8p tarttis talvikumit, pirelli, vai bridgestone? Testeissä paikoilla 3-4 ja selkeästi ykkössijoilla olevia halvempia..
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Talvi tulee; mitkä renkaat?
Collapse
X
-
No nyt on hetki ajeltu TS830p:llä, toimii ihan ok "helpossa" talvikelissä mutta lumisilla pikkuteillä huomaa etteivät ole pohjoiseuroopan talvirenkaan veroiset. Hieman on harkinnassa josko vaihtaisi sellaisiin, harmi vaan kun on aivan uudet kumit ja toimisi varmaan hyvin etelämmässä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diudi Näytä viestiOstin Nankang s1-1 kitkarenkaat. Vuoden 2005 Tekniikan Maailman numerossa 17 on se testi jossa kyseistä rengasta testattiin. Silloin jarrutuksessa jäällä Nankang voitti mm. Nokian, Continentalin, Goodyearin ja Bridgestonen. Saa nähdä ovatko aivan "kusiluistimet".
Hinta/laatu -suhteeltaan mielestäni hyvät, ainaki tämän hetkisten kokemusten perusteella ostaisin uudelleen.
Comment
-
Ostin kakkosautoon Polo 6N käytetyt nastarenkaat pari vuotta sitten. Nokian 4 ja bridgestonet. Ihmetyttää miten hyvin nuo toimivat, vaikka leima on vuodelta 2003!
Nuo ostamani Linglong nastat ovat olleet tosi hyviä. Ostaisin uudestaan. Jääradalla en ole tosin käynyt, eikä kestävyydestä ole vielä tietoa.Viimeksi muokannut haraldh; 13.12.2016, 10:35.
Comment
-
Rengas puhkesi vihdoin viimein joten sain alle uudet nastat vaikka alunperin kitkoja hainkin. Riekosta kuitenkin löyty 225/45-18 contin icecontact 2 niin hyvään hintaan (815eur asennettuna) että Suomen pojat ei päässy lähellekään. Ullatus oli se että luvatussa 3-4 päivän toimituksessa kirittiin vajaaseen päivään tosielämässä, eli eilen tilasin ja nyt on alla. Asennus oli helppo ostaa jo riekon sivulla ja asennus onnistui tunti siitä kun renkaat oli asennusfirmassa (carboys). Asennus sujui ok vaikka olikin hieman ymmärrysongelmia kun sanoin että ne hakka5:set roskiin niin olivat samalla jättämässä myös superleggerat heille. Koitin selittää että vaikka on röpöä kanttarissa niin ei ne roskia ole mutta työnohjaaja koitti vaan inttää että ei kannata säilyttää : ) kun on kantarirupea liikaa. Vein siis sinne toiset puhtaa 18tuumaset superleggerat ja auton alta pois noi hakka5:set superleggeroilla. Yhdellä kesärenkaalla ajelu oli tarkkaavaisuutta vaativaa mutta onnistui jopa aamun sohjossa ihan hyvin.
Eiköhän ne rupuleggeratkin vielä ilmaa pidä kun käyttää puhalluttamassa ja sit kattoo jos tarvii lisäkorjausta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sebastian Näytä viestiHankook i'Pike RS+ W419D 205/55R16 tilattu riekko.eu:sta.
Laitetaan kokemuksia kunhan saadaan rattaat ja kunnon talvi.
Onhan ne hyvät. Mielestäni hiljaiset ja pitävät kyllä kuin tauti.
Toinen sarja lähti tilaukseen kun äitimuorikin vastaavat halusi kokeiltuaan.
Kalliimmalla ois varmaan saanut huonommatkin. Hintalaatu toistaiseksi 6/5.
Comment
-
Itselläni ei ole seiskoja ollut ajossa, ensimmäinen talvi autokortin kanssa siis menossa. Isä ainakin kommentoi, että loskakeleillä tuntuu olevan kaseilla parempi pito kuin seiskoilla, mutta kunnon talvikelissä ei ole eroa. Hakkapeliitat tuntuvat omasta mielestäni hieman meluisimmilta kuin esim nuo Bridgestonen renkaat, mutta muuten ne tuntuivatkin paljon paremmalta. Mm. sivuttaispidossa Bridestone jää selvästi kakkoseksi
Comment
-
Linglongit toimi Joutsassa hyvin, sai kehuja harjoituksen ohjaajalta ohjattavuudesta ja pysähtyminenkin oli hyvä. Toimivat mielestäni loogisesti liukkaalla, on ohjautuvuutta luiston jo alettua eivätkä varoittamatta irtoa. Miten toimivat ensi talvena on sitten eri aiheen keskusteluja. Toivossa on hyvä elää.
