Nyt on bi-xenonit + tarvittava johtosarja hommattu Kufateciltä.
Tänään laitettiin kiinni ja muutamia ongelmia ilmeni:
Valojen ollessa 0- asennossa kauhea stroboshow ja tietysti herjaa polttimon palmista kun ovat 35w ja tietokone luulee polttimon palanee(jälkimmäinen oli tiedossa)
1- asentoon käännettäessä strobot rauhoittuu, mutta apukuskin xenoni palaa pitkänä ja kuskinpuoleinen norm.??
Samat strobot tulee kun laittaa pitkät päälle.
Pitääkö käydä koodaamassa xenonit päälle, vai mitä?
Helpoksi ei ole Sportbackissä homma tehty kun pitää etupuskuri irroittaa ja vaan n. 20 ruuvilla / puoli kiinni.
Kufateciltä tilatussa johtosarjassa on kaksi johtoa/umpio(kuvassa), mitkä pitää vetää läpiviennillä ratin alle liittimiin. Toinen on päiväajovaloille ja toinen bi-xenoneille. Mielenkiintoista hommassa oli se, että päiväajovalojen johtojen liittimet eivät käyneet annettuihin paikkoihin, mutta bi-xenonien sopivat mutkitta?
Kufatecin linkki: http://tinyurl.com/3dvxdv
Onko edes tehtaassa tulleessa Sportbackissä päiväajovaloja? En ole ainakaan huomannut, kuten B7:ssa
Auttakee, ettei tarvi ajaa parkeilla ja sumareilla.
Kasvaa muuten tietynlaiset viikset (pelkät sellaiset)
Päiväajovalot löytyvät SB:stä, kuten CC:stäkin (post facelift). Oem ratkaisussa on katkaisija valojen korkeuden säätörullan paikalla, mistä valitaan DRL: on/off. Xenonit on mahdollista koodata autossa olevaksi: http://de.openobd.org/audi/a3_8p.htm Tuolla näkyy vielä iso kasa eri variaatioiden koodeja eli pitää vielä valita oikeat xenonit (bixenon mit tagfarhlicht tms). Kun oikein toimii, niin vain DRL:t palavat valojenkatkaisijan 0-asennossa, kunhan ne on siinä DRL-rullassa ON asennossa.
Olisiko pk- seudulla VAG-COMin omaavaa henkilöä kuka tänään mahd. jaksaisi jelpata korvausta vastaan jos ei muuta?
Kaveri kenen kanssa laitettiin kiinni lähtee su Brasiliaan 2 viikoksi niin pitäisi huomenna repiä umpiot pois jos ei ala toimimaan ja palauttaa myyjälle.
Emmää mitään korvauksia jäseniltä. Tule laruun käymään illalla niin katsotaan, miel. 21 jälkeen
että ollaan saatu kakarat nukkumaan? Osaamista pitää tuotaa tuolta espoosta, minulla vain
laitteet.
Pitääkö tuossa muutoksessa sitten vaihtaa ohjainlaitekin? Itse en löytänyt hätäseltään albumista noita, mutta joku kätevä varmasti tuonkin osaa katsoa... Itse meinaan aikanaan kyselin vaihtoa kolmoseen xenon -> bixenon ja ainakin silloin sanottiin, että olisi pitänyt vaihtaa ohjainlaite.
A6:ssa onnistuu koodaamalla ainakin muuttaa halogeenivalot xenoneiksi.
Yhdestä A6:sta joutu käymään koodaajaan luona ku herjas viallista poltinta, ja sammutti xenonit 5 min ajon jälkeen.
kyse oli uuskoppasesta.
En millään jaksa uskoa että ohjainta moisessa hommassa pitäisi vaihtaa. Tuo räpsyminen johtuu siitä, että sytytin ei saa riittävästi virtaa käyntiinlähdössä. Startin aikana muutama ms tarvitaan 20-50 A ja sen jälkeen sekuntti about 10 A. Tämän jälkeen laskeen normaaliin 3-4 A.
Kannattaa ensimmäisenä tarkistaa, että duty cycle on 100% eli ei halogeenien kanssa käytettyä himmennystä lainkaan. Jos ei tälläkään tokene, kannattaa tarkistaa kaikki liitokset. Viimeisenä releet väliin niin varmasti syttyy.
Asensin tänään profiilin kulkineeseen orggis xenon/halogen -umpiot. Samalla tavalla alkoi strobot välkkyä, kun auton käynnisti. Tuntui kuitenkin, että jos ennen käynnistystä laittoi valot päälle-asentoon, ei olisi tullut joka kerta stroboilua.
Sellasen asian panin huomioiden, että kaasun polkaisu tai kaukovalojen välkäytys saattoi laukaista saman väläkkeen, aiheuttaisko jännitteen muutos sen strobo-välkkeen. Sitte kun välkkyminen rauhoittui, pysty lähtee ajaan. Korkeudensäätömahdollisuuskin jäi valoista nyt pois, vaikka umpio on alkuperäinen
Onko mistään mahdollista saada kytkentäkaaviota noista, kun xenon-umpiossa olevaan liittimeen tuli yksi nasta enemmän(tai siis vakiohalogen umpiosta puuttui yksi)
vag-com multa puuttuu, mutta texa on, jolla ainakin airbag-vikavalon saa pois, mutta siitä ei tähän vaivaan ollut apua.
Nyt homma kääntyi päälaelleen kun myyjä ei sitten suostukkaan kaupan purkuun, vaikka valothan ei ilmiselvästi käy autooni ilman huomattavia muutoksia ja kustannuksia(valojen ohjainlaite+asennus).
Sen johtosarjan vielä sulatin (49,00 eur+ pk 24,90 eur)
Minulla on mustaa valkoisella, että hän suostuu kaupan purkuun jos valot ei toimi.
Puhutaan kuitenkin sen verran suuristä euromääristä, ettei viitsisi aihetta pistää hevillä "luottotappioden" piiriin.
Ko. myyjä kauppaa tavaraa aika paljon, mutta ilmeisesti toimii kuitenkin yksityishenkilönä. Mitkä ovat tehokkaimmat keinot tälläisen asian hoitoon?
En ihan helposti usko ettei noita voisi saada toimimaan. Sytytin tarvitsee vain 12V, ja homman pitäisi laulaa. Vai onko siellä sytyttimen seassa jotain suurempaa älyä joka vaatii bittejä sisään?
Minä katsoisin +johdon mikä menee sytyttimelle ja tuikkaisin siihen virtaa. Ohjaa sitä vaikka manuaalisesti niin pitäisi toimia.
Tai sitten on mennyt tämä maailma vielä vaikeammaksi jos sytytinkin tarvitsee muuta kuin raakaa virtaa.
Comment