Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupeen alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupeen alusta

    Typ 89 pitäisi saada alusta ns kuntoon. Autossa on nyt ehkä -30mm madaltava sarja ja se tuntuu hieman lellulle. Mitähän eroa noissa KW1 ja KW2 sarjoissa on ja olisivatko moiset suositeltavia coupen alle?

    Ajattelin investoida S2 tolpat ympäriinsä ja laitattaa KW sarjan sitten siihen. Siis jos KW on sen arvoinen, liekkö?

    Samalla voisi vaihtaa eteen jäykemmän kallistuksenvakaajan. Lieneekö coupessa sama vakain kuin S2 vai paranisiko tilanne suoraan vaihtamalla S2 taakin?

    Taakse ajattelin investoida myös vakaimen jolloin pääsisi tuohon S2 mukaiseen alustarakenteeseen mukaan. Tarkoitus kun olisi jatkossa alkaa piristää ajokkia ja S2 muodostaa vertailumallin. Tarkoittaako "S2 vastaava" alusta sitten koko alustan vaihtoa vai pääsisikö samaan mainitsemillani muutoksilla? Eli pitäisi navat, takakelkat ym vakio coupe kamana.

    Näiden lisäksi ajattelin investoida konttiin ja hutlarin alle tolppien välille tuet. Onko näistä kokemuksia?

  • #2
    Eikös s2 ole aina quattro eli ei varmaan takanavat käy suoraan...

    Comment


    • #3
      Niin jos tuosta profiilista vilkaisee niin kyseessähän on quattro mallinen coupe. Mutta tarvitseeko S2 tasoista alustaa varten vaihtaa myös navat ym vai piisaako tolppien ja vakaajien vaihto / asennus? Täälläkin on tai ainakin pitäisi olla väkeä jotka coupea ovat tekniikanvaihdolla piristäneet ja siltä osin S2 tasoinen alustavaatimus pitäisi olla tuttu.

      Entä sitten jarrut. Levykoko näyttäisi olevan varaosaluetteloiden mukaan sama mutta onko jarrusatuloissa ratkaisevia eroja S2 hyödyksi?

      Entä olisiko etujarrut mahdollista asentaa taakse? 276x25mm jäähdytetty levy taakse etujarrusatuloilla. Lieneekö siellä kiinnikkeitä moiselle offensiiville? Lähinnä jos etupäähän vastaavasti jossain vaiheessa kaipaisi jotain järeämpää esimerkiksi Brembon valikoimasta.

      Comment


        #4
        Takana on jo valmiiksi isot tolpat, eli etutolppien vaihto riittää ja S2:n tolpat menee heittämällä. Etutolppien ainoa ero on yläpäässä oleva kavennus, eli jos intoa riittää voisi kavennetun osan leikata pois ja hitsata tilalle sopivan kokoinen putki johon sorvataan kierteet (en tiedä onko laillinen).

        Miten ajattelit käsijarrun hoitaa jos laitat etujarrusatulat taakse?

        Comment


        • #5
          Etutolpat ja takavakain (jos semmoista ei ole = ekat vuosimallit) siis riittäisi?

          Ajattelin S2 tolppakierroksen kuitenkin haahuilla jos tuota KW alustasarjaa ajattelee. Asennuttaa sen niihin ja vaihtaa sitten koko kierroksen kerralla. Voi pitää pirssin suunnilleen ajossa ilman että se odottelee pukkien päällä tolppien valmistumista. Liekkö nuo KW sarjat sitten kustannustensa arvoisia ja onko esimerkiksi korkeussäätö käyttökelpoinen? Ajattelin lähinnä tuota ympärivuotista käyttöä. Eli pitäisi lähempänä tonttia kesäaikaan ja nostaisi sinne -30mm asetuksiin sitten talveksi. Onko -65mm sitten liian matala? Ei pääse mihinkään, pyörät ei mahdu pyörimään / kääntymään tms?

          Tuo käsijarrupointti oli kyllä ihan asiallinen. Ei pikaisesti pohdittuna tullut edes mieleen. :)

          Miten lie tuo lakisääteinen S2 tasoinen jarrupuoli, coupen vakiojarrut ainakin levykoon osalta riittää mutta entä muuten?

          Comment


          • #6
            S2 tolpista kannattaa huomioida että alkupään tolpat on 12mm pulteilla kun uudemmat 14mm pulteilla. Ikäraja taisi olla 91 loppuvuodesta (B3 --> B4 siirtymä). S2 satulat on samat kuin 7A (20V) coupessa, levyissä/navoissa erona pulttijako.

            Comment


            • #7
              Pultteja saanee fiksailtua. Tekee isomman pultinreiän tai korvaa pultin sopivalla. Tietysti se S2 vastaava tarkoittanee myös 14mm pultteja.

              Pulttijako ei liene niin kriittinen peruste että navat / levyt pitäisi vaihtaa?

              Comment


              • #8
                Toki pultteja/reikiä saa fiksailtua. Sun tapauksessa tulee kyseeseen olka-akselin reikien suurentaminen 14 milliseksi, koska nyt sulla on 12mm. Siitä ei ole tietoa että onko pulttien koon muuttamisen yhteydessä myös olka-akseli tullut rajummaksi.

                Comment


                  #9
                  Etuvakaaja taitaa myös olla erillainen.

                  Comment


                  • #10
                    Millä tapaa erilainen? Eri muotoinen, eri tapaa kiinni? Vai pelkästään jäykempi? Jäykkyysongelman saa ainakin suht helposti korjattua vaihtamalla (R)S2 vakaajan eteen.

                    Comment


                      #11
                      vanhemmassa mallissa kiinnitys ala-tukivarteen,uudemmassa tolppaan.

                      Comment


                      • #12
                        Liekkö S2 tolpissa sitten paikat kallistuksenvakaajan kiinnityksille? Olettaisin näin. Ja lieneekö kiinnitykset etukelkan puolella samanlaiset on toiset päät sitten tolpissa tai tukivarsissa?

                        Perkkeles maahantuojat on lopettaneet noiden poikkitukien myynnin. Eteen saisi vielä jollain rahalla. Taakse pitää tehdä itse.

                        Comment


                          #13
                          kumpaakin mallia ilmeisesti löytyy s2:sen valikoimista,itse kyllä nähnyt vain uudempaa.

                          samanlainen kiinnitys apu-runkoon,vain päistä erilaiset.

                          Comment

                          Working...
                          X