Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ 85q perävaunupaino

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• typ 85q perävaunupaino

Mitä muilla lukee rekisteriotteessa jarrullisen kärrin suurimpana sallittuna painona? Mulla on merkattu 950kg jarrulliselle ja 600 jarruttomalle. Jarruttoman paino on siis puolet auton omapainosta, mutta jarrullisen paino näyttää hätkähdyttävän pieneltä. Yleensähän tuon ikäluokan nelikoissa paino on 2xomapaino. Tuo 950 vaikuttais etuvetoisen painolta.

Etuvedon koukkupainolta tuo vaikuttaa. Oiskohan joku virhe sattunut koukun katsastuksessa. Mun ex 100q:lla suurin sallittu vetopaino oli yli 1800kg ja sen suhteen tuon öpaut samanikäisen kasikympin vetopaino tuntuu kovin pieneltä. Tosin eipä tällä nykyisellä B4:lla saa kiskoa kuin reippaat 1400kg vaikka auto itsessään pari sataa kiloa painavampi, kuin em. satku. Tosin yhdeksänkytluvulla alkoivat vissiin rajoittamaan autojen vetopainoja.

Comment

Eilen kun kävin vuosikatsastuksessa niin katsastusmies otti asian puheeksi. Olin itsekin sitä ihmetellyt kun joskus tarviis vetää traileria, ja oon kyllä vetänytkin. Konttorin koneelta ei löytyny mitään tietoa valmistajan antamasta rajoituksista, ja katsastusmies kyseli että oisko käyttöohjekirjaa mistä paino näkyisi. Mutta se on kadonnut entisten omistajien toimesta. Onko kellään moista opusta tallella?

Comment

Pitäs kyllä löytyä painot AKElta nuo painot. Coupeen kiinnosti koukkua laittaa, mutta luvattu 1300kg vetopaino ei riitä kunno trailerille, joten se jäi.

Comment

Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta tulipa mieleen, että ennenhän koukut piti erikseen katsastaa. Periaatteessa siis mahdollista, että koukku itsessään on rajoittanut suurinta sallittua vetopainoa eli rekisteriotteen vetopaino määritelty koukun speksien mukaan eikä sen mikä auton vetokyky olisi.

Comment

Mulla on kädessä -84 typ 85q:n rek.ote jossa lukee jarruin 1770 kg, ja jarruitta 615 kg

Comment

Taistelu asian tiimoilta jatkuu. Kävin joteam1:n lähettämän rekisterinumeron kanssa konttorilla, ei apua. Katsoivat koneelta ja totesivat painon olevan tuon 1770 kg, mutta eivät voi muuttaa sen perusteella. Rekisteriotteessa oleva tyyppikoodi tai joku numerosarja on puutteellinen, eikä näinollen voi tarkistaa tyypitystodistusta aken tiedostoista. Sama puute tuossa joteamin tapauksessa. Pyysivät kysymään piirimyyjältä dokumenttia kyseisen mallin perävaunu painosta, mutta kivitaulut johon tuon ikäisen tiedot on hakattu, on kadonneet vuosien saatossa tai eroosio on syönyt ne tulkintakyvyttömiksi. Oisko siis kellään tuommoisen ohjekirjaa tallessa? Tai tietääkö kukaan nettiguru mitään sivua mistä moisen voi tulostaa. Tai jotain. Tää on nyt ihan periaatekysymys, että se pitää saada oikeaksi. Aika harvoin tulee mitään vedettyä, mutta silloinkin olisi mukava tehdä se laillisesti.

Comment

Working...
              X