni jarruihin, vaikka rengasliikkeen mukaan olisivatkin sopivaa kokoa.
    Onko kokemuksia miten merkkihuolto suhtautuu jos alla on tuommoinen tarvikevanne paketti ja tulee alustan tms. kanssa ongelmia?

    Täytyykö nyt kuitenkin hankkia hillittömän hintaiset alkuperäiset vanteet jotta mielenrauha säilyy?

    #2
    Eipä merkkiliike oikein kehtaa lähteä syyttämään vanteita, jos eivät ihan uskomatonta skeidaa ole. On niitä "uusina" myytyjäkin autoja nähty poistuvan hallista tarvikevanteilla, vaikka asiakas ei sellaisia ole hommannut...

    Ajettavuus toki saattaa muuttua radikaalilla et muutoksella, samoin rengaskoolla ja vanteen halkaisijalla saa ajettavuuden muutokset ilmi. katsastusasetukset jo sanelee noita renkaan ympärysmittoja, eivät saa liiaksi poiketa alkuperäisestä ilman että on näyttää todistukset, että nopeusmittari näyttää oikein.

    Comment


    • #3
      Tuohon renkaan kokoon kai vaikuttaa myös niiden kantavuus. 235/45 on ainakin semmonen koko missä kantavuus tarpeeksi iso.
      Viimeksi muokannut T.Hell; 31.10.2007, 07:41.

      Comment


        #4
        Älä Marko huoli, kyllä ET40 vanteet 7½" leveänäkin menee vallan mainiosti. Eikä edes tule alkuperäistä ulommaksi. Alkuperäinen 18" vannehan on 8" leveä. Ulkonäöllisesti tietenkin pienemmällä ET:llä oleva joidenkin mielestä olisi näyttävämpi mutta se on täysin makuasia.

        Itse ajoin ensimmäisen talven 7½x17" ET45 vanteilla kumeina RSI 235/45-17". En ollut tyytyväinen tuon kokoisen RSI:n jämäkkyyteen ja halusin toiseksi talveksi matalammat kumit alle. Nyt on alkuperäisillä 8x18" ET43 vanteilla RSI 225/40-18 ja olin viime talvena enemmän kuin tyytyväinen. Löysä kitkarengaskin oli matalampana niin jämäkkä kuin nyt kitka voi olla. Samoilla jatkan tänä talvena kunhan saan alle väännettyä.

        Itse siis yhden vuoden kokeilujen jälkeen päädyin siihen että alkuperäinen 18" vanne oli sopiva talvikäyttöön ja kesäksi valitsin sitten vähän isompaa ja näyttävämpää alle http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=57110

        Comment


        • #5
          Kiitoksia vastauksista.

          Tällä hetkellä Octavia 2:ssa on alla 205/50 R16 RSI:t ja olen kyllä hieman jämäkkyyttä kaivannut ajoon. On aivan liian pehmeät ajettavat.

          Taitaa mennä nyt kuitenkin 235/45 R17 ET40 paketti hankintaan.

          Jännä on ollut tämä kuvio näiden Audin vanteiden kanssa. Olen aiemmin ostanut useita uusia autoja, joissa olen kyllä saanut merkkiliikkeen kautta tarvikevanteet alle ihan heidän toimittamana.

          Comment


          • #6
            Jarrujen mahtumisesta voi tulla ongelmia - totesin tuon omakohtaisesti kun omat suosikkivanteeni eivät mahtuneetkaan isojen etujarrujen takia. Rengasliikkeessä ihmettelivät ja sanoivat etteivät olleet aiemmissa malleissa ennen nähneet moista. Puhuivatko puppua, ovatko isommat kuin aiemmissa malleissa, vai tuleeko isomman koneen mukana isommat jarrut?

            Kai liike sentään tarjoutui asentamaan talvikiekot alle jos ne heille toimitat ennen luovutusta? Itse sovin noin, koska halusin vakiot 16" talvirenkaille ja hankkia kesärenkaille isommat tarvikevanteet. Rengasliikekin hyvitti vakiokesärenkaista ihan kohtalaisen summan.

