Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 vm-99 abs:en rutina pysähtyessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 vm-99 abs:en rutina pysähtyessä

    Elikkä onko ihan ominaisuus että abs:t rutisee kun pysähtyy? vaikka jarruttaa ihan normaalisti auton pysähdyksiin. auto on a6 vm-99 2.5tdi avant quattro triptronic-laatikolla.
    tiedän kyllä että kun renkaat menee lukkoon niin sitten pitää rutinan ruveta kuulumaan.

    #2
    ABS-anturi saattaa olla liian kaukana pulssikehältä.

    Comment


    • #3
      Mutta eikö silloin pitäisi tulla vikakoodi kun anturi ei saa pyörimistietoa? Ja ABS-valo palaa.
      Näin ainakin mulla tuli.

      Rutina ei ole normaalia, se on selvä. Kyllä aika kovasti saa tunkea jarrua että ABS:t alkaa nypyttämään.

      Comment


        #4
        Jos se on sillein ihan sopivasti hilkulla niin silloin se saattaa tuollein rutista. Eikä tule vikavaloa, vikakoodista en tiedä. Se rutina on silloin _ihan_ kevyttä. Jos taas rutisee kunnolla niin sitten en osaa sanoa missä mättää.

        Comment


          #5
          Ei tule välttämättä vikavaloa, eikä vikakoodia. Ja ainakin meillä rutisi omasta mielestä kohtuupaljon. Kaikkien antureiden säätö teki hyvää, ei ongelmia sen jälkeen.

          Comment


          • #6
            rutina on pientä. Ei sellaista kuin kunnon jarrutuksessa. Mille etäisyydelle anturit pitää laittaa?

            Comment


              #7
              Laita ne niin lähelle kuin mahdollista, mutta kuitenkin niin ettei ne hankaa.

              Comment


              • #8
                No niin otetaan uudestaan! Vika on joko ABS anturissa tai sitten kuten mulla oli niin ABS:n hammaskehässä mikä on jokaisessa renkaassa erikseen. Vikaa ei löydy muuten kun laittamalla tietokone kiinni autoon ja heittämällä pikku rundi, sillä jos hammaskehä on poikki niin silloin poikki mennyt hammaskehä piirtää vääränlaisen käyrän kun ajaessa jarruttaa, mutta kun auto on parkissa niin silloin kaikkin näyttää tietokoneelta hyvältä, sillä silloin hammaskehä on ehjä ja virta kulkee sen läpi. Että sellasta... Ite ihmettelin saamaa vikaa kyllä varmaan vuoden verran koska Audi centerin mukaan jarrut olivat ihan normaalit.

                Comment


                  #9
                  ABS anturi on induktiivinen, ja hammaskehän läpi ei kulje virtaa.

                  Vika voi olla tosiaan tuo katkennut hammaskehä, riippuu vähän miten se on rikki että pyöriikö ihan vapaasti vai silloin tällöin. Minulla on ollut se rikki, ja se kyllä heitti heti punaisen vikavalon mittaristoon ja vikakoodin viallisesta anturista.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitos neuvoista. Vika löytyi. Toisen etupyörän abs-anturi oli liian etäällä. Nyt toimii.

                    Comment


                    • #11
                      mulla on samanlaista kujetta omassa kulkineessa... miten antureita säädetään lähemmäks..?

                      Comment


                        #12
                        Vaikka vasaralla ;)

                        Eli ne anturit on vain painamalla siellä kiinni.

                        Comment


                        • #13
                          selvä homma eli leka hommiin..!!

                          Comment


                            #14
                            Ja varovasti sillä vasaralla, muuten tulee kalliita säätöhetkiä. Joku irrotusöljy vähän liukastaa liikkeitä...

                            Comment


                            • #15
                              no niin mitäpä lottootte et palaako abs:sien valot pikku vasaroinin päätteeks.. ? voi perse..

                              Comment


                              • #16
                                Ei muuta kun Motonet:tiin tahi vastaavaan. Sun autoos saa ABS-anturin tarvikkeena. (Arvaa saako mun autoon....NOT).

                                Comment


                                • #17
                                  Minullakin C5:nen kävi vetonivelensuojakumen ja etualatukivarsien vaihdossa menneellä viikolla ja kaupantekijäisenä sain kävelyvauhdissa rutisevat ABS:t esim. kun liukuu hiljaa liikennevaloihin. Ei vikakoodeja eikä varoitusvaloja ja normaali jarrutuksissa kaikki ihan OK. No asentaja ei ollut viimeistä napautusta tehnyt toiseen ABS anturiin joten painoin sen itse paikoilleen ja taas toimii jarrut rutisematta.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X