Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Konepellin avaus ilman vaijeria (audi 80)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Konepellin avaus ilman vaijeria (audi 80)

    Terve vaan kaikille.

    Hetihän se oli foorumille kirjauduttava kun auton sai , on se vaan kumma tuuri mulla näitten autojen suhteen :( Ongelmana siis konepellin auki saaminen, kun vaijeri on joko irti tai poikki jostain tuolta pellin alapuolelta.

    Tuosta yhdestä suht tuoreesta keskustelusta sain jo vähän vinkkiä miten tämä voisi onnistua , mutta sen verran epämääräsäisesti siinä oli asia ilmotettu että ihan niillä ohjeilla ei kyllä vielä pelti auennut.

    Joten jos jollain on tietoa kuin tuon pellin saa nätisti auki, niin sellaiset hyvät ja yksityiskohtaiset neuvot olisi nyt enemmän kun tarpeen.
    Viimeksi muokannut JTR76; 11.9.2007, 22:28.

  • #2
    Asian luonteesta johtuen?Häh?

    Kyllä sieltä löytyy keskutelua, kun hakusanat ovat kohdillaan.Kuitenkin, itse avasin A4:stä silleen että maski pois ja ne kolme lukon pulttia konepellistä irti.2 helppoa, 1 tosipaha paikka, jätinkin sen viimeisen laittamatta takaisin vastaisuuden varalle...

    Alakautta ei pääse ku oli ilmastointi

    Comment


    • #3
      Kasikympin konepelti aukeaa ilman vaijeria helpoiten alakautta (nosturi paras). Ensiksi siis koneen alla oleva muovisuoja pois, minkä jälkeen auton alta vaan bongaa lukituksen vapauttavat metalliset, pystysuuntaiset tangot syylärin molemmilta puolilta - näitä oikeaan suuntaan kampeamalla aukeavat lukot (ei tarvitse avata yhtä aikaa).

      Toimii ainakin karvalakkimallissa (ilman ilmastointeja tms krumeluureja) - toivottavasti näillä ohjeilla onnistuu!

      Comment


      • #4
        Kiitoksia vaan kovasti neuvoista ja vähän kun muuttelin noita hakusanojakin niin alkoihan noita aikasempiakin juttuja löytyä.

        Uskoisin että toi maskin irrotus ja sitä kautta pellin kiinnikkeiden pulttien aukaisu ei toimi tossa 80 (typ89) mallissa koska kiinnikkeitä
        on ilmeisesti 2 joten keskipalikan irroitus vaikuttaisi vain tuulilukkoon.

        Ja tuo alakautta avaaminen ei ikävä kyllä onnistu mitenkään, koska siellä on tosiaan suojamuovi pohjassa ja auto on niin pysäköity että sen pois saaminen on aika mahdottomuus.
        Selvennykseksi vielä sen verran että ainut vika ei ole se että pelti ei lähde auki, vaan toinen on myös se, että autoon ei tule minkään näköistä virtaa. Joten autoa ei paljon siirrellä ennen kun pelti on saatu auki :(

        Noita muita keskusteluja lukemalla sain sen käsityksen että tossa typ89 pitäisi toi pellin avaus onnistua ruuvimeisselillä tuolta lampun ja pellin välistä sörkkimällä , mutta sitäkin olen nyt muutamaan kertaan koittanut ilman tulosta :( Joten jos jollain olisi tarkempaa tietoa tosta avaamisesta niin neuvot olisivat yhä erittäin kaivattuja. Lähinnä siis se tarkka kohta ja syvyys mistä sitä pitäisi koittaa sörkkiä.

        Comment


          #5
          Jos et muuten saa auki ja haluat mennä rikkisärki -linjalle niin avaamiseen riittää sen etumaskin rikkominen. Eli kyllä, etumaskin irroittamalla pellin saa auki.

          Comment


          • #6
            No ihan vielä ei kyllä viitsisi tolle rikkisärki -linjalle lähteä. Pitää tässä nyt vielä katella, kun onneksi ei oo mikään kiire ton kanssa. Jos pelti siis aukeaa etumaskin irroittamalla, niin ongelma taitaa sitten tässä mallissa olla se että maskia ei saa ehjänä irti ? Olen kyllä sitäkin "varovasti" koittanut vähän kammeta, mutta ei se ole oikein irtoamisen merkkejä osoittanut.

            Comment


            • #7
              Taitaapi olla typ89:ssä tosiaan muistaakseni takakautta kiinnitetty se maski, eli rikkomiseksi menee. Tokihan sen auton aina hinata voi nosturille, taikka sitten ladata pienellä virralla tupakansytkärin/yms kautta mikäli kaikki sähköt on vain kunnossa.

              Comment


                #8
                Maski on suoraan ylhäältä päin kahdella ruuvilla kiinni. Ruuvien irroittamisen jälkeen maski pitäis nostaa ylös päin, eli konepeitto on molempien vaiheiden edessä. Joudut hajottamaan maskin jos sitä kautta menet.

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia vaan tiedosta. Tuli sekin sitten varmistettua että ehjänä sitä maskia ei irti saa. Tuota en myöskään heti tullut ajatelleeksi että lataaminen onnistuisi myös tuolta tupakansytkän kautta, mutta eipä taida kaikki sähköt ihan kunnossa olla, kun niin nopeasti joku sen tyhjäksi imasi. Joten ronkkimis yrityksiä on vielä jatkettava. Ei kukaan osaisi sanoa tota syvyyttä missä toi mekanismi on ? esim lampunlasista mitattuna.