            Comment


            • #7
              Sitä tässä eniten pelkäänkin jos ostan rengasliikkeen "kyllä ne siihen käy" vakuutuksen perusteella vanteet ja sitten ne ottaakin jarruihin kiinni.

              Auton myyjäliike lupasi kyllä laittaa tarvikevanne paketin "luovutushollon jälkeen" alle.

              En tiedä sitten kenen on vastuu jos kirjasta katsovat rengasliikkeessä ja toteavat käypäiseksi ja sitten ei kuitenkaan käykään. Arveluttaa että voi tulla kallis kokeilu jos on huono tuuri.

              Onko jarruissa jotain eroja esim. Sport Editionin ja "tavallisen" välillä (tulossa siis sport edition)? Tai vaikka eri B7 vuosimallien suhteen?

              Comment


              • #8
                Eikös 2.0TFSI Sportissa olekaan vähän piristetty ECU?

                Comment


                • #9
                  Lienee liittynee mottiin että etujarrulevyt on mallia jäähdytetty? Vai olenko täysin eksyksissä? Ja pidetään ne Sport Quattrot omassa ylhäisyydessä yksinään, eiks jee?
                  Viimeksi muokannut napakettu; 2.11.2007, 19:16.

                  Comment


                  • #10
                    eiköhän vähän jokasesta uudesta audista löydy jäähdytetyt etujarrulevyt.

                    Ei luulis olevan kovin epäselvä juttu jos ostat vanteet johonkin tiettyyn autoon sillai, että ne on myyty sulle siihen malliin sopivina. Jos ei sovi ni vie takas ja ottaa rahat. Tietysti kauhee säätäminenhän siitä tulee ku joutuu sit alkaa ettii semmosia vanteita pikapikaan joskt siihen malliin passaa ja saa kuskailla niitä vanhoja ees taas.

                    Comment


                    • #11
                      Esim. kavereiden A4 -05, -04 -03 ei löydy, mut mikä on uus?

                      Comment


                        #12
                        Tilaat sellaiset vanteet jotka sopivat B7 S4:een niin varmasti sopivat alle.

                        Itselläni on jarrusatulat kyllä aika leveät, liittyykö sitten jotenkin S Line sportpaketti plussaan tai S Line alustaan (nyt ei siis kyse S Line spoilerisarjasta...), mutta erilaiset joka tapauksessa silmämääräisesti tutkailtuna kuin saman ikäisessä "perus-TFSI:ssä". Sovittamisen kautta on jokainen vannesetti pitänyt ostaa. Orkkisvanteissakaan (8x18 ET43) ei montaa milliä jää vanteen ja jarrusatulan väliin, juuri taas totesin kun talvirenkaat väänsin alle.

                        Etumatkaa ym lehdissä Audin orkkisvanteissa on osassa maininta "ei S Line", eikä tälläkään varmaankaan tarkoiteta S Line ulkopakettia.

                        Jos siis kyseessä on Sport Edition normaalilla sport-alustalla, epäilisin useimpien vanteiden jotka ovat vähintään orkkiksen levyiset ja joissa on orkkista pienempi ET, mahtuvan. Ulkonäöllisesti nuo omat menevät ikävän sisään ilman spacereitä ainakin takana mutta eipä sitten niin paljon kiviä lentele kylkiin.

                        Comment


                        • #13
                          Ahkeralla Googlaamisella löytyi vanteen valmistajan saksankielinen konfiguraattori, jossa löytyy tuleva autoni joka on siis se 147kw versio. Alustana on se normaali Sport edition alusta (Black varustepaketti). Konfiguraattorissa on myös 162kw versio. Molempiin tarjoaa 17" vanteelle ET 35 tai ET 40 ja rengaskookosi 225 tai 235.

