Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS2:n pyöränkulmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS2:n pyöränkulmat

    Onkohan mennyt oikein liikkeessä pyöränkulmien säätö, kun jo vähän ajon jälkeen näyttää etupyörät lähtevän kulumaan sisäreunoista. Rengaskoko on vakiona 225/45 R17, nyt on alla 225/40 R18.

    Säätölaitteessa oli S2:n arvot vuosimalleille ?-93 ja jotain muutakin oli mainittu, mutta ei kuitenkaan RS2 -95. Kysyin kyllä asiasta, mutta sanoi olevan ok. Onko kellään tietoa päteeköhän nuo tosiaankin RS2 -95:een?

    #2
    Minun logiikkani mukaan sisäreuna kuluu, jos rengas harittaa. Yleensähän siviiliautoihin on ohjeena pieni auraus. Kävisin kyllä reklamoimassa suuntauksen tehnyttä liikettä.

    Ohjearvot suuntaukseen voisivat löytyä Autodatasta, sieltä korjaamoltakin sellainen softa luultavasti löytyy. Autodatasta löytyy ainakin useimpiin autoihin ohjearvot.

    Comment


      #3
      S2 ja RS2 on samat pyöränkulmat.

      Comment


        #4
        Jos kolmiotukivarsien puslat on loppu, menee pyörät miten sattuu eli eihän siellä ole löysiä?

        Comment


        • #5
          OK, no sitten pyöränkulmat pitänee paikkansa. Täytynee säätää auraukset maksimiin aivan suosituksen rajoille. Jospa kuluminen lähtis sillä vähenemään. Kaippa tässäkin pätee vanha sääntö, että aurauksen lisääminen vähentää sisäreunojen kulumista...näinhän se on aina ollut

          Joo ja välykset tarkastettiin, eikä niitä ole. Auto kulkee kuin kiskoilla... no ainakin melkein :)
          Viimeksi muokannut /RS2/; 9.8.2007, 15:52.

          Comment


            #6
            Veteleekö urissa miten Teemu sun RS ?

            Itse vaihdoin alatukivarsien puslat, yläpäät ja alapallot uusiin.
            Tiukkasin aavistuksen ohjausvaihdetta ja ajotuntumien sekä renkaiden kulumisen perusteella nolla auraus/haritus ois paras.

            Ja auto pyörillään kannattaa kiristää alatukivarsien puslien kiinnityspultit kiinni. Ei jää puslat jännitykselle ja siten kierry väljiksi ennen aikojaan. :)

            Tulikin sit tuo vastaus myöhässä :)

            Comment


              #7
              Laakkosen nelpyöräsuuntaus tietokanta ei tuntenut tuota S2 avanttia. Ainoastaan Coupe, Coupe S2 quattrot vuoteen -93 asti. Laitettiin kulmat sitten 92-95 80 quattron mukaan. Ei ainakaan syö rengasta enää. Asentaja meinas laittaa tuon S2:sen mukaan, mut coupessahan on ihan erillainen alusta geometria ainakin takana kuin avantissa. Joten sanoin sille että pistä normi 80 quattron mukaan.

              Comment


                #8
                Mulla veteli ja pirusti.

                Tänään otin sitten itteäni niskasta kiinni ja vaihdoin etu ja takakumit keskenään ja korjasin kääntökulmaa kohdalleen.

                Loppui vetely melkein kokonaan eli noi Kleberit ei nähtävästi oikein sovi eturenkaiksi

                Millaiset arvot Ville sulle laitettiin?

                Comment


                  #9
                  Pitää etsiä tuloste jostain. Palaan asiaan kunhan löydän sen.

                  Comment


                    #10
                    Oisko tästä mitään apua:

                    http://www.s2central.net/alignment

                    Comment


                      #11
                      Kysymys S2/RS2 pyöränkulmista.
                      Sanotaan,että samat on mutta alusta geometriaahan on muutettu tietyin osin Porschen toimesta RS2:ssa
                      Ja raideleveys on eri kuin S2 .
                      Onko saatavana dataa RS2 tehdasasetuksista?

                      Comment


                        #12
                        Kyllä tuo autodata antaa samat arvot RS ja S malleille.

                        Comment


                          #13
                          Samoin tehtaan manuaali antaa samat arvot kummallekkin. Raideleveys erot johtunee vanteista ja navasta.

                          Comment


                          • #14
                            Suunnilleen sama alustahan se on S ja RS, poislukien vakaaja.

                            Comment


                            • #15
                              Vianorilla käytin kulmien säädössä ja sieltä ei koneelta löytynyt S2 avanttiin arvoja. RS2 taas löytyi ja sen mukaan kulmat säädettiin. Hyvin on pelannut.

                              Comment


                                #16
                                Tuli tuossa mieleen kysyä, onko RS2/S2 ohjeena suositellut pyöränkulmat just ne mitkä pitääkin, kun alustan madallus tehdään? Oisko heittää arvoja näkyville...

                                Comment


                                  #17
                                  No niin..jatkan aiheesta. Vaihdoin Powerflexin puslat etu alatukivarsiin.

                                  Lisäksi asensin H&R:n camber-säätöpultit. Säädin camberin niin paljon miinukselle, kuin noilla pulteilla sain.Liike ei paljoa ole.. Lähtöasetus oli 0, eli pystysuorasta asetuksesta.

                                  Vetely hävisi kokonaan ja on ajettavampi kuin koskaan aiemmin. Keula on tarkempi ja ns. kääntyvämpi. Risa menee perjantaina vielä pyöräsuuntaukseen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Camberin säätöhän on alapallossa. Olisko helpompi säätää sieltä ensin jonkun verran liäsä ja sitten vasta noilla pulteilla?

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo, tuo onkin tarkoitus. Camber ohjearvojen mukaan miinuksen äärilaitaan.

                                      Ja RS2 on omat arvonsa kulmissa Autodatan mukaan.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tehtaanmanuaalissa samat ässän kanssa.

                                        http://www.s2central.net/alignment.html
                                        Viimeksi muokannut Sleepy2; 17.7.2008, 15:04. Perustelu: Linkki

                                        Comment


                                          #21
                                          Joo, nyt on kulmat säädöissä ja RS2 arvot löytyi erillisenä Tampereen Euromasterin suuntauskoneen listasta aivan omana osiona.

                                          En verrannut S2 arvoihin.

                                          Oikeasti tuli hyvä ajettava ja pyysin camberit miinuksen puolelle juuri ja juuri ohjearvoihin.

                                          Ohjaustuntokin on kiva.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X