Nyt on jo keli semmonen Keski-Suomessa ettei Nokian 7 valinta enää ahdista. Tähän vielä pakkasyö perään niin on nastalle käyttöä...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Talvi tulee; mitkä renkaat?
Collapse
X
-
A6 3.0 TDI quattrossa Nokian Hakkapeliitta R koossa 245/40/18 toimi viime talven tosi hyvin ja ovat miellyttävän hiljaiset. Negatiivisena puolena sivuttaispito kuivalla asvaltilla on huonohko verrattuna esim. Nokian WR Saksan kitkoihin mutta muut ominaisuudet ovat sitten ylivertaiset. Suosittelen!
Comment
-
Contin IceContacteissa on sitte lumella ja jäällä mukavasti pitoa. Ja on hiljainen
Comment
-
IceContacteista voin kyllä itse sanoa 2000km kokemuksella tältä syksyltä, että ainakin kuivalla/märällä asvaltilla selvästi hiljaisimmat nastarenkaat joilla olen ajanut. Minkäänlaista vouvaamista tai läpsytystä ei ole.
Vertailupohjana:
Michelin Ivalo
Kleber kapnor 4 ja 5
Hakkapeliitta 4 ja 5
Conti winterviking 2 (tjsp.)
Comment
-
Nastojen sijoittelu ei vaikuta tuohon ääneen, vaikka sijoittelu erikoinen, ainakin näöltään onkin. Rengaspaineilla tuskin vaikutusta? Näyttääkö pitopinnat miltä, kun puhtaana tarkastelee? Nastat näissä on asennettu heti kuumana paistamisen jälkeen pesiinsä ja jäädytetty pakkasenpuolelle joksikin aikaa ja sitten otettu "huoneenlämpöön" valmistusprosessissa. Oisko osa nastoissa eri ulkonemalla tai osa koiranluunmallisissa nastoissa väärässä asennossa?
Mites, jos kokeilee vaihtaa edestä taakse ja päin vastoin kumit vanteineen, jos vannekoko sallii. Mun renkaita vois kokeilla muuten, mutta pulttiijako ainakin eri. :)Viimeksi muokannut RS2; 25.10.2010, 14:04.
Comment
-
Renkailla on nyt ajettu noin 500 km ja pitopinnat näyttivät uutena ihan hyviltä. En tosin kovin tarkkaan syynännyt. En tainnut vielä mainita, että noin 110 km/h vauhdissa on havaittavissa pientä tärinää takaa. Voisi viitata siten tasapainotukseen.
Soitin juuri rengasliikkeeseen ja sovimmekin, että tarkistavat tasapainotukset. Eli olen huomenna varmaan viisaampi asian suhteen.
Comment
-
Hienoa, jotta kumi on ny niin kuin pitääkin olla. Eilen jokseenkin nauratti ajella noilla renkailla. Iloiseen mieleen oli syynä rengastestissä mainittu korkeahko vierinvastus. Itse tosin olen amatööriautoilija ja rullaavuudessa en huomaa mitään eroa kesärenkaisiin, vaikka talvirengas onkin hieman leveämpi (235 vs 225) ,ja kulutusmittarin lukemat tismalleen samat kuin kesänakeilla. Ja kesä-Misukka ei ihan huonoin rengas ole rullaamaan. Seurataan tilannetta ja varmistan, ettei kyse olisi uutuudenviehätyksestä...
Comment
-
Eilen laitatin B7:n alle noranza 2 evot ja kummaa ujellusta/läpsytystä etupäästä alkoi kuulumaan. Liekö uutuden karheutta vaiko ominaisuus. Aamulla olikin sitten jo lunta maassa joten oikeaan aikaan tuli renkaat hankittua. Muuten menee nätisti mutta tuo ääni vähän häiritsee.
Comment
-
Nyt on ensimmäiset kilsat otettu Gislan NF5:sta. Menivät samoille vanteille Michelin Pilot Sporttien tilalle, joten nyt on oiva paikka vertailla. Rengaskokokin on sama (225/45/17).