Comment
-
Talvi tulee taas ja kaksi autoa vailla talvikumeja.
A6 4F quattroon pitäisi löytää 225/50R17 koossa edulliset kitkarenkaat. Viime talven oli alla puolikuntoiset Sailun Ice Blazer WSL2 kitkat joihin olin kyllä suht tyytyväinen. Tuo kuitenkin alkaa olla jo aika vanha malli, eikä pärjännyt TM testissäkään kovin hyvin vuonna 2014. Löytyisiköhän nyt jo halpakumien markkinoilta parempia vaihtoehtoja?
Kakkosautoon taas pitäisi saada 215/55R16 kumit alle. Tässä koossa taas ei enää esim. tuo Sailun tunnu olevan suhteessa yhtä edullinen vrt. esim. Hankook, Nordman RS2 jne... Vai olisikos jokin nykyisistä nastarenkaista jo riittävän hiljainen? Hakka8? Hakka9?
Comment
-
Itse olen tykästynyt Contin ice contacteihin. Ja pitkästä aikaa tuntuu löytyneen rengas jossa pysyy nastat kiinni!
Comment
-
Vieras
Kuka huijasi? Ihan varmasti ainakin halpamerkit Hankook ja Sava, eihän ne voi olla yhtä hyviä kuin isot brändit. Vai voiko? Ei ainakaan tokana talvena, pakko olla jotain vikaa. Jos ei ole niin keksitään. Aina voi vedota siihen että laatumerkeissä ei ole laatuvaihteluita ja olenhan niillä aina ajanut. Ei naapurillekaan kehtaa sanoa ajavansa slovakialaisella halpiksella.
https://www.laaturenkaat.fi/rengastestit
Comment
-
Niin, edellinen hankook pärjäsi kanssa sillä erikoisnastoituksellaan(kappaleita enemmän testikoossa) testeissä, mutta perusversio oli minun mielestäni ainakin selkeästi huonompi kuin toisen auton vähintään 5v vanhat hakkaseiskat. Samoin viime vuosien kokemuksia conteista, michelineistä yms. ja nuo olivat aivan selkeästi huonoimmat mitkä on alla olleet. Nyt on tulossa hakka 8 ja pirellit alle, katsellaan taas miltä nuo tuntuu.
Toki tässä oli taas uusi malli, voi olla parempi, mutta edellinen hankookin "testipärjääjä" ei kyllä vakuuttanut. Toki oma kokemus on vain oma kokemus, eikä perustu mihinkään mittaukseen.
Comment
-
Ainahan uudet talvirenkaat tuntuu hyviltä. Se, että tuleeko vuosien varrella eroa halpis ja merkkirenkaan välilllä sitten enemmän on toinen juttu.
Viime talvena 5-6v vanhat Bridgestonen Noranza 2 oli jo hemmetin liukkaat verrattuna uusiin Conteihin. Ja pintaa vanhoissa on vaikka kuinka jäljellä. Ne oli niin liukkaat, että auto pyörähti mettäautotiellä ojaan perä menosuuntaan 40km/h vauhdista, kun urat oli jäiset. Oli liukasta joo, ja liikaa ehkä vauhtia, mutta tulin toisella autolla uudet talvirenkaat alla, ja perheriitahan siitä oli tulla, kun sanoin, että miten siinä oli onnistuttu, kun ei tuntuntu siis yhtään liukkaalta urat uusilla renkailla. No se selkis, kun ajoin meidän Caddyn pois sieltä, olihan liukasta. Normiajossa mitään ongelmaa, mutta ääritilanteissa voi tullakkin jo paljon eroa.
Viime talvena Audiin laitettiin Goodyearin Ultra grip ice arcticit, ja ainakin uutena niissä oli aivan tajuton veto ja jarrutuspito. Semmoset varmaan laitan nyt myös Caddyyn. Eron näki jäällä selkeesti vanhaan renkaaseen. Noista uusista jäi paljon syvemmät nastankolot jäähän.Viimeksi muokannut Puuhapete; 20.9.2017, 12:19.
Comment
-
Continental ice contact2, 225/55/16. Jonkunverran kun kilometrejä kertynyt ittelläkin niin tota rengasmerkkiä ylipäätään arvostan, pesee kaikki nokiat ja misukat mennentullen. Conteilla tullut ajeltua viimiset 15 talvea, väliilä kokeillut jotain kehuttuja renkuloita mutta pettynyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ari Näytä viestiVanhat renkaat kannattaa "pestä" lamppuöljyllä,niin pito paranee.
Comment
Comment