Eli onko kaikissa vakaajat samanmuotoiset riippumatta siitä onko kiinnitys tukivarteen (B2 ja B3) vaiko tolppaan (B3? ja B4)? Oliskos jollain heittää kuvaa tuollaisesta tolpasta jossa vakaaja on kiinni tolpassa? Paksuimmat vakaajat löytynee S2/RS2 malleista, mutta ovatko yhteensopivia muihin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B2/B3/B4 vakaajat
Collapse
X
-
Paksuimmat vakaajat löytynee S2/RS2 malleista, mutta ovatko yhteensopivia muihin?
Comment
-
RS2 etuvakaajia ei puskaradion mukaan enää toimiteta. Lienee ostettu varasto tyhjäksi.
B3:ssa vaihtuu vakaaja melko alkupäässä perinteisestä alatukivarsimallista tolppamalliksi. B4 on aina tolppamalli. Muistetaan taas että B4 (ml rs2) takapää on ihan erilainen kuin aiemmissa, mutta läheistä sukua uudempien kanssa.
Muistetaan myös että coupe on aina B3.
S2 etukeppi 26, RS 28, muut 24-26 mallista riippuen, B4:ssä yleisesti ottaen järeämpiä kuin B3:ssa. Takavakaaja B3 S2:ssa muistaakseni 16mm, B4:stä jne ei muistikuvaa paitsi että rs:ssä jämäkämpi.
B5:stä saanee sovellettua aika helposti taakse.
Comment
-
-
Ei suinkaan. B3 ja B4 etuvakaajat käyvät myös taakse. B3 vakaaja menee suoraan tukivarteen kiinni etupään hiluilla ilman mitään muutoksia. B4 vakaajaa en ole itse testannut, mutta maailmalla ovat laittaneet niitäkin kiinni. S2-foorumilta luin, että takatolpat saattaa joutua kääntämään ympäri, eli vaihtamaan puolelta toiselle B4 vakaajan kanssa.
Comment
-
Jotkut on sitä mieltä juu, mutta hyvinpä tuntuis pelaavan. Ainakin ~vakiojousten kanssa. Oikeasti liukkaalla kelillä saattaa olla hieman liikaa tuo 26mm, ajattelin kokeilla pari milliä ohempaa b4-vakaajaa jossain vaiheessa.
Comment
Comment