Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bi-Xenoneista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Bi-Xenoneista

    Onhan ne miettineet varaosamyynnin maksimointia.

    Niin ja eiköhän valot ole aina vag:ssa virtalukon sen nastan ohjaamat, joka katkeaa, kun startataan.

  • #2
    Minä kun laitoin passattiin xenonit, niin otin valokatkaisijalta valomuistin johdon irti. Ei sit turhaan räpsytellyt niitä kun starttas. Eikös xenonit muistaakseni tarvi yli 20 000voltin hetkellisen jännitteen kun ne syttyy.

    Comment


    • #3
      pöh, olin juuri kirjottanut a4 verran kaikenlaista hyödöllistä ( tai sitten ei) ja sitten koti mikro taas bombasi...

      Eli lyhyeesti.

      xenon poltimot käyttää 35w, eli lämpö kehitys on paljom vähempi kun esim normaali halogeeni (55/60w) puhumattakaan 100w versioita.

      Voit vertailla halohgeeni vs xenon valot vaikka niin kuin bensa vs Dieselli kone.

      xenon kaasu vaatti hirmuinen määrä jännite/virtaa sytytyäkseen. Ne ohjain boxit pitää kehittää 12v sta 20,000-25,000 volttia!!?? eli P=V.I niin joku voi laskee mikä virta määrä se vaatii. Siksikin sulakkeet pitää vaihtaa 10A ampeerista 20A Amperiin. Mutta sitten kun xenon kaasu on syttynyt niin se siis vaan tarvitsee 35w. Eli valotehon muutuminen lämpöön on minimaalinen. Eli umpiot ei varmasti kärsii että olis liian paljon lämpöa..päinvastoon.

      Katsastusmies vaan katsoo omasta kokemuksesta valon suuntaukseen ja kokonais valo indexi referenssi lukuun ja sehän lukee umpion lasissa. Ja jos se on E hyväksytty niin en usko että se alkaa marmottaa että hei kaveri sinullahan on xenon poltin myös pitkillä...

      Ihmisellä on kai hieman väärä käsitys siitä että xenon valot häikäisee vastaan tulevia. Ei häikäise sen enmpää kun halogeenitkaan. Miksi? No kun xenonin poltin polttopiste on täsmälleen samassa paikassa kun halogeeni valossa. Eli valo menee aivan samaan suuntaan kuin ennenkin, paitsi sitä on monenkertainen määrä. SIKSI on erittäin tärkeä että suunataan valot ihan oikeasti siihen suuntaan mihin ne pitäisi mennä...

      Comment


      • #4
        Xenoneista.


        hommasin tuossa viikko sitten omaan autooni ajovalo H7:n tilalle xenonit (tietysti xenonvalot.com:ista ennen kuin huomasin että täällä joku myy huomattavasti edukkaammin.) ja ne on hyvät.
        eli valojen väri muuttui mukavammaksi ja valokeila tasaisemmaksi ja leveämmäksi. ja kirkkaammaksi. sen puolesta kaikki hyvin mutta alusta asti on ollut pieni ongelma. ajovalomuisti tekee kiusaa eli kuskin puolen lamppu jää syttymättä jos ei muista ennen virran kytkemistä laittaa parkkeja päälle ja vasta auton käynnistyttyä saa laittaa valot päälle. jos tämä unohtuu niin xenonit räpsyy moneen kertaan ennen kuin valokatkaisin on päällä-asennossa ja sitten jostain syystä aina toinen jää syttymättä. Tämän tapahduttua pitää taas laitta parkeille, odottaa hetki 3-6s ja sytyttää valot uusiksi auton jo käydessä. jostain syystä tämä ilmenee ainoastaan kuskin puolella. ja kyllä, mulla on 20A sulakkeet

        eli jos voisitte kertoa miten Tdi a4 -00 :sta saa valomuistin pois päältä eli mikä johto pitää irroittaa ja mistä ja miten...

        Comment


        • #5
          Ongelma voi olla myös siinä että akku on heikossa kunnossa. Niin kuin kirjoitin toisessa threadissa, virta vaatimus on valtava kun sytyttää xenonnit. Siksi yleen vaan yksi valo menee pääle alussa. Anna kieroksia niin usein toinenkin syttyy kun laturista tulee tarpeeksi virtaa.

          Comment

          Working...
          X