Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mahtuuko talvirenkaat Audi 100 2,3q -87

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mahtuuko talvirenkaat Audi 100 2,3q -87

Olisin kiitollinen josko kellään olisi kokemusta, mahtuuko Audi 100 2,3q -87:aan 205/65R15:set renkaat, rekisteriotteen mukaan 205/60R15 on sallittu koko.

No ongelma on tietty se että saan talvenajetut hakkapeliitta 4:set erittäin halvalla ja nyt mietin kannattaako nuita alkaa punomaan alle vai tuleeko ahdasta.

Varsin paljon riippuu vanteen offsetista, mahtuuko taakse.

Comment

Mulla otti kiinni pyöriä kääntäessä!

Comment

Takana kun on nuo kesärenkaat 205/60R15:set niin näyttäis olevan huvin tilaa, luultavasti?

Mutta edessä tuntuu olevan tosi lähellä tuo onkos se nyt yläyukivarren nivel?

Comment

Mulla menee madallussarjan (n.35mm) kanssa 205/55/16 noihin profiilin audeihin, vanteen offset 42. Ei ota takaa kaariin eikä edessä raidetangonpään kiinnitykseen! Isommat ei enää oikein sovi...

Comment

Minulla on kanssa 205/55 R16 ja vanteen offset 35 (vakioalusta).
            Takana todella lähellä kaaria ja edessä ei mitään ongelmaa.
            Isompia en omaani menisi laittamaan.

Comment

Olisikohan tuon mukaan 205/55R16 sama halkaisialtaan kuin 205/60R16 ja on tuo 205/65R15 halkaisijaltaan suurempi

Comment

Tuolta itse renkaiden kokoja vertailin.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Näyttäisi olevan 205/55 R16 halkaisijaltaan 205/60 R15 lähes saman kokoisia. 65-sarjan rengas onkin jo hieman isompi.

Comment

Tein tuon mukaan pahvista testerin johon laitoin tuon halkaisijalisän ja sillä näyttäisi että mahtuvat nuo renkaat, seuraava koe jo sitten maksaa, kun laitatan renkaat vanteille. Sittenhän näkee mahtuvatko oikeasti mutta luultavasti mahtuvat.

Kiitos tuosta linkistä se on ihan käyttökelpoinen tulevaisuudessakin.

Comment

JIMin jossain ohjelmassa oli varsin yksinkertainen ja näppärä ns. metallinen t-kappale renkaan sopimisen arviointiin. Tuli varresta napaan kiinni ja t-n yläpalkki oli kahdesta liikkuvasta palksita, jolloin leveyttä pystyi säätämään.

Comment

Renkaissa paljon valmistaja kohtaisia eroja!

Comment

No nyt on 205/65R15 nokian hakkapelita 4:set alla ja hyvin toimii eikä ota mihinkään kiinni.

Comment

Working...
                        X