Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kukapas tietää onko -94 malliseen A6 Audiin etu iskarien vaihto samanlainen homma kuin type 44 lötkön?
Eli iskaripatruna lähtee tolppaa irroittamatta erikoistyökalulla?
Ei ole samanlainen homma vaikka lötköstä en tiedäkään mitään. Edit: enkä näköjään tuon ikäisistä kutosistakaan ;)
Kutosessahan on samanlainen tukivarsirakennelma kuin B5:ssa. Eli iskari on ihan erillinen osa, se ei ole kiinni missään tolpassa. Alapää on suoraan kiinni alatukivarressa, ja ylhäältä se on sellaisessa tukivarsien kiinnityshässäkässä.
Itse vaihdoin omaan C4:seen vähän aikaa sitten iskarit.
Iskari lähtee ylöspäin vetämällä irti kun ensin irrottaa iskarin yläpään ja ottaa sieltä tolpan yläpäästä iskäria pitävän ison mutterin pois (itse jouduin hajottamaan ton mutterin kun oli jämähtäny kiinni).
Kuva taas kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa kun ei oikein osaa selittää totakaan järkevästi.
Kun näkee bilteman "erikoisavaimen" satkun iskareihin, niin se kertoo kanssa aika hyvin. Eli yläpäästä säätömutterit irti, kaikki irti lähtevä pois tieltä, ja sitten vain sillä todellakin syvällä erikoisavaimella iskarin mutteri auki. Osaa sitten olla todellakin tiukassa, itse avasin tolppa irtonaisena, niin tarvi lattiaan pultatun pöydän, tolppa viilapenkissä ja reilu 2m vääntövartta. Aukesi tuolla menetelmällä järkyttävän paukkeen saattelemana.
Joo, tiukassa on ne iskarin mutterit ja tiukkaan ne kannattaa vääntää kiinnikkin ettei jää koliseen.
Hetken meinaan ihmettelin mistä sellanen kolahdus aina välillä kuuluu. Luulin jo että menee tolppa vaihtoon mutta loppuhan se kun sitä mutteria tarpeeks kiristi.
Kyllä oli sitten helppoa kuin heinänteko toi A6 etuiskareitten vaihto, mutterimopolla pamauttelin kaikki pultit auki ja nostin patruunat pois.Koko hommassa meni palttiarallaa 20min.
audimän: Kyllä oli sitten helppoa kuin heinänteko toi A6 etuiskareitten vaihto, mutterimopolla pamauttelin kaikki pultit auki ja nostin patruunat pois.Koko hommassa meni palttiarallaa 20min.
Taakse vaihto ei ole mikään suunnaton urakka sekään. Ylhäältä 3 mutteria auki, alapää auki, ja iskari+jousi paketti tulee ulos. Toki sitten sen paketin purku ja kasaus vaatii sopivat työkalut, mutta ihan tehtävissä oleva homma. Ainut missä pitää olla tarkkana on yläpään kasauksessa, että tulee takaisin samaan asentoon, muuten voi takaisin sovittaminen olla mielenkiintoinen urakka.
Siis hetkonen, onko tuolla syvemmälläkin joku pultti? Että kun on poistanut Nuo yläpään kiinnitykset, niin siellä syvälläkin olis vielä joku pultti ennen kuin voi nostaa pois?
Lainaan oman tän päiväisen urakkani toisesta topicista
Vittu että syö ja pahasti. Piti Audiin töiden jälkeen vaihtaa iskarit ja madallusjouset. Äsken tulin kotiin eikä yhtäkään vaihdettuna. Alkuhan meni taas kuin oppikirjassa, jouset oli kasaan puristettuna, iskarin yläpäästä kaikki auki, ei olis tarvinnut kuin nostaa iskari pois ja sitten napata jouset pois ja uudet tilalle. Mutta eipä noussut iskari pois. Oli ruostunut niin kovasti tolppaan kiinni pohjastaan etten saanut sitä millään irti. Eikä mistään näy iskarin runkoa että olis saanut pihdeillä väänneltyä tai mäiskittyä lekalla, vain mäntä oli näkyvissä.
Kyllähän sieltä vois tolpat kokonaankin ottaa pois, sit varmaan sais. Mutta ei hirveästi kiinnostais ruveta jumppaamaan.
Comment