Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

säädettävä kallistuksenvakaaja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    säädettävä kallistuksenvakaaja?

    Kukaan perehtynyt millaisia rakenteita käytetään säädettävissä kallistuksenvakaajissa? Lieneekö sellainen ihan utopiaa, että sais jotenkin takavakaajasta vaijerilla pelaavan säädön esim. käsijarruvivun tienoille kabiiniin?

    #2
    Itse olen nähnyt vain sellaisia vakaajia, jotka säätyvät työkalujen avulla ja vaativat auton alle ryömimistä.

    Mutta miksipä nykytekniikalla ei kabiinista säädettävää vakaajaa voisi toteuttaa. Ei kyllä mitään hajua kuinka se voisi toimia.

    Comment


      #3
      Säädettävässä on vakaajan (vivun) päässä reikiä eri kohdissa, tai siinä on muunlainen säätökiinnityskohta tukivarteen.

      Tuskin tuollaista vaijeriviritystä on missään, eihän sitä tarvii jatkuvasti pystyä säätämään.

      Edit: niin no joo kilpa-autoissa tuossa on järkeä...
      Viimeksi muokannut okkim; 26.10.2007, 21:15.

      Comment


        #4
        Noh onhan noita kabiinista säädettäviä toteutettu jo ammoisina aikoina. Onnistuu ns veitsivakaajan kanssa suhteellisen helposti jopa. Veitsen asentoa kääntämällä muuttuu jäykkyys. Hitusen hankala selittää, mutta kuvasta selviäisi heti.
        Löytyhän sellanen:
        http://www.racefabinc.com/images/racers5.jpg
        Ja kyllä niitä Mikko on. Kilpa-autoissa.

        Comment


          #5
          Kilpakalustossa käyttävät vakaajana yleensä ~suoraa tankoa jonka päissä on poikittaiset "veitset". Niitä pitkittäisen akselinsa ympäri kääntämällä muutetaan jäykkyyttä.

          Edit: olin näemmä hidas

          Comment

          Working...
          X