Eli ois edessä A6 Avantin (-00) iskareiden ja -30mm madaltavien jousien vaihto ja kiinnostais onko jotain mitä pitäis ottaa huomioon ettei se menis ihan puihin. Etenkin takapään osalta kiinnostais tietää pitääkö sisustaa purkaa jne.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vinkkejä kaivataan A6:n alustan vaihtotyöhön
Collapse
X
-
Takapää sellanen puoli tuntia per puoli, ainakin sedanissa ja farkku passatissa. Rengas vaan irti, iskarin ala päässä yksi pultti ja yläpäässä kaksi, ne aukastaan ala kautta. Eli peräkonttia ei tarvii edes avata. Jousi lähtee pienellä vääntämisellä ilman puristimia kun nostaa niin ylös perän että toinenkin takarengas on ilmassa.
Comment
-
Ei nyt satu silmään se ketju, johon joku oli linkittänyt ulkomaisen ohjeen tuon yhdistäjäpultin irrotuksesta. Olisi kyllä jäänyt iskarit vaihtamatta ilman sitä ohjetta. Kiitokset siis käyttäjälle, joka sen jonnekin tähän foorumiin laittoi!
Mulla tuossa dieselissä teräksinen olkavarsi, eli ei ehkä vaikein mahdollinen ollut. Kylmästi siis vaan Dremelin katkaisulaikalla sahataan pulttia kannan puoleisesta hahlosta ja väännetään poikki kannan puolelta. Sillä lähtee se parin sentin pätkä. Mutteri irti ja jatkomutteri pitkällä kierteellä prikan kanssa toiselle puolelle. Sitten vaan peukut pystyyn ja mutterinväännin laulamaan. Mutterilla siis ulosvedetään ja toivotaan parasta. Lähtihän nuo, vaikka usko oli koetuksella jo vääntimen tehojen meinatessa loppua.
En löytänyt ohjeessa ehdotettuja kovia jatkomuttereita, vaan normaalia 8.8 kovuutta. Ne jonkin verran tyssääntyy ja on siis hyvä olla useampi - ainakin omansa kummallekin puolelle. Uudet pultit oli myös 8.8, vaikka ovat mustia - kai joku pinnoite.
Comment
-
Vieras
Jos vain on lämpöä mitä tarjota, niin sillä ensin huolella, vaikka ei punaiseksi saisikaan ( ohjausjärjestelmän osia ei saisi punaiseksi koskaan vetää...) ja sitten pyssyllä tai käsin nitkutusta edes takaisin samalla jotain liukastetta väliin suihkien. Tämä koskee siis vain rautaista olka-akselia.
Alumiiniset onkin sitten mallia " uusitaanko koko roska vai ei".
Comment
-
en nyt tiedä onko 3bg-passatissa ihan just sama etupäärakenne(samat tukivarret kumminkin), mutta siinä ei kyllä ole pakko irroittaa tuota yhdistäjäpulttia. Homma onnistuu paljon yksinkertaisemminkin.
Kiertää vaan iskarin kiinnitykset yläpäästä(3kpl konehuoneen puolella) auki ja alapäästä pultti pois niin mahtuu kyllä tulemaan sieltä välistä pois koko paketti.
Muuta ihmeellistähän tossa etupäässä ei olekaan, paitsi jos esim ksenonit niin niiden säätö sitten jälkitoimenpiteenä etenkin enempi madalletussa :)Viimeksi muokannut samza; 2.1.2013, 09:58.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samza Näytä viestien nyt tiedä onko 3bg-passatissa ihan just sama etupäärakenne(samat tukivarret kumminkin), mutta siinä ei kyllä ole pakko irroittaa tuota yhdistäjäpulttia. Homma onnistuu paljon yksinkertaisemminkin.
Kiertää vaan iskarin kiinnitykset yläpäästä(3kpl konehuoneen puolella) auki ja alapäästä pultti pois niin mahtuu kyllä tulemaan sieltä välistä pois koko paketti.