                          Joten kyllä se on todettava että pakko niiden on alle mahtua, kun valmistajakin sen lupaa. Joten mennän rekisteriotteen mukaan paketilla 235/45/17 ET on sitten se himpun pienempi 40.

                          Ja auton odotusta vieläkin pari kuukautta jäljellä (yhtä tuskaa)...

                          Comment


                            #14
                            Aihetta lievästi sivuten, eilen tutkailin Ski-Expossa 2.0TDI quatto White Editionia ja totesin että etujarrusatulat ovat täysin toisenlaiset verrattuna oman bensa-autoni satuloihin. "Ohuemmat" siis leveyssuunnassa. Vakiovanteissa rakoa jarrusatuloihin jää "senttitolkulla".

                            Comment


                              #15
                              Itse ostin kesällä oheisesta osoitteesta Audi RS4 -replicat ja ihan siistejä kapistuksia olivat. Ja kohtuuhintaiset; 4 kpl n. 450 e Jklään toimitettuna.

                              http://www.kiiltovaunu.org/index.php...429dbcb89ed8ae

                              Comment


                              • #16
                                Noniin. Nyt sitten on viimeinkin paketti tilattu. Paketiksi muodostui sitten kuitenkin; Aez Excite Dark 17" ET 35 vanteet + Nokian RSi 235/45 kumit.

                                Tuolla ET:llä ei ainakaan pitäisi jarruihin ottaa kiinni. Jokunen viikko on toimitusaikaa, joten saapunevat auton kanssa samoihin aikoihin.

                                Comment


                                  #17
                                  Mites se ET35 toimi, tuleeko miten ulos?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Täällä jokunen kuva kulkineesta kyseinen setti alla. Kyllähän se tulee ulos hieman (sopivasti). Tuolla ET 35:lla juuri mahtuu etujarrujen kohdalla olemaan (muutama milli väliä).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Maukka77, mites nuo 17" vanteet ET35:llä ovat ajossa toimineet,
                                      veteleekö/hakee urissa ollenkaan ?
                                      Olisi kiva kuulla mielipiteitä millä ET:llä kannattaisi kesäksi vanteet
                                      hankkia ja minkä levyiset renkaat niihin ?
                                      -mulla nykyiset on RS4 new replicat ET40 ja renkaat 235/45/17 ja ajo-ominaisuudet ovat sieltä minne ei aurinko paista...
                                      ja siis B7 kyseessä.

                                      Comment


                                        #20
                                        mulla nykyiset on RS4 new replicat ET40 ja renkaat 235/45/17 ja ajo-ominaisuudet ovat sieltä minne ei aurinko paista...
                                        ja siis B7 kyseessä
                                        Tuon lähemmäksi "tehdasasetuksia" on vaikea päästä joten onkohan varmasti vika vanteissa? Ettei vaan suuntauksessa tai sitten ihan vaikka kumeissa?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei vika olekkaan vanteissa vaan renkaissa (235/45/17) ovat ehkä liian leveät ja melko "kantikkaat" myös.
                                          Talvikumit 215/50/16 orkkis aluvanteilla ET42, niin auto menee juuri niinkuin pitääkin...

                                          -kysymys olikin vain että miten tuo ET35 , tuleeko liian ulos vai mahtuuko
                                          kaarien sisään ?

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja lippiz Näytä viesti
                                            Ei vika olekkaan vanteissa vaan renkaissa (235/45/17) ovat ehkä liian leveät ja melko "kantikkaat" myös.
                                            Talvikumit 215/50/16 orkkis aluvanteilla ET42, niin auto menee juuri niinkuin pitääkin...

                                            -kysymys olikin vain että miten tuo ET35 , tuleeko liian ulos vai mahtuuko
                                            kaarien sisään ?
                                            Vakiokokoisethan nuo kumit ovat jos tehtaalta on tullut 17" renkailla. ET35 mahtuu takuuvarmasti ainakin vielä 8½" leveän vanteen kanssa millä alustalla tahansa. Jos kapeampia meinaat niin varmista kumien kantavuus ennen hankintaa.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X