Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 ja hydrauliikkaöljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 ja hydrauliikkaöljynvaihto

    Eli profiilin auto, johon on tullu kuluneen vuoden aikana sotkettua jos minkälaisia öljyjä, ja nyt olisi suunnitteilla vaihtaa hydrauliikkaöljyt oikeanlaiseen.

    Eli miten tällainen öljynvaihto tapahtuu? Tarvitseeko järjestelmä ilmata vai ilmaako se itse itsensä?

  • #2
    Taitaa tyhjentyä helpoiten pommin paluuletkusta säiliölle tai säiliön pohjasta saa myös letkun irti.
    Itse laskin pommilta ja rattia käännellen sai hammastangostakin suurimmat pois.
    Jouduin lämmittämään hieman letkua, kun tuntui olevan kovasti junttautunut kiinni.

    Järjestelmän pitäisi ilmata itse itsensä ja minun tapauksessani tuo tuntui kestävän aika pitkään, ennen kuin valo sammui.
    Säiliössä on sihti, jonka saa nostettua täyttöaukosta ulos, se kannattaa myös tarkistaa.
    Ja öljysuositus on Febi S 6161.

    Comment


      #3
      Eikös ilmaus tapahdu vääntämällä rattia toisesta ääripäästä toiseen. Vasen, oikea, vasen.

      Comment


        #4
        Pumpun paluuletku irti säiliöstä ja johtaa sen johonkin astiaan. Keula ylös, jarrun polkemista kunnes poljin on kova (pommin tyhjennys) ja auto käyntiin. Toinen kääntää ratin pari kertaa laidasta laitaan ja, ja toinen täyttää säiliötä jatkuvasti, ettei pääse tyhjäksi. Välillä voi painella jarrua, jotta pomminkin läpi kiertää uudet nesteet. 2-3 litran huuhtelun jälkeen auto sammuksiin ja letkut takaisin kiinni. Ilmausta ei luonnollisesti tarvitse tehdä.

        Tarvittaessa ilmaus tehdään nostamalla keula ylös ja kääntelemällä rattia laidasta laitaan auto käynnissä. Ei mitään riuhtomista vaan ihan normaalia ratinkääntöä.

        Comment

        Working...
        X