Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

erilaiset jarrut 200:ssa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • erilaiset jarrut 200:ssa

    motonetin varaosaluettelo/motonet ei tunne, onko missään 200:ssa ollut jäähdytettyjä takajarrulevyjä?

    mun autossa on nuo jäähdytetyt takalevyt? mistä mahtaa olla peräisin?

  • #2
    200-20v avantissa ainakin on. Olisiko saanut myös lisävarusteena muihin esim ns. vetoautopaketissa?

    Satulat maksaa sitten käden, jalan, molemmat munuaiset ja molemmat isoäidit, että koita pitää ne kunnossa.

    Comment


    • #3
      ne on juuri vaihtokohteena nuo satulat.

      Comment


      • #4
        Suomeksi sanottuna siis jotain noin 600e kappale eikä saa kuin originaalina. Melko varma väite.

        Comment


        • #5
          Orkkiksen hinta tosiaan tuota luokkaa. Tässä kuitenkin tarvikevalmisajien osanumeroita jotka siis vastaavat orkkista numerolla 447615424 (löytyy siis 10v 200 quattro avanteista ja kaikista 3B-koneisista)

          BOSCH 0 986 472 694

          FTE RS42993A0 (kunnostettuna RX42993A0)

          LUCAS BHT109

          PAGID 87088

          Comment


          • #6
            Kysyinpä piruuttani paikallisesta varaosaputkasta tuota Lucasia. 260e ovh, 215e tinkaamatta tarjottu hinta.

            Kiinnostaa itseäkin sen verran että joskus jos takajarrut päivittää niin satulathan sinnekin pitäisi jostain keksiä.

            Comment


            • #7
              Nettietka sanoo kertoo että "brake disc (ventilated) for models with increased permissible total weight "

              Iigoreiden hakukone antaa useammankin vaihtoehdon satulan hankinnalle. klik klik Mutta kuinka luotettava tuo palvelu on, sitä en tiedä. Rapiat 500 dollaria näyttäis orig. VAG- osa maksavan heillä.

              Comment


                #8
                Mutta mutta, eikös V8:sin jäähdytetyt käy taakse? Meinaan, mulla on 2satkussa sellaset. Just oon uusia levyjä ja satuloita vaihtamassa... Sain osat kaupantekijäisinä. Ei mitään hajua mitä maksaavat... :D

                Comment


                • #9
                  v8:n ja 200:n vented takalevyn ET on eri.

                  Comment


                  • #10
                    Herää kysymys, että onkohan takajarrujen päivitys tehokkaampiin itseasiassa kovin kannattavaa, varsinkin jos joutuu selvää eurorahaa uusista kilkkeistä maksamaan? Etujarrut vastaavat kuitenkin jotain 70-80% auton hidastuvuudesta ja varsinkin kevyellä kuormalla ajettaessa jarrupaineen rajoitusventtili entisestään heikentää takajarrujen tehoa.

                    Tietty jos ajelee raskaasti kuormitetulla autolla tahi hinaa perävaunua paljon tai jos joissakin oloissa ilmenee jostain muusta syystä (rata-ajo) takajarrujen ylikuumenemista, niin sitten takajarru-update lienee ihan perusteltua.

                    Toisaalta, onhan pizza-kaliiberiset jäähdytetyt takajarrulevyt ihan kivan näköiset.

                    Comment


                    • #11
                      Eikös Tommylla ollut joku A3 upgrade tuonne taakse? Muistelisin vanhalta listalta? Oliko se niin että tän vanhan 269x20 satulan pystyi hyödyntämään tuossa? Vai höpisenkö omia?

                      Comment


                      • #12
                        Se taitaa olla biturbo-S4:n satuloilla. En tiedä voisiko noita 200 satuloita käyttää myös.

                        Comment


                        • #13
                          tarkoitatteko sitä, että farmarikorisessa 10V autossa on aina jäähdytetyt takalevyt?

                          Comment


                          • #14
                            Kyse kaiketi ahdetuista

                            Comment


                            • #15
                              entäpä, jos korvaan ne jäähdytetyt levyt tavallisilla jarruosilla? ei oo oikein varaa laittaa jarruosiiin noin hirveästi rahaa.

                              Comment


                              • #16
                                Mutku quattro avanttiin ne jäähdytetyt kuuluu. Iso ja tehokas auto on myös kallis auto.

                                Comment


                                • #17
                                  saiskohan noita alkuperäisiä satuloita "elvytettyä" kun ne on aika "jumissa" ja mun lompakko on kanssa vähän jumissa on 600e/kpl/satula-suhteen.??

                                  ehdotuksia?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kysyinpä piruuttani paikallisesta varaosaputkasta tuota Lucasia. 260e ovh, 215e tinkaamatta tarjottu hinta.
                                    Mikäs vika tuossa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      tuo kuulostaa hieman siedettävämmältä, mutta mistä nuo on? mikä liike?

                                      Comment


                                      • #20
                                        No mikä tahansa liike. 260 on suomen ovh tarvikkeelle. Tepon mainitsemasta listasta lucas.

