Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 quattron etupään tukivarsien vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No olishan ne minunkin kumit voinut käyttää uudelleen, mutta kun oikean puolen kumiin sohaisin reiän prkl... Tästä johtuen päätin laittaa uusiksi tarvike-osilla ja en suosittele..ennemmin alkuperäisillä osilla!
    On sitten marmoritiskillä arvokkaat kumit, kun kysyin, joten varovaisuutta :(

    Comment


      #32
      Olmi: Itsellä on toisessa autossa Meylen setti, ja uudempaan laitoin Slamitin setin. Meylen setti tuntui ja näytti paljon laadukkaammalta, Febi näyttää ja tuntuu vähintään yhtä laadukkaalta kuin Meyle. Slamitin setti oli tosiaan nimetöntä ja vaatimattomamman näköistä tavaraa, on nekin tosin kestäneet nippojen kanssa jo reilun puoli vuotta.

      Nyt en miettisi, vaan tilaisin Febin.

      Comment


      • #33
        Noniin, tänään alettiin tuossa anopin passattiin vaihtamaan noita tukivarsia. Samanlainen keula ku A4sessa. Ja eihän ne ylätukivarret oikeen lähteny!

        Piti porata lopulta ja porattiin sitten senverran vinoon, että kai se tuo koko prkleen olkavarsi on vaihdettava. Nyt on siitä vaille, että alatukivarret ja raidetangon päästä enää kiinni.

        Pitääkö tuo pyöränlaakerihässäkkä jotenkin saaha irti, että lähtee. Nimittäin erikoisen kokoinen kuusiokolo tarvitaan. Oisko ollu 17mm?

        sitten vielä semmosta, että millähän tuon pyörän nopeusanturin saa irti, tuntuu kun ois yhtä tavaraa, eikä uskalla millään meisselillä auttaa sitä oikeen pois.

        Apua tarvitaan! :D
        joo taidan mennä saunaan ja ottaa muutaman olusen vitutukseen....

        Comment


        • #34
          Luulishan sen yläpään vielä kiristävän vaikka vähän vinoon olis porattukin, ellei sitten läpi asti ja halkeaa kun kiristää? Pulttihan siitä vaan läpi kulkee.. Tai vaikee sanoa kun ei tiedä miltä näyttää :)

          Comment


          • #35
            no siis se keskiosa siinä, niin valo näkyy läpi, kun poranterä vähän vilkkui sieltä! :/

            Mietin tuossa, että kun ottaa tuon olkavarren kokonaan irti niin voiskohan tuon täyttää hitsillä vaikka ja sitten pylväsporakoneella pistää reiän suoraan?

            Comment


            • #36
              Itse oikein ihmettelin miten helposti se olkavarren yhdistäjäpultti läksi auki pyörimään! Viikon sitä olin liuotellut crc:llä, ja nyt ajattelin valmistelevina toimenpiteinä sitä koittaa, ja läksihän se auki :o

              Noo, eiköhän sitä vielä monet ikävät yllätykset tule eteen, kun alan remontoimaan, ja lopuksi vielä huomaa, ettei narinat mihkään hävinneet :s Huomenna Febin settiä alle.

              Comment


                #37
                Reilu pari vuotta oon nyt menny Slamitin sarjalla ja ei ole ongelmia ollut.

                Comment


                  #38
                  sitten vielä semmosta, että millähän tuon pyörän nopeusanturin saa irti, tuntuu kun ois yhtä tavaraa, eikä uskalla millään meisselillä auttaa sitä oikeen pois.
                  Nopeusanturi ei lähde ehjänä irti itse olkavarresta millään. Seuraa nopeusanturilta lähtevää johtoa, ja siellä missä se lähtee pyöräkotelosta sisälle näkymättömiin on kumisuoja, vedä se irti ja sieltä sisältä löytyy liitin.

                  Comment


                  • #39
                    no voi vittu sanon minä noille korjausoppaille. Tuommonen passatin korjausopas löytyy ja siinä kyllä niin hienosti lähtee kaikki irti. Nopeusanturikin vain vedetään ulos ja silleen...

                    pittää tuolta autopurkamoilta kysellä tuota olkavartta... Mitenhän se nopeusanturi sit vaihdetaan siihen uuteeen, jos sitä ei saa irti?

                    Comment


                      #40
                      Miks se pitäis irroittaa? Otat autopurkaamolta sellaisen olkavarren missä anturi on vielä kiinni.

                      Comment


                        #41
                        Siis saahan sen irti, mutta monesti rikkinäisenä.

                        Comment


                        • #42
                          Joopajoo... homma on nyt semmosessa kuosissa, että Pasuuna on vieläkin telakalla. Ei riittäny viikonloppu tuohon hommaan.

