Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Onko kenelläkään ollut 19" vanteita C4 äSsässä?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Onko kenelläkään ollut 19" vanteita C4 äSsässä?

ei varmaan mitään ongelmia ole, kun renkaan oikein valitsee, mutta pientä vahvistusta tarttis päätökselle..
    Ajatus olis 225/35/19 (sopuhintainen koko ja vaihtoehtoja saatavilla)
    Mietin, että mikä ET, vanteen leveydeksi riittänee tuo 7 - 8½ tuumaa.

Onko käytännön kokemuksia 19" vanteista (ja 30/35 sarjan renkaista) ässän vakioalustan kanssa. meneekö ihan kamalaksi ajaa?

Kamalaksi ajaa tuo menee jo vakio koolla, jos alustan puslat on tiensä päässä.

Kovempihan tuollasilla on ajaa, kun kumia häipyy kumminkin aika reilusti renkaan kyljestä. 7,5 tuumaa leveytenä taitaa olla minimi tuon levyselle renkaalle. Jarruista riippuen saattaa sitten tulla erinäköisiä yllätyksiä vanteiden sopivuuden kanssa. Jos alla ufot, on haasteita, jos uudemman s4:n jarrut, on vielä enemmän haasteita. ET on sitten kiinni vannemallista, jarruista ja omasta mausta (kuinka ulos haluaa renkaat). Toki myös ajettavuus saattaa muuttua radikaalilla ET muutoksella.

Aika traktorilta vaan saattaa vakioalustalla näyttää noin suurilla vanteilla ;)

Comment

Ensin alusta kuntoon, sitten vasta rengas/vannekauppaan.

Aikoinaan mulla oli c4 ässässä 8x19 et35 Toorat alla. Kumet oli 235/35-19 ja takana raapi kaariin kiinni. Autoa oli laskettu n. 40mm.

Vanteet näytti auton alla kyllä jo hieman "kärrynpyöriltä". Kyseessä siis 5-puolavanteet.

Comment

Tossa kuvassa alla 8,5x19" et35 ja kumit 235/35, ei raapinut eikä ollut kamala ajaa. Oli myös madallettu H&R sarjalla.

Alusta pitää olla kunnossa tai muuten ei ole edes vakiorengastuksella hyvä ajella. Merkitys korostuu tuollasella rengaskoolla, joten satsaa hyviin kumeihin, jos tuohon kokoon päädyt.

Comment

Tuon Jypen laittaman kuvan jälkeen pitää korjata hieman tuota omaa postausta madalluksesta. Mulla taisikin olla 60mm madallus, sillä auto oli kyllä snadisti matalampi kuin Jypen pirssi.

Comment

Kiitoksia kokemuksista ja näkemyksistä.
            Alustaa pitäis laitella kuntoon, mutta madaltamisen kanssa olen vähän niin ja näin.
            V8:lla varustetussa on ne U-palkit siinä kat:tien kohdalla ja ne kolisee jo melkein nytkin, että madaltamalla tulisi ulkonäköä, mutta täällä hidasteiden ja muiden ajoesteiden turmelemassa ajoympäristössä ei madaltaminen tunnu houkuttelevalta. Normaali käytettävyys pitäisi säilyttää..
            tarvinnee kai sit tyytyä tuohon 18" ja 245/35/18 kokoon, niin ei lähde kuin 13mm renkaan korkeudesta pois. Ilkiää vielä ajella vakioalustalla ja paskoilla puslilla :-) ja lihottaa säästö-possua sen alusta sarjan verran(kai niitä saa suht vakiokorkuisinakin).

Itseasiassa olen haaveillut tuollaisista samanmoisista BBS-replicoista kuin tuossa hienossa mustassa sedanissakin on, täyskromisina tosin.

Comment

V8:lla varustetussa on ne U-palkit siinä kat:tien kohdalla ja ne kolisee jo melkein nytkin
              Niin ne tuossa vitoskoneessa myös.
              Mulla on 40mm madallettu ja 16" 50-sarjalaiset kumit. Ihan saa miettiä ajaessaan, että mistä voi ajaa. Mm. katsastuksessa jäi nosturille kiinni ja luulinkin, että nyt tuli hylsy. Mutta ei, ei edes mittaa kädessä inssillä.

Mutta luojan kiitos, että ne palkit on siellä. Olis katalysaattorikauppaan saattanu mennä jokunen seteli jo...

Comment

OT: Toni, sun vanha pirssis on mun kamulla.

Comment

Working...
                X