Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 100:n etupuskurin irroitus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 100:n etupuskurin irroitus?

    Pikaiselle haulla en löytänyt vastausta, eli miten c4-korisesta satkusta lähtee etupuskuri irti?

    Vai saako tuon mustan alaosan irti mihin pohjapanssari tulee kiinni ilman puskurin irroitusta?

  • #2
    Muistaakseni valojen alla olevan listan alla on pultti molemmin puolin, sitten taisi olla lokasuojaan kiinnitetty molemmilta puolilta yläreunasta. Sitten vain vetäisy niin lähtee.

    En muista miten tuo musta alaosa oli kiinni...

    Comment


      #3
      Kokemusta vain c4:s ässän puskurista mutta se menee jotenkin näin.

      1. Ajovalojen alta listan pätkät pois.
      2. Niiden alta paljastuu 10mm pultit.
      3. Puskurista mustat ritilät pois.
      4. Niiden alta toiset 10mm pultit pois.
      5. Sisä loksusta ruuvit/muoviniitit pois.
      6. Viimeseksi puskuri on vielä sivuista kiinni. Tämä kohta on mulla vähän epäselvä miten se pitäisi oikea oppisesti toteuttaa, mutta siellä on sellaset muovi klipsit millä puskuri pysyy paikallaan ja itse olen vaan nykässyt sen suoraan sivulle päin vetämällä.

      Olen koettanut myös vetää suoraan keulaan päin puskuria mutta ei se ole niin ainaskaan helpolla lähtenyt.

      Comment


      • #4
        Ainakin omassa ässässä on molemmilla puolilla yksi lokasuojan reunaan tuleva ruuvi sellainen, että siihen alle tulee parin sentin mittainen pellinpala, jonka toinen pää vasta on kiinni puskurissa. Vitos- ja kutoskohdan väliin voisi siis vielä lisätä, että kääntelee tämän pellinpalan sojottamaan joko ylös tai alaspäin (alunperin kohti auton keskilinjaa), niin se ei vetele kylkeen naarmua puskuria pois vedettässä.

        Comment


          #5
          1. Ajovalojen alta listan pätkät pois.
          2. Niiden alta paljastuu 10mm pultit.
          3. Puskurista mustat ritilät pois.
          4. Niiden alta toiset 10mm pultit pois.
          5. Sisä loksusta ruuvit/muoviniitit pois.
          6. Viimeseksi puskuri on vielä sivuista kiinni. Tämä kohta on mulla vähän epäselvä miten se pitäisi oikea oppisesti toteuttaa, mutta siellä on sellaset muovi klipsit millä puskuri pysyy paikallaan ja itse olen vaan nykässyt sen suoraan sivulle päin vetämällä.
          Ensimmäisenä pohjamuovi pois.
          Sitten aavistuksen korjaisin ohjetta.
          2. M8 pultit 13mm kannalla
          4. M8 pultit 13mm kannalla
          5. ei tarvitse ottaa, jos ei ole autotalli asentaja itse laittanut mitään ylimääräisiä ruuveja
          6. painetaan puskurin sivua alaspäin ja vedetään yläreunaa ulos jolloin irtoa kiinnikkeestä ilman suurta väkivaltaa.

          Ainakin omassa ässässä on molemmilla puolilla yksi lokasuojan reunaan tuleva ruuvi sellainen, että siihen alle tulee parin sentin mittainen pellinpala...
          Juurikin jonkun autotalliasentajan omatekemä kiinnike.

          Vai saako tuon mustan alaosan irti mihin pohjapanssari tulee kiinni ilman puskurin irroitusta?
          Musta alaosa lähtee puskurista irti sahaamalla, eli siis ei ole irroitettavissa.

          Comment


            #6
            Satasessa helma on yhtenäinen osa itse puskurin kanssa, A6:ssa helmalippa (ja puskurin alumiininen runkopalkki) on irroitettavissa.

            Comment


            • #7
              Juurikin jonkun autotalliasentajan omatekemä kiinnike.
              Ei välttämättä. Saattaa olla merkkihuollossakin tehty. Teko-ohjeet nimittäin löytyy Elsasta.
              Viimeksi muokannut Jouni_K; 22.8.2007, 21:19.

              Comment


              • #8
                Mites se tuo C4 A6:sen etupuskurin alahelma lähtee irti? Vai onko helpompi vaan ottaa koko puskuri pois?

                Comment


                  #9
                  Taitaa olla samaa puuta yläosan kanssa eli ei mitenkään.

                  Comment


                    #10
                    Yhtä puuta on, vaikka näyttääkin olevan irrallinen osa...

                    Comment


                    • #11
                      Etupään pultit OK, mutta miten puskurin taka-/sivuosa irtoaa lokasuojista?

                      Lokasuojastahan taittuu sisään päin peltinen reunus, johon puskuri on pultattu kiinni. Hommassa häiritsee se, että pulttien kannat ovat puskurin ja pellin välissä, eikä niihin pääse käsiksi? Auton alle/ sisään päin näkyy vain ruuvien kärjet?

                      Comment


                      • #12
                        Olikohan se niin että piti nostaa ylöspäin ja vetästä samalla ulos..?

                        Comment


                          #13
                          Viimeksi kun olen C4 puskuria irrottanut niin sisälokarin takaa paljastui joku ruuvi tai pari. Sivulla olevat kiinnikkeet on vaan perkeleellisen repimisen takana.

                          Comment


                          • #14
                            Sitä puskuria kun taivuttaa sopivassa suunnassa niin irtoaa vähän nätimmin. Toki toi repäisy on varma ja toimiva tapa myös.

                            Comment


                            • #15
                              Aika helposti lähti, kun keksii, miten.

                              Puskurin yläreunaa kun painaa pyöränaukon päästä alaspäin, se lähtee kevyellä ulospäin suuntautuvalla vedolla pois siitä kiinnikkeen hakasesta ja tämän jälkeen pienellä nostolla alapuolen hakasesta. Ei tarvitse irrottaa sisälokasuojaa eikä mitään muutakaan pyöränaukosta päin.

                              Todella nopeaa ja helppoa, kun ensimmäisessa onnistuu ja hoksaa tekniikan.

                              Comment

                              Working...
                              X