Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kevytmetallivanteen hitsaus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kevytmetallivanteen hitsaus

Olisi tarve hitsata vanteesta pari pientä halkeamaa umpeen, ettei joutuisi parin viikon välein täyttämään rengasta. Kyseiset halkeamat sijaitsevat toisiinsa kohtisuorassa vanteen sisäkehällä ja noin 3cm pitkiä, joten hitsausjäljellä ei ole sen suurempaa merkitystä. Vanteena 17" Bolero.

Osaako kukaan neuvoa, kenen/minkä yrityksen puoleen minun kannattaisi ongelmani kanssa kääntyä ja paljonkohan tämä lysti tulisi maksamaan? Tampere tai Rauma olisivat optimaalisia paikkoja, mutta kyllä hiukan voi hyvän hinnan/palvelun perässä ajaakin.

Käy Raatikaisella Viialassa/Akaassa.

Comment

Sunila tampereella, vai tekeekö vielä oikaisuja ja hitsauksia?

Comment

Tekee, ja on kyllä oikaisussa ainakin hyvä. Kuulemma myös hitsaa paloiksikin menneitä vanteita.

Comment

Eipä ole onneksi ollut moiselle tarvetta mutta vastaisuuden varalle itseänikin kiinnostaisi toimenpiteen hinta?

Comment

No jopas tuli nopeasti vastauksia, kiitoksia! Pitääpi huomenna soitella paikat läpi.

Comment

Onko kokemusta onnistuuko hitsaamalla myös kanttari-ihottuman (reilusti puuttuu alsaa) paikkaaminen, muoto sen jälkeen sorvaamalla oikeaksi ja maalia tai kiillotus päälle?

Comment

Joskus olen hiljalleen tyhjenevän vanteen paikannut aerosolilla. Ihan sillä riskillä, että jos ei toimi, ei kustannuskaan ole ollut kovin iso.
                Monesta vanteesta olen syvätkin kanttinaarmut tasoitellut ja pyöristellyt kulmahiomakoneen lamellilaikalla ja viimeistellyt epäkeskohiomakoneella.
                Siinä on yleensä sitä pinniä sen verran reilusti, että kestää ottaa, ellei ihan palasia puutu.

Comment

Jatketaanpas tähän. Renkaiden vaihdon yhteydessä huomattiin ~30mm halkeama vanteen sisäreunassa. Päivitystä tekijöistä?

Comment

Onko kokemusta onnistuuko hitsaamalla myös kanttari-ihottuman (reilusti puuttuu alsaa) paikkaaminen, muoto sen jälkeen sorvaamalla oikeaksi ja maalia tai kiillotus päälle?
                    L-Weld tuli mieleen.

Comment

L-Weldillä olen omani joskus korjauttanut ja jälki oli täydellistä. Eräs talvi auto karkasi kanttariin ja vanteesta lähti n. 20cm. palanen. Hyvin täyttivät vanteen ja sorvasivat suoraksi. Painojakaan ei tarvinnut laittaa yhtään.

Comment

Working...
                      X