                                        Comment


                                        • #21
                                          kiitokset Tepolle ja porkkiselle - homma hoidossa. tuttu kaveri on töissä paikassa, jossa on noita Lucacsen osia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Minua hieman ihmetyttää tämä audin jarrusatuloiden vaihto aina uusiin jos ongelmia ilmenee. Onko ne niin huonoja tai omituisesti toteutettuja ettei purkamisella, puhdistuksella ja uusien tiivisteiden (parin kympin kustannus?) kanssa kasaamisella saa kunnostettua lähes uutta vastaaviksi? Itse en ole vielä tarvinnut yksiäkään audin jarruja purkaa mutta muun merkkisiä on tullut kunnostettua ilman ongelmia. Ja eikös ne ole kunnostettuja vaihto-osia mitä sieltä tarvikeliikkeestäkin tarjotaan?

                                            Kannattaa käyttää satula irti tai tutkia paikallaan mikä siellä jumittaa jos vaan on paikka missä askarrella. Yleensähän jumiminen taitaa johtua siitä käsijarrusysteemistä.

                                            Alla olevan threadin viimeinen postaus taitaa kuvata lyhyesti juuri noiden jäähdytettyjen takasatuloiden huollon tarvittavine tiivisteineen eli ei tarvitse välttämättä osta uusia satuloita :
                                            http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...t=k%E4sijar%2A

                                            Omaan autoon meinasin tehdä täyden takajarrurempan mutta sitten osoittautuikin että syy jarrujen jumittamiseen olikin pelkästään ruostekerros palojen reunoilla ja vastaavilla liukupinnoilla satuloissa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              mulla on käsijarrumekanismit rikki ja satulat muutenkin aika jumissa. joten on pakko vaihtaa satulat

                                              Comment


                                                #24
                                                Tommy, mikähän setup mulla sitten on? Pitänee tarkastaa huomenna tallilla satuloiden pakkauksistakin mitä siel lukee :D Jäähdytetyt levyt joka tapauksessa...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ison takasatulan korjaaminen ei mahdottomia maksa. Korjaussarja kustantaa 30-35 euroa kotimaan VAGilla, motonetissa näyttäisi olevan myös 43mm takasatulalle:

                                                  100-Turbo/S4 86--94 Taakse Ø43 Girling. . . . . . . . . . . 23-6038 19.90 ?

                                                  Tepon kautta saa myös osaa saksasta.

                                                  Satulan kunnostamisestahan on ollut juttua enempi ja vähempi. Vaatii kuitenkin hyvin pitkä- ja ohutkärkiset kärkipihdit sylinterin pohjassa olevan lukkorenkaan irroittamiseksi.

                                                  Allaolevassa kuvasarjassa on ursyncron takasatulan vaiheet alkaen lähtötilanteesta. :) Jumissa oleva takasatula joka alunperin aiheutti auton pomppauksen katsastuksessa ja laukaisi eeppisen projektin.

                                                  http://personal.inet.fi/cool/fauwee/...a/DSCN1797.JPG
                                                  http://personal.inet.fi/cool/fauwee/...a/DSCN1816.JPG
                                                  http://personal.inet.fi/cool/fauwee/...a/DSCN1818.JPG
                                                  http://personal.inet.fi/cool/fauwee/...a/DSCN1808.JPG

                                                  Ei löytynyt kuvaa pihdeistä, millä tuon lukkorenkaan saa paikoilleen, mutta tuossa on yksi tapa painaa hässäkkä kasaan, ilman että tarvitsee viisi kättä joissa jokaisessa on kuusinivelinen koukullinen sormi päässä.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itse tuossa hämmästelin vastikään tuota jäähdytettyjen takajarrujen puutetta omassani, kun jotain listaa tulkitsin niin, että avant quattrossa pitäisi aina oleman jäähdytytetyt takajarrut. Luonnollisesti lienen tulkinnut väärin, kun pihalla makaa ainakin se yksi jossa ei näin ole :D Ajankuluksi voisi joskus ottaa akten ja tutkailla asiaa.

                                                    Mutta, kun täälläkin on ollut juttua tuosta satulan purkamisesta, niin tungen linkin omiin kokemuksiini tännekin.

                                                    Mitä siihen lukkorenkaaseen tulee, niin sen saa pois ilman niitä lukkorengaspihtejäkin parilla ohutkärkisellä, talttapäisellä ruuvimeisselillä. Kannattaa vain varoa ettei jousihässäkkä pomppaa päin näköä. Takaisinkin se menee ruuvimeisseleillä taiteilemalla, soppelilla tekniikalla jopa melko kivuttomasti :)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Offtopikkia.
                                                      Onko kumpainenkin V8 ja turbo-t44 aivan väärällä takalevyn offsetilla pikkukoriseen autoon?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itse tein pihdit halpahallin kärkipihdeistä sopivasti työstämällä.0

                                                        Ilmeisesti tuo 160-80 puusepänpuristin on de facto takasatuloiden korjauksessa... Itse taisin tosin käyttää 13mm hylsyä. :))

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          sain ne satulat hintaan 154e/kpl

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Siis nuo ison takalevyn satulat? Saako niitä vaihto-osana jostain? Jos saa niin anna uuden osan koodia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X