Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

auton vahaus maalauksen jälkeen...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • auton vahaus maalauksen jälkeen...

    eli millonka uskaltaa vahata auton maalauksen jälkeen..?

    #2
    Olikohan reilu kuukausi.

    Comment


    • #3
      kiitänpä tiedosta

      Comment


        #4
        Vahata voit vaikka heti maalauksen jälkeen nykyisillä 2K väreillä...

        Comment


        • #5
          mulla maalattiin konepelti tässä viime viikolla ja kun kysyin että milloin kestää pestä seuraavan kerran niin sanottiin että 2vk on hyvä antaa kuivua.Sinä aikana ei siis saa hangata peltiä...

          Comment


          • #6
            kävin kysäsemässä maalamolta niin olivat sitä mieltä et vaikka heti voi vahata mut ei millään hiovalla vahalla vaan joku nestemainen kilju on ok

            Comment


              #7
              Tietääkös kukaan kuinka pian sparaymaalilla maalatun pinnan saa vahata? Maalina on Spies Hockerin maali spray pullossa.

              Comment


              • #8
                Itse olen vahannut kerran noin viikon vanhan maalipinnan.. virhe. Maali on vielä niin pehmeää, että hiusnaarmua tulee urakalla. Siitä viisastuneena odottaisin itse ainakin kuukauden. Maali kyllä on kuivaa hetkessä mutta lopullista kovuuttaan se ei saavuta kuin ajan kanssa.

                Comment


                • #9
                  Paukkupullomaaleissa tosiaan hiukan hitaampi kovete, eli ei ihan heti kannata ruveta raapimaan vaikka pinta vaikuttaa kuivalta. Vinkkinä jos haluaa nopeammin kuivuvaa, niin pyytää että laittaa pottuun normaalin kovetteen. Noin sekoitettuna se kuivuu yhtä nopeasti kuin ruiskullakin maalattuna, mutta miinuksena tietenkin että purkki on käytettävä saman päivän aikana.

                  Comment


                  • #10
                    Itse olin automaalaamossa töissä reilun vuoden päivät. Meillä oli siellä Dupontin maalit, ihan 2k-värit, niinku nykyään pitääkin. Heiltä kyseltiin tuota vahaus juttua joskus, niin sanovat että suositus ois n.5 viikkoa. Meillä oli myös semmonen käytäntö, että maalaamon takuu maalipintaa koskien raukeaa jos menet vahailemaan ennen ku 5 viikkoa on maalauksesta mennyt. Toki on olemassa vähän hienovaraisempia litkuja yms. mutta, kun kaikki ei tiedä mikä on vähän "hellempää" vahaa, niin helpompi sanoa vaan, että älä vahaa liian aikaseen =)

                    Comment


                    • #11
                      edellinen auto maalattiin osittain matta mustaksi... maalari sano ettei sienipesua eikä vahaa 4kk koska maali kuivaaerittäin hitaasti... ja tuohon mattaan jää naarmut viel tosi helposti

                      Comment

                      Working...
                      X