Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Help! Coupe GT:n takanapa hakusassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Help! Coupe GT:n takanapa hakusassa

    Tuli käytyä paikallisella diilerillä kysymässä type 81/85 coupen ABS:n pulssikehää vas. takapyörän napaan, mutta löytyi irrallisena vain type 89:iin. Rihlan jako on paljon harvempi verrattuna omaani, eli eipä käy. Hintakin kohtuullinen 15 ? kipale.

    Irrotin omasta laitteestani koko takanavan, jolloin havaitsin, että mokoma kehä on nk. prässätty paikoilleen, kuten etupäässä, vetarissa. Eli sitä ei saa irrallaan.

    No, diilerillä ei nyt sitten löydy compuutterilta muuta kuin ABSittoman napaa??!!! Onkohan
    Suomen diilerillä joku FIN-versio ETKA:sta?

    Onkos kellään mahdollisuutta tutkia ETKA:sta mikä hiivatin osa tähän coupeeseen nyt oikein käy, että pääsee leimauttamaan GT:n, jossa ABSit?? Onko kokemuksia ko. pulmasta?

  • #2
    Pulssikehä (rotor for speed sensor, rear) löytyy 81-88 coupesta osanumerolla 437 614 149 sopii molemmille puolille taakse. (Hinta n.20E/kpl) Tuosta en tiedä mitenkä vaihdetaan mutta rautahan muokattavaksi tehty...

    Comment


      #3
      Miten joskus tuntuu siltä, ettei ne siellä varaosatiskilläkään osaa etsiä kuin golfi 2 öljynsuodattimia? Toki tapauskohtaista.

      Taas peittosi harrastaja ammattilaisen.

      Comment


        #4
        Suuuret kiitokset Rikulle!! Kumarran syvään, sillä tuo tieto oli kyllä minulle todella arvokasta.
        Niinkuin porkkis jo mainitsi, peittosi harrastaja ammattimiehen ja sen koko organisaation oikeastaan.

        Tosin herra P paikallisella varaosatiskillä on tehnyt ja tarjonut hyvää palvelua niissä puitteissa, mitä hänellä on ollut käytettävissä. Nyt täräytän tuon Rikun kaivaman numeron pöytään ja
        vaadin julmaa alennusta, koska tein tuon työosion jo hänen ja edustamansa yhtiön puolesta kokonaan.

        Comment


          #5
          No nyt on käyty varaosatiskillä ja osanumero ilmaantui myös korinumerohaulla. Mystisesti tuota ko. osaa tarjottiin vain 90 sedan Audiin vaikkakin se kiertoteitse listautui myös Coupe GT:hen.

          Tuo Rikun tarjoama hinta olisi ollut kyllä mieleinen, koska mokoma renkula maksaa 20 ?;n sijasta 82 ? kpl !!!!!! Mystisesti taas rumpujarrullisen vastaava maksaa vain 15 ? kpl ?????
          En oikein ymmärrä tuota varaosahinnoittelua, kun osat on samasta materiaalista tehty, samankokoinen, -painoinen, mutta halkaisijaltaan vain hieman pienempi ja "rihlaus" on levyllisen mallissa tiheämpi !!!!!!!! Voiko tämä hinnoittelu olla tottakaan.

          Comment


            #6
            Suomihinnat ovat mitä ovat, valitettavasti. Germaaniasta tuon saisin luultavimmin melkoisesti lähemmäs tuota 20 euron hintaa.

            Comment


            • #7
              No kyllä on kumma homma, eihän se voi olla noin... Itselläni tuo albuumi on kyllä näyttänyt hinnat aikalailla oikeaan mitä on joutunut noita osia hakemaan joitain muutaman kympin eroja on saattanut olla...

              Comment


                #8
                Nyt meni vielä kummallisemmaksi tämä jarruprojekti. Osia tilatessa ilmeni, että näitä ABS:n roottoreita ei enään valmisteta, joten se siitä jälkimarkkinoinnista ja tuesta 18 vuotta täyttäneeseen Audiin.