Pilot Sport tuntui käteen selvästi kevyemmältä kuin tuo talvirengas, mikä nyt ei sinänsä ole ihme. Ohjaustuntuma Gisloissa varsinkin keskialueella on paljon epämääräisempi ja talvirengas on herkempi urille. Nämä ei oikeastaan yllättäneet, talvirengas on aina letkumpi. Se mikä itselleni aiheutti pienen oho-ajatuksen, oli muutos suorituskyvyssä. Ainakin äkkiseltään tuntuisi, että auton kaasuunvastaavuus ei ole ihan niin kulmikasta, kuin se kesärenkailla oli. Nämä siis ensi tuntemuksina, voihan tuo olla itsesuggestiotakin. Havaintoa kyllä puoltaa kesärenkaan keveys verrattuna tuohon raspirenkaaseen. Harmi ettei ollut vaakaa saatavilla.
Eniten jännitin melua. Moottoritiellä ilmestyy uusi humina äänimaailmaan, mutta ei tuo erityisesti pääse häiritsemään. Tuossa kyläteillä ei ihmeellistä muutosta huomannut, eli perinteistä nastojen ropinaa ei kajuuttaan kantaudu. Äänensävyssä on siis eroa, mutta olen positiivisesti yllättynyt tuon 'hiljaisuudesta'. Pelkäsin pahempaa.
Comment
-
Eilen tuli lunta ja tiet jääty osittain, noissa conteissahan on aivan tajuton pito! Eron kyllä huomaa vaikkei ole edes yrittäny kokeilla millonka pito irtoaa, ihan perus mutkissa missä hankookit luisti, ei conteilla tunnu pienintäkään luiston olosta. Jarrutus ja vetopito on myöskin kohdallaan.
Comment
-
RS6 talvirenkaat
Hei kaikille! Kotiin tuli hankittua jo kauan haaveissa ollut RS6 C5 sedan ja nyt pitäisi talvirenkaat ostaa, kun niitä ei siinä ollut. En viitsinyt aloittaa uutta topikkia, kun tällainen jo oli...
Eli vanteet on 8x18 et30, renkaiksi olin ajatellut kokoa 235/40, vai onko ehdotuksia muille? En löytänyt tietoa noista rengas asioista koskien RS:ää, joten täältä toivon saavani apua? RS6:n omistajat voivat varmaan ainakin auttaa ja antaa kokemuksia?
Comment
-
Itse taas pähkäilen kitkarengasvalinnan suhteen: Conti, Michelin vai GoodYear -kaikki pärjänneet testeissä hyvin, mutta kovin vaihtelee testimenestys (varsinkin Michelinin suhteen esim. TM 09 vs. 10). Onko noista kokemuksia (uusista malleista erityisesti TM testivoittaja kitkoissa GY kiinnostaisi)? Jääpito olisi plussa, mutta kitkojen meluttomuus vie kuitenkin kohdallani voiton nastoista toistaiseksi.
Comment
-
En löytänyt tietoa noista rengas asioista koskien RS:ää, joten täältä toivon saavani apua? RS6:n omistajat voivat varmaan ainakin auttaa ja antaa kokemuksia?
Eli apua löytyy jo aikasemmista kirjoituksista ja jos on kysyttävää niin kysy rohkeasti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiNiin, no, tietääkseni tässä maailmassa ei valmisteta erikseen RS6 renkaita....
Eli apua löytyy jo aikasemmista kirjoituksista ja jos on kysyttävää niin kysy rohkeasti.
Eli lähinnä sopivaa/suositeltavaa kokoa, sekä myöskin rengaskokemuksia kyseisessä autossa.
Pasille kiitoksia neuvosta ja asiallisesta viestistä.
Comment
-
Olisin ostanut kasiin mielelläni Contit tai Gislavedit mutta kukaan näillä nurkilla ei tarjonnut sellaisia järkevään hintaan. "Merkkirenkaista" selkeästi paras tarjonta ja kohtuullisin hintataso oli Nokialaisella. Otantana noin 15 lähiseudun rengasliikettä. Nyt siis alla HKPL5 225/60R16. Pidättäydyn kommentoimasta ajotuntumia vertailutiedon puutteessa, muuten kuin että ovat äänekkäämmät ja epäsuuntavakaammat kuin 225/55R17 kesärenkaat :)
Comment
-
Tuli sitten tilattua lopulta KUMHO KW27 kitkat Camskill:sta. Hintaluokka juuri tuo aikaisemmin mainitsemani noin 410 e rahteineen 225/40 18" koossa, ei paha hinta ollenkaan. Muutama kymppi lisää, niin saa vanteelle.
Ihan hyvä halpa rengas.
Comment
-
Kohtuullisen sekava tuo camskill talvirenkaiden suhteen. En kyllä löytänyt Kw27 mistään....
Comment
Comment