                  Comment


                    #10
                    Se avausvaijeri kulkee poikittain jopa maskin yläpinnan yläpuolella. Syvyyssuunnassa ehkä suunilleen 10-15cm, maskista mitattuna.

                    Lukot aukeavat siten, että molempia vimpstaakeja vedetään keskellepäin(kohti niitä rinkuloita ;)).

                    Edestäpäin oikeanpuolimmaisesta rinkulasta rautalankakoukku sisään ja yläviistoon. Katkenneenkin vaijerin saa siten kiskottua maskista läpi ja toisen lukoista auki. Varovasti peltiä raottamalla ja kurkkimalla löytynee se toinenkin lukon lenkki.

                    Itse olen joskus vuosia sitten aukaissut...

                    Oiskohan pitänyt vielä jonkinlainen foto laittaa...

                    http://personal.inet.fi/koti/nikale/kuvat/vaijeri1.jpg
                    http://personal.inet.fi/koti/nikale/kuvat/vaijeri2.jpg
                    http://personal.inet.fi/koti/nikale/kuvat/vaijeri3.jpg
                    http://personal.inet.fi/koti/nikale/kuvat/vaijeri4.jpg
                    Viimeksi muokannut AhtiL; 31.8.2010, 17:49.

                    Comment


                    • #11
                      No nyt on sen luokan ohjeet, että pitäs jopa munkin ymmärtää. Jos ei noilla ohjeilla aukene, niin sitten ei auta kun rikkoa maski tai kiikuttaa auto jonnekkin muualle avattavaksi. Kiitoksia vaan kovasti yksityiskohtaisista ohjeista ja kuvat on aina mukava lisä :) Taiteilin tossa "mustekalan" päästä ja rautalangasta tollasen hienon koukun millä pitäs homma sujua, huomenna sitten näkee että kuis äijän käy.

                      Comment


                      • #12
                        No niin, nyt on pelti saatu auki, eipä ollut kyllä kovin helppo homma. Vika ei loppujen lopuksi ollutkaan vaijerissa vaan koko se rauta mihin vaijeri tulee kiinni oli repsikan puolelta katki. Siksi siis ei useat ronkkimis yrityksetkään tuottanut tulosta.

                        Pelti aukesi loppujen lopuksi maskin purkamalla ja sitä kautta sitten ronkkimalla kiinnitysraudat auki. Maskin siis sai kun saikin purettua ehjänä. Tähän kohtaan pitää mainita että toi minun auton keula ei oo saman näkönen kun noissa kuvissa, vaan maski nousee pellin mukana ja lamput on kapeampaa mallia. No jokatapauksessa pelti on nyt auki ja vika paikallistettu. Kovasti kiitoksia vaan kaikille ohjeista ja neuvoista.

                        Nyt pitää vaan jostaan kehittää uusi rauta tilalle.

                        Comment


                          #13
                          Eli siis malli merkiltään B4:n eikä typ-89

                          Comment


                          • #14
                            Niin se taitaa tosiaan olla. Tuli se tuossa yhdessä vaiheessa itellekkin mieleen, mutta luotin kumminkin tohon rekisteriotteeseen siinä lukee tuo typ-89 . No empä luota enään. vai oliskohan niin että tohon on tehty jälkikäteen sitten tuo b4:n keula. Vai onko tossa 92 vuoden mallissa sit vaan noin. Paha mennä sanomaan kun en paremmin perillä näistä ole.

                            Comment


                              #15
                              No voi. :(

                              Käsittääkseni vuosimallia -92 on noilla molemmilla korityypeillä, typ-89 ja B4.
                              Luulin todella että sinulla kyseessä on nimenomaan typ-89.
                              Menivät ohjeeni _hieman_ pieleen...


                              Noh, näitä sattuu. :)
                              Viimeksi muokannut AhtiL; 31.8.2010, 17:49.

                              Comment


                                #16
                                Perhealbumin mukaan 80 vm. 1992

                                Vin no. 8A... -> typ89
                                Vin no. 8C... -> B4

                                Comment


                                • #17
                                  Myöhässä huudellaan, mutta tälläiseen virrattomuuteen on joskus saatu pika-apu syöttämällä virtaa autoon mm. takalampun/vetokoukun johtosarjan kautta. Eli työnnetty virtaa sisään sieltä kunnes akussa on sen verran potkua että siirtäminen onnistuu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No muutin tuon mallin nyt tuonne profiiliin, jotta tulevaisuudessa välttyisi turhilta väärinkäsityksiltä. Tuossa rekisteriotteessa tosiaan kyllä lukee 4D SEDAN 80 2.0E-89/260 siitä vaan sitten muodostin käsityksen että tuo olisi typ-89.

                                    Ja AhtiL tiedoksi vaan että vaikka ohjeet ja kuvat ei täysin omaa malliani vastannutkaan, niin kyllä niistä silti oli paljon apua. Tuo avaus mekanismihan tuossa on kumminkin aivan samanlainen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mites sait ne maskin pultit auki?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Yläreuna maskista lähti auki kun kampesi leveällä meisselillä vähitellen. Kun yläreuna oli kokonaan auki niin maskia pystyi taittamaan sen verran, että pienellä kiintoavaimella yletti avaamaan alareunan pultit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X