                          Eli ylätukivarret on nyt irti. Raidetangonpää on viel kiinni, pitäisikö sen pultin joka tulee siitä läpi niin tulla pois? Jos pitää, niin luultavasti pistän raidetangon pään rälläkällä poikki ja irrottelen tuota osaa sitten penkissä (tai sitten en jos otan uuden olkavarren! :D )

                          Sitten toinen homma. Alatukivarret tuntuu kanssa aivan helvetin jumissa. Jos nyt otan ne alatukivarret sieltä rungonpäästä irti ja otan koko hela hoidon sieltä pois. Pitäisikö tulla ihan iisisti nyt kuitenkin, kun olen ottanut pyörän laakerin lukitusmutterinkin jo pois?

                          Eli kun alatukivarret rungonpäästä irti ja tuo pyöränmutteri on otettu pois, niin pitäisi tulla jo vetämällä pois?

                          Sitten vaihe 2. kun olkavarsi on revitty tuolta helvettiin. Vien tuon olkavarren yhelle hitsarille ja kysyn, voisiko tuon tekemäni tuhon täyttää ja pylväsporakoneella sitten tehdä uuden pultinreiän tuohon. Eli en kyllä ala noita tukivarsia enää irrottelemaan tuolta, jos pitää vaihtaa se uusi olkavarsi. Suosiolla autoon vaan uudet tukivarret kiinni ja uusi olkavarsi ja homma siinä?

                          nimimerkillä: jälkikatsastus... viat kuskinpuolen ylätukivarsi ja jarruletkut. (helppo homma satasen korjaus (tee-se-itse) ja leimalle)

                          Comment


                          • #43
                            Raidetangonpää on viel kiinni, pitäisikö sen pultin joka tulee siitä läpi niin tulla pois?
                            Pitäisi.

                            Eli kun alatukivarret rungonpäästä irti ja tuo pyöränmutteri on otettu pois, niin pitäisi tulla jo vetämällä pois?
                            Pitäisi kyllä tulla. Jarrutavarat on vissiin irti?

                            Suosiolla autoon vaan uudet tukivarret kiinni ja uusi olkavarsi ja homma siinä?
                            Se on siinä.

                            Comment


                            • #44
                              Itse juuri parhaillaan puuhastelen tukivarsien kanssa. Aloitin vasemmalta puolelta vaihtamaan, tällä hetkellä tilanne siinä, että iskaripaketti irti, ylätukivarret vaihdettu ja laitettu ne kiinni iskaripakettiin, ja etummainen alatukivarsi kovan takomisen jälkeen irti.

                              Ihmetys oli suuri, kun sen etualatukivarren sain irti. Oli nimittäin tiukassa pallonivel, sen mukana mielestäni tuli jotain ylimääräistä. Eli pallonivelen mukana nousi sellainen iso metallinen holkki, kuuluisikohan sen jäädä tuohon olkavarteen irroitettaessa? Koska uusissa tukivarsissa ei ole tuota holkkia kiinni pallonivelessä, ja ilman sitä olisivat erittäin paljon liian väljät olkavarren koloonsa. Vai olenko väärässä?

                              *lisäys*

                              Nyt alkaa tuntumaan siltä, että se "holkki" onkin yhtäpuuta entisen varren pallonivelen kanssa. Ilmeisesti tuo uusi varsi tulee sellaisenaan kiinni. Kattelin niin entisessa varressa oli merkki TRW.
                              Taidanpa siis mennä ja heittää tuon varren kiinni autoon sellaisenaan...

                              Tästä kuvasta eron näkee hyvin

                              Viimeksi muokannut Olmi; 27.4.2009, 16:12.

                              Comment


                              • #45
                                Jees! Tänään tuli haettua purkamolta "uusi" olkavarsi. hintaa tuli se 120e :/

                                Pyörännopeusanturi on paikallaan, mutta johdot on katkottu PRKL! Tuossa uudessa tuo anturi ainakin tulee pois ihan käsin topakasti vetämällä. Saiskohan vanhasta tuon kanssa irti, kun tuo olkavarsi on otettu pois niin pääsee sieltä "sisältä" sitä samalla työntämään. Uskaltaaako tuota sisäpuolelta millään naputella pois?

                                Jos tuo vanha nopeusanturi särkyy, niin voiko tuon toisen yhdistää johoista kiinni vaan vanhaan vaikka tinaamalla ja kutistesukka päälle, vai sanooko katsastusmies pahaa tuommosesta ratkaisusta?


                                Eli kun alatukivarret rungonpäästä irti ja tuo pyöränmutteri on otettu pois, niin pitäisi tulla jo vetämällä pois?
                                Pitäisi kyllä tulla. Jarrutavarat on vissiin irti?
                                Joo kaikki muut on purettu. paitsi nuo alatukivarret ja raidetangonpää.

                                Sitten tuosta uudesta olkavarresta puuttuu myös tuo raidetangonpään kiristyspultti, voikohan sen tilalle vaihtaa normaalipultin kun tuossa vanhassa on se erikoinen kanta. Siis jos se vanha ei lähde sieltä pois.