                Nyt alkaa sitten ko. osan metsästys vapailta markkinoilta tai ABS:n likvitointi katsastus-sedän ohjeitten mukaisesti.

                Comment


                • #9
                  Löytyykö sulta yhtään tuollaista ehjää pulssikehää, jos löytyy niin eikö sellaisia voisi vaikka teettää jossain metallifirmassa jossa on laser/plasmatyöstökeskus ? Ja joku kätevä piirtää siitä ensin cad:llä kuvan.

                  Comment


                    #10
                    437 614 149 on type43 5T:ssä käytetty absin roottori. Takanapa on rakenteeltaan sama kuin type44 etuveto 200:sessa. Katso vain, niin vielä vuoden '90 etuveto 200:ssa on käytetty 43/5T:n takanapaa, joten kiinnityksiltään tuo alla oleva roottori on sama. Eroaako hammasjako, tai sen offsetti johonkin suuntaan, sitä en osaa sanoa.

                    Kokeile osaa 443 614 149 A.

                    Hinta olisi minun tietojeni mukaan 14,80. Sanoisin edullinen, jos vertaa itse tehtyyn.

                    Comment


                    • #11
                      Todennäköisesti korinumeroon 44-J-200099 asti käyttää 96 hampaista ABS rinkulaa. Ja siintä etiäppäin 45 hampaista. Eli 443 614 149 A on 45 hampainen.

                      http://www.glo.it/ on vetoniveliä, joista selviää ABS:n hammasmäärätkin.

                      Comment


                      • #12
                        Tarkennetaan hieman.
                        100/200 -> 44-J-200099
                        80/90 -> 89-J-373598
                        coupe -> mallivuosi 88 loppuun

                        96 hampainen roottori eli 437 614 149

                        Comment


                          #13
                          Tuota... kiitos vielä kaikille aktiivisesta vastaamisesta ja minäpä alan ensitöikseni laskemaan
                          hampaiden lukumäärä. Taas näyttää tilanne vähän valosammalta!

                          No, niin jatkan tähän samaan läjään, eli omassani on tuo tiheämpi ja enempi hampaita, 96, omaava pulssikehä. Noita vähempihampaisia löytyi peräti diilerin hyllystä ja tosiaan n.15?:n hintaisia.

                          Kai tässä on alettava vanhan kehän uria viilaamaan syvemmiksi, jotta tuo pulssaus syntyisi??!!!

                          Comment


                            #14
                            Paljonko '87 2.2 coupe gt:n etuvetonivelessä on hampaita?

                            Comment


                              #15
                              Syksyllä vaihdoin eteen yhden kappaleen ja laskeskelin, että vetoakselin puolella hampaita oli 25 kappaletta ja mutterin akselilla 22 kappaletta.
                              Tyydyttääkö tämä vastaus?

                              On aika tuhdin oloiset vetoakselit tuohon sämpyläcoupeen nähden.

                              Comment


                                #16
                                Ei niitä pooreja, kun abs:n hammaskehän hampaita. :-)

                                Comment


                                  #17
                                  No... taisin tuossa aikaisemmin jo todetakin, että ABS:n roottorin kehällä on tiheänoloiset 96 kappaletta näitä hampaita Coupe GT:ssä. Etuvetonivelessä hammastus on kehän pystypinnalla, mutta takana otsapinnalla. Net on tiheyden ansiosta niin ohkasenpienen oloisia, ettei ole mikään ihme, että ne ruostuvat ja kuluvat hävöksiin.

                                  Kokeilen vielä yhtä kikkaa; avaan ja sahaan urat rautasahalla puhtaaksi ja syvemmäksi, jolloin siihen saisi vähän normaalinoloista hammastusta takaisin. Sitten manuaalisesti pyyhkäisen kivellä hammaspinnat kiiltäviksi, asennus ja kokeilen mitä tapahtuu.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X