Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä Bilsteinien asennustyökalu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Mistä Bilsteinien asennustyökalu

Päivä meni etuiskarien kanssa puuhastellessa. Pienoiseksi ongelmaksi ilmeni etuiskarin joustintukeen kiinnittävän mutterin kiristäminen. Noissa Bilsteinin Sporteissa kun on sellainen iso hahlomutteri siinä. Kyllähän mutterin sai isoilla putkipihdeillä kiristettyä, mutta jos ja kun nuo iskaripatruunat pitää myöhemmin irroittaa, niin homma sujuisi varmasti helpommin, jos olisi oikea työkalu siihenkin hommaan. Kellään tietoa mistä voisi hankkia tuon hahlomutterin kiristämiseen tarkoitetun työkalun?

On muuten pikkaisen jämäkämmät iskarit mitä autossa olleet vakio-Boget, jotka ihan järjissään vielä tuntuivat olevan.

Biltemasta löytyy. Ovat ihan Audiin tarkoitettu.

Comment

Eipä taida tuo Bilteman työkalu (iskunvaimenninhylsy 19-1256) olla sellainen mikä on hakusessa. Se sopii kyllä orkkisvaimentimien irroitukseen, mutta noissa Bilsteinessä on hieman erilainen tuo kiinnikemutteri ja siksi tuo kalu ei siihen käy.

Bilteman työkalu (Iskunvaimentimen hylsyavaimet VW/Audi 20-345) on sen kaltainen mikä olisi hakusessa, paitsi sen pitäisi olla öpaut kolme kertaa suurempi, kuin suurin tuon sarjan hylsyistä.

Comment

Tarkoititko haka-avainta? Minulla tuli kyseinen kiinteäleukainen avain Bilsteinien mukana, haka-avaimia löytyy työkalu liikkeistä. http://extranet.bahco.com/catalogue/...odBlockID=2496

Comment

En nyt saanut tuota viimeisintä linkkiä auki, mutta tälläinen bilsteinin mutteri on:
          http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant...skari.jpg/full

Itse olin positiivisesti yllättänyt noista, odotin että olisi liian jämäkät. Joskus jopa toivoisi että hieman saisi olla hieman jäykemmät kovissa vauhdeissa ja isoissa heitoissa, mutta parempi noin.

Comment

Itse myös tuskailin miten kiristäisin "kruunumutterit" ja kun sopivaa haka-avainta ei löytynyt niin isoilla pihdeillä sitten vaan.

On pikkuässän etubilsteinit kyllä sieltä järeimmästä päästä vaimentimia mitä on tullut nähtyä.

Kuvasta osviittaa:

vakio vs S2 Bilstein vs coupe Bilstein

Comment

Järeältähän ne näyttää, mutta oikeasti koko eroa ei taida hirvittävästi olla. Noissa bilsteineissähän on ylösalainen rakenne, eli säiliö on ylhäällä tuo kiiltävä osa. Männän varsi on alhaalla keltaisen suojaputken sisällä.

Putkitongeilla minäkin olen kiristänyt.

Comment

Juu, aivain oikein. Männänvarsihan on paljon pienempi noissa bilsteineissä kuin orginaaleissa. Rakenne on ylösalainen sen takia että saadaan jäykempi laakerointi, ei vääntyile voiman alla niin paljoa.

Putkitongeilla minäkin, niin harvoin tarttee ottaa auki ettei ole ollut mielessä leikkauttaa avainta.

Comment

Working...
                X