                                Ja yks homma mikä viel oli, niin tuossa olkavarressa on vielä ylätukivarret paikoillaan! Eivätköhän ole saaneet purkamolla irti niitä hittolainen. Pitää pistää johonkin liuotushoitoon....

                                Comment


                                  #46
                                  Jos tuo vanha nopeusanturi särkyy, niin voiko tuon toisen yhdistää johoista kiinni vaan vanhaan vaikka tinaamalla ja kutistesukka päälle, vai sanooko katsastusmies pahaa tuommosesta ratkaisusta?
                                  Tuskin sanoo, kunhan toimii. Ja nuohan pitää tehdä niin laadukkaasti ettei kukaan huomaa, että se on kolvattu :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Tottakai... vappuna vissiin sit updatea...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Osaako joku sanoa tuohon minun "holkkiongelmaan" oikeaa vastausta?

                                      Takimmainen alatukivarsi on nyt vaihdettu. Sen vanha pallonivel taas näyttää samalta kuin uusi tilalle tuleva, eli ei holkkia. Ja kurkkasin sinne reikään minne pallo kiinnitetään, niin siellä näkyy sellainen holkin tapainen...Ei oikein uskalla pistää paikalleen jos se holkki täytyykin sinne heittää, aapuuva!

                                      Comment


                                      • #49
                                        Kai sinne se holkki täytyy laittaa, jos siellä sellaisen paikka on.

                                        Outo on kyllä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kyllä nuo pallonivelet on kaikissa samanlaiset, eli holkki on kyllä mielestäni irronnut olkavarresta! Yritä saada vaan irti vaikka lämmittämällä ja kylmäspraytä apuna käyttäen, jos on mahdollisuus...
                                          Tai sit vaan liottele kunnolla.

                                          Onko sillä holkilla jonkilainen oma tilansa siellä olkavarressa, vai näkyykö suoraan läpi ilman minkäänlaista huulta?

                                          Comment


                                          • #51
                                            Selvyys tuli, eli se holkki lähti kovan takomisen ja lämmittämisen jälkeen nivelestä. Onneksi en tuikannut sitä paikalleen ilman tuota holkkia :)

                                            Varmisti asian tuo toinen alatukivarsi, jonka mukana ei tullut sitä mokkulaa. Hyvä tietää muillekin, jos ihmettelevät saman asian kanssa.

                                            Comment


                                              #52
                                              Onko se olkanivel alumiinia? Mahtaisiko niissä kaikissa olla tuollaiset holkit? Valurautaisissa ei ole.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Todennäköisesti toi alumiini on se selitys.
                                                Foorumilta ei oikein juttua löyty, mutta tossa jotain pähkäilyä että joissain A4 quattroissa olis alumiiniset:
                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...lka%2A+alum%2A

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Juu risassa on alumiiniset, ja A6 malleissa. Tuo potilas taitaa olla B6, ja luulisin että siinä on vissiin sitten jo kaikissa alumiiniset tolpat.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Näinhän siinä on, Audiwordlista lainattua B6:n esittelystä:
                                                    The aluminum suspension uses a tried-and-tested concept at the front that has been fundamentally modified: four-link front suspension, now of light alloy construction and 8.5 kilograms lighter.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Pelkääjänpuoli menikin lähes ongelmitta, ei lähtenyt holkit pallukoiden mukana, mutta ainut mikä oli hieman ikävä, oli se takimmainen alatukivarsi ja sen koripuslan pultti, kun ei pultti meinannut mahtua tulemaan millään, oli jarruputket tiellä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Juu kyllä noita alumiinisia on nähty useammassakin b6/b7 q-mallissa..

                                                        Olmi: Jarruputket sivuun ja pultti pois. Jokos kuume on hellittänyt ja hampaiden narina ;)

                                                        Saatko sitä holkkia jäämään sinne olkavarteen, eli onnistuukohan, jos laittaa pallonivelen paikoilleen ja vetää kireelle?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Murre:
                                                          Kuume ei vielä ole hellittäny, mutta hampaita ei enää kiristä ;)

                                                          Kuumensin holkki/pallonivelyhdistelmää kosanilla ja murtohaarukkaa perään lekalla huitoen. Lopulta se antoi periksi. Välillä meinasi usko loppua, oli niin yhtäpuuta.
                                                          Oli muuten melko käypäinen naputella se holkki takaisin sinne olkavarren reikään, mutta meni lopulta.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ongelmia raidetangonpään irroittamisessa, elikkä kuuluuko sen pultin millä raidetangonpää kiristetään olkatukeen,lähteä irti?
                                                            Pultissa ei tunnu minkäänlaista kantaa korinpuolella, eli onko pultti kiinteänä olkatuessa, vai kuuluuko sen irrota? En saanut pulttia liikahtamaan mihinkään suuntaan. Mutteri aukesi nätisti, mutta raidetangonpää ei lähde millään irti.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Kyllä sen pitää irrota. Siinähän on kaksi pulttia, molemmat pois. Se vaakatasossa oleva pultti on erikoiskannalla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X