Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Iskareiden lyhennys

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Iskareiden lyhennys

Profiilin mukaisen kevyen nelipyörän pehmeään alustaan kyllästyneenä päätin laittaa H&R -45 / -15 jouset ja Bilstein -iskarit.

Sen verran epäsuosittu modauskohde, ettei lyhyempää etuiskaria saa. Iskarit siis tulossa vakiopituisina.

Pitääkö etuiskarista napata 45 mm männän päästä pois ja laittaa uudet kierteet? Voiko moista edes tehdä? Miten mahtaa iskari toimia sellaisenaan skeidan alla?

En usko että tarvii lyhentää, mutta kyllä niin voi tehdä, itsekin ajat sitten tuli vähän madallettua :)

Ei muuta kuin iskari sorviin ja tarvittava lyhennys ja kierre perään. Tämän jälkeen iskaria ei kyllä saa painaa pohjan asti tai kaasut karkaa. Minä otin edestä yhdeksän ja takaa seitsemän senttiä pois.

Enää en ehkä ihan yhtä paljon sorvaisi, mutta nuorempana tuli tuotakin kokeiltua :) (Myös bilteman "jousenlyhentimiä", jotka puristavat jousen kasaan. Pysyihän ne siellä muutaman kierroksen kunnes olivat löysällä ja hakkasivat joka paikkaan ;))

Comment

Miulla on kans takaiskareista otettu pari senttiä pois ja tehty uudet kierteet. Tuossahan ei ole mitään ongelmaa kaasujen ulostulon kanssa, kun iskari on paikallaan, sillä siellähän on pohjaanlyöntikumi, joka estää iskarin menemisen liian syvään. Kunhan ei itse hölmöyksissään työnnä liian syvään. :)

Comment

Pitääpä poistattaa palat etuiskareista. Takaiskareista en taida, 15 mm on melko vähän.

Mulla ei oikein ollut tietoa materiaaleista. Kovakromattua saattaa olla ilkeä sorvata:-)

okkim: pitäisköhän perustaa uusi alajaos? "skeida thyyning - some hot s**t";-)

Comment

Juu ei se ollut kovaa sorvata.

No heti kunhan emäntä antaa luvan tuunata tuota skeidaa ;) Vielä siihen en ole kajonnut. Mielessä on kyllä käynyt 2.7 koneen tunkeminen keulalle :D

Comment

Tyyppimerkintä faBiT;-)
            Viimeksi muokannut Antti Määttä; 8.8.2007, 11:32.

Comment

Enpä lähtisi kokeilematta lyhentelemään. Pointtihan on siinä jääkö jousi löysäksi auto nostettuna vai eikö jää.
              Esim S2:een ei bilstein tarjoa eteen lyhennettyä, mutta ei ole tarvekaan. Taakse tarjoaa ja on tarvekin.

Comment

Joo aivan, siksi itse lyhensinkin kun tuli laitettua tosi lyhyet jouset. (puoliksi katkaistut saabin jouset ) Ai sitä nuoruuden hulluutta :D

Comment

Porkkis: Kiitos. Nyt voin jättää homman tekemättä saamatta laiskan mainetta;-)

Comment

Working...
                  X