Muuta ihmeellistähän tossa etupäässä ei olekaan, paitsi jos esim ksenonit niin niiden säätö sitten jälkitoimenpiteenä etenkin enempi madalletussa :)
Mikko, kuumailmapuhallin ei auta mitään, jos on kunnolla jumissa ja tahtoo kokonaisena irroittaa. Paineilma taltalla voi tietysti avitta irroitusta, jos ei kunnolla lämpöä saa, lämmöllä kun lähtee "joka kerta".
Oma tekniikka on aina ollut:
Ensin varovasti pyssyllä, jos ei pyöri molemmista päistä, niin kuumaa kunnolla, nitkutusta ja voitelua ja pultti irti ehjänä. Jos sattuu olemaan käsillä, niin välissä vielä vähän kylmää.
Comment
-
tarkoitin siis että kiertää vaan ne lautasen 3 mutteria auki konehuoneen puolelta suoraan. Jättää sen tukivarsihässäkän pultit koskematta ihan kokonaan.
Vai eikö audissa ole korissa reikiä että saisi sen lautasen irtoamaan suoraan?
Linkkivinkki: http://www.passatworld.com/forums/61...-easy-way.html
Comment
-
Vieras
-
Vieras
-
Fair enough. Kun kerran vinkkiketjussa ollaan niin niistä pikku muttereista kannattaa sitten pitää kiinni kun kiinnittää niitä. Jos sen 10mm musun pudottaa sinne yläpään lautasen päälle niin on syytä olla uusi valmiiksi käsillä, sitä ei nimittäin sieltä pois saa purkamatta koko tolppaa taas pois.
Comment
-
Kannattaa tosiaan vaikka rasvalla "liimata" se mutteri hylsyyn. Saattaa sen pudotetun mutterin saada tiputettua paineilmalla puhaltamalla. Tuli siis kokeiltua.
Itse siis tein noin ELSAn mukaan, eli akkukaukalon puolelta nuo kaksi mutteria irti. Tulpat oli aika tiukassa, eikä ehjänä lähde irti. Normaali 13mm hylsy sopii koloon, voimahylsy ei.
Sitten se yläjousilautanen pitäisi ohjeen mukaan asentaa 11 asteen (plus miinus kaksi) kulmaan iskarin alapultin akseliin nähden. Vasen ja oikea eri suuntiin. Menee se tolppa kivuttomasti paikalleen silloin.
Ihan paras vinkki olisi kuitenkin kasata oikein se tolppa ennenkuin laittaa paikalleen. Itse en tätä tehnyt ekalla kerralla ja melkein alkoi harmittaa. Itse sain heittämäni lekan hakea hangesta ja ehkä se kasvatti minua ihmisenä. Oli pohjaanlyöntikumi väärinpäin ja alkuperäinen alajousilautanen vanhassa iskarissa kiinni.
Edit: kuva kertoo paremmin tuon yläjousilautasen asennuksen:
http://elsaweb.spaghetticoder.org/do....29/32001280/3
Ja tosiaan iskarin mukanakin tullut ohje olisi pitänyt lukea. Eli tietyissä iskareissa/malleissa ei asennetakaan iskarin mukana tullutta alajousilautasta, vaan alkuperäinen.
Comment
-
Ja lyhyt yhteenveto kun otsikko käsitteli A6-mallia.
Audi A4 ja A8 ylätukivarsien kiinnityksiin ei tarvitse koskea iskarin vaihdon yhteydessä, riittää kaksi 8mm mutterin avaus yläpäästä kumituttien alta.
A6-malli(C5,4B) ylätukivarsien yläkiinnityskappale irroitettava korista tai tehtävä edellämainitun tyyppiset reiät koriin. Muisti ei kerro kaikkea, olikohan 3b passatissa nuo reiät korissa, mielestäni tuli vasta 3bg mallissa.
Comment
Comment