Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 valojensäätö automatiikka...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 valojensäätö automatiikka...

    Elikkä, autossani on ongelma automaattisessa xenon valojen säädön kanssa.

    Vikamuistissa lukee seuraava vikailmoitus:

    etuoikea korkeudensäätö tunnistin.

    Tarkoittaako se että valoumpiossa on korkeudensäätö anturi/tunnistin joka lähettää ohjailaitteelle tietoa umpion asennosta??

    Olen vaihtanut alustassa olevat korkeus sensorit.

  • #2
    Suomenkielinen vikamuisti?

    Itsellä oli ongelmaa toisen valon kanssa kun tahtoi aina välillä "lerpsahtaa", ongelma korjaantui kun vaihdoin sille puolelle uuden säätömoottorin, uusi oli päivitetty malli eli jokin parannus ehkä tehty?

    Comment


    • #3
      Vikamuisti luettu Boschin KTS650 laitteella joka on suomenkielinen.

      Ajattelin että onko umpiossa muuta ku säätömoottori vai lisäksi valoasennon tunnistin??

      Moottorit kyllä toimii kun ohjaa valoja KTS:llä.

      Comment


        #4
        Pyöränripustuksissa on edessä molemmilla puolilla tunnistimet, en tiedä onko noita monta lisääkin asennon tunnistamiseksi... Mutta siltä suunnalta voisi lähteä katsomaan.

        Comment


        • #5
          Tukivarsissa ei ole kuin yksi edessä ja yksi takana.
          (ne kumpikin vaihdettu)
          Eikä muuta kuulu ollakkaan.

          Comment


            #6
            Ok, ei pysty muistamaan niin tarkkaan. Kai noiden antamiin tietoihin pääsee testerillä käsiksi? Millaista tietoa antavat/millaista pitäisi antaa?

            Comment


            • #7
              Ehkä siinä moottorin yhteydessä on potikka (= asentotunnistin), kun se tekee sen jumpan aina kun valot sytyttää.

              Comment


              • #8
                Kysyin merkkiliikkestä eikä siellä ole erillistä asennontunnistinta.

                Sanoivat että ku alustan korkeus sensorit on vaihdettu ni pitäs tehä VagCom:lla perussäätö ennen kuin vikamuistin saa nollattua. Kokeilin Boschin testerillä nollata vikamuistia mutta ei se toisiaan onnistunut, valomoottorit vaan ajoi ylös/alas....

                Varmaan joku on teistä tehnyt tuon perussäädön VagCom:lla??

                Ystävällä on kyseinen ohjelma mutta sanoi ettei hän "osaa" sitä tehdä ni voisko joku antaa ystävällisesti ohjeet homman suorittamiseksi??

                Hain foorumilta aiheesta juttuja ja jotain löytikin mut jos kummiskin sais uudet...

                Comment


                  #9
                  http://www.ross-tech.com/vag-com/car...alignment.html
                  Siinäpä ohjeet, jos lontoo taittuu.

                  Comment


                  • #10
                    Kysytääs täältä, kun itse en webistä löydä vastausta. Eli ongelmana apparin puoleinen Matrix (A6 C7 2015), joka ei enää tee käynnistyessään ylös-alas pyyhkäisyä.
                    Jäänyt myös ala-asentoon. Ja se kysymys, mikä on oikea korkeudensäätömoottori kyseiseen? (ei jaksais purkaa osanumeroa varten tai mennä marmorille kyselemään..)

                    Comment


                      #11
                      Nettietka tarjoaa tuollaista: 4G0 941 295. Oletko varma että moottori rikki?

                      Comment


                        #12
                        Miulla tuossa Q5:ssa ei ”toimi” pitkät valot. Lyhkäset näyttää miusta liian ylös. Taka-akselin korkeudensäätöanturin tanko puuttui ja laitoin sen paikalleen mut se ei korjannut ongelmaa.
                        Pitääkö valot vielä jotenkin sopeuttaa.
                        Miusta ongelma alko renkaiden vaihdon aikaan kun menin kääntelemään anturin vipua. Sillon siis puuttui se yhdystanko taka-akseliin.

                        Pitääkö tuo sopeuttaa jotenkin vai onko anturi viallinen. En siis anturia vaihtanut kun on tukivarren pultin alla ja pultit mitkä kiinnittävät anturin telineeseen niin pyörivät tyhjää.
                        En tiiedä miten pitkään se tanko on puuttunut. Akselin puoleista osaa ei ollut enää ollenkaan

                        Comment


                          #13
                          Vikakoodin antaa vasemman puolen säätömoottorista.
                          55- headlight range
                          Measuring blocks
                          Group2
                          Front sensor signal -5mm rear sensor signal -22mm

                          Vikakoodit kun nollaa ni ajaa valot alas mut pompaavat saman tien ylös ja vikavalo syttyy ruutuun.
                          Yhdet ohjeet löysin tuohon perusasetusten ajamiseen mut ne ei toiminu. Olisko jollain muita niksejä? Ei viittis vielää alkaa uutta umpiota etsimään. Liekkö muualta löytyykään kun marmorilta adaptiivisilla valoilla olevia.

                          Comment


                          • #14
                            Mikä se vasen vikakoodi on ? Tuo ylläoleva viittaa liian suureen eroon etu ja taka-akselin välillä. Ota tangot irti ja laita anturin vipu molemmissa samaan asentoon ja lue mitta arvot, pitäis näyttää suunnilleen samaa. Anturin vipu pääsee myös pyörimään ympäri, vivun suunnalla on merkitystä.

                            Comment

                            Working...
                            X