Mielestäni k.o. Hankookit on hiljaiset nastarenkaiksi. A6:ssa oli alkutalvesta alla Bridgestonen kitkat ja ero melussa oli yllättävän pieni.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Talvi tulee; mitkä renkaat?
Collapse
X
-
Hankookin testimenestys pätee vain 205/55-16 XL renkaaseen jossa 170 nastaa. Ei xl renkaassa 130 nastaa sekä muun kokoisissa myös vähempi nastoitus, eli ei nastoja keskellä. Maahantuoja nastoittaa renkaat, ulkomailta tilatuissa eri nastoitus. Kuulemma heppoisemmat nastat ja irtoaa helpommin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja EJH007 Näytä viestiHankookin testimenestys pätee vain 205/55-16 XL renkaaseen jossa 170 nastaa. Ei xl renkaassa 130 nastaa sekä muun kokoisissa myös vähempi nastoitus, eli ei nastoja keskellä. Maahantuoja nastoittaa renkaat, ulkomailta tilatuissa eri nastoitus. Kuulemma heppoisemmat nastat ja irtoaa helpommin.
Comment
-
Pitää käydä kattomassa paikalliselta myyjältä noita Hankookkeja. Mun mielestä siinä on malliero:
W419 on se perusnastainen, 130kpl taitaa olla nastaluku
W419d on se, jossa on 170kpl nastoja ja nastat myös keskellä rengasta
Ja veikkaan, että nuo kaikki 170-nastaiset nastoitetaan yhdessä paikkaa. Tuskin niitä jokainen liike erikseen nastoittelee...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lukaszm Näytä viestiTuskin niitä jokainen liike erikseen nastoittelee...
Tosiaan näyttää olevan D malli jossa 170 nastaa.
Comment
-
Mulla kans viime talven oli alla cvc6 renkaat koossa 235/40 18. Ensimmäiset kitkat itselle ja yllätti kyllä todella positiivisesti pidollaan normaaliliikenteessä ja meluttomuudellaan. Ainut miinus tulee jääradalla ajelusta, kun sitä pitoa ei ole nastoihin verrattuna oikein mihinkään suuntaan kiillotetulla jäällä ja ylikovaa ajellessa. Taitaa olla kaikkien kitkojen ongelma. Mutta kyllä niilläkin pärjäsi kun opetteli ajamaan. [emoji2]
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti215/50 r17 on beekasiin liian pieni muutenkin,osta se oikea koko suosiolla. 18" muuten eroa kuin ulkonäkö ja hinta
Comment
-
Tuota Hankookin W419d ei taida saada kuin 16" koossa???
Pirelli Ice Zero jääpitoa sekä pitoa märällä asfaltilla kehuttiin tuossa TM-testissä, mutta vastaavasti taas on aika äänekäs rengas...
Mites tuo Hakka 7? Hakka 8 on ainakin arvosteltu foorumeilla kovin sanoin, mutta onko tuo Hakka 7 sen parempi?
Kokemuksia Goodyear ultra grip ice arctic:ista?
Comment
-
Itseasiassa CVC6 renkaat ennätin laittaa tilaukseen, ennen kuin kokemuksia aloin kyselemään. Yllätyin vain hieman tuosta TM:n rengasvertailun tuloksesta Continental:n osalta. Aiempi malli oli yleensä aina siellä kärkipaikan tuntumassa, mutta ilmeisesti nyt kyseinen valmistaja oli hieman pienemmällä panoksella mukana jolloin sijoitus jäi aiempaa huonommaksi. Tokihan noista vertailuista saa hieman suuntia renkaiden ominaisuuksista, mutta varauksella.Viimeksi muokannut Audi; 23.9.2015, 12:15.
Comment
-
W419D saatavana vain 205/55-16.
Pirelli ei ole äänekäs ainakaan e39 Bemarin alla. Maahantuoja sanoi että niitä paljon myydään premium autoihin juuri hiljaisuuden takia. Ilmeisesti melun taajuus tulee testi focuksessa paremmin läpi. Toisaalta Hakka8 on testeissä hiljainen, b6:ssa piti järkyttävää meteliä.
Comment
-
En nyt tiedä onko liian aikaista. Tuossa tutut ajellu ympärivuoden kitkoilla, renkaita kertaakaan vahtamatta ja hyvin menee.
Comment
-
En jaksnut lueskella koko ketjua, eli kysympähän sokkona. Mitä jengi valitsisi taajamaajoon nelivedolle: Kitkat vai oikeat nastarenkaat. Jonkinmoista perustelua, sillä kuskejahan on erilaisia, ja joissain autoissa voi olla se toinen kuski hieman heikompikin auton hallinnassa
Comment
-
Kokeilin kitkoja pari talvea ja kun ihan mateluvauhdissa joku äkkijarrutti edellä (normaalilla turvavälillä) oletettavasti uudenkarheilla nastoilla ja oma auto kitkoilla ei osoittanut hidastumisen merkkejä, niin vaihdoin nastoihin. Kaikkia tilanteita ei vaan voi ennakoida, pitää ottaa renkaista se hyöty irti mitä irtoaa.
Comment
-
Kitkoilla ajanut viimeiset neljä talvea ja hyvin on pärjännyt taajamassa, että sen ulkopuolella. Kokeiltu on Micheliniä, Goodyearia ja Contia - ei valittamista mistään näistä. Paljon tulee kuitenkin kilometrejä talvisin ympäri Suomea, eikä vielä kertaakaan (kopkop) ole tullut tunnetta itselle (tai vaaratilannetta johtuen renkaista), että pitäisi nastat laittaa alle.
Mutta eikö se kannata ottaa sitä mikä omaa mieltä eniten rauhoittaa ajossa, eikä se mitä muut suosittelee? :)
Ikuisuus keskustelu nastat vs kitkat ja jokaisella on se oma oikea mielipide asiaan ;D
Comment
-
Mulle riitti viimetalvena kitkat taas vähäksaikaa. Kitkojen alle laitto maksoi kuitenkin sen 6k vakuutusyhtiölle..
Joten tänävuonna mennään Nastarenkailla.
Comment
-
Meinaatko että oli pelkästään kitkojen syy tuo kolari? Kymmenen talvea nastoilla ajaneena ja viimetalvena ensimmäiset kitkat hommanneena sitä vain miettii miksi niihin kitkoihin ei tullut aiemmin siirryttyä. Kuivalla pinnalla ajelua täällä Oulun korkeuksillakin on paljon ja meluttomuus iso plussa. Myöskin allelaittoa ei tarvitse viivästyttää kovin pitkälle alkutalveen nastoja säästelläkseen.
Comment
-
Tätä juuri haen tällä kysymykselläni. Kokemuksia kanssa-autoilijoilta. Oma mielipiteeni on aina ollut, että nastat. Mutta nyt olisi edessä talvirenkaiden hankinta, ja ole vakavasti harkinnut nastatonta vaihtoehtoa. Eli toivon kokemuksia laidasta laitaan
Comment
-
Tiedä sitten, kitkat oli Dunlop Wintersportit ja oli se pahin lumiloskapaskahelvetti pk seudulla viime marraskuussa. No mutkassa sitten ei ollutkaan pitoa ja sitten mentiikin vähän perseedellä lyhtypylvääseen. Muutkin tekijät kyllä varmasti oli osallisena mutta itselle riitti nyt kitkat ainakin täksi talveksi. Voi olla että ostan kyllä kitkatkin tohon kaveriks että vaihtaa sitten nastat alle kun lumi tulee..
Comment
-
Comment