Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi A6, mikä alustasarja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi A6, mikä alustasarja?

    Hommasin tuollaisen A6 1.8T etuveto vm.97/98.

    Mikähän alustasarja iskareineen kannattaisi siihen laittaa, ja mikä on tuohon sopiva madallus, ettei jää liian korkeaksi?

    Mistä löytyisi edullisimmin?

    Auttakaa uutta tulokasta!

  • #2
    Mä tilasin viime viikolla Jom.de:stä säädettävän. Saa nähdä millon tulee ja millanen on. Hinta ei ollut paha, n.315 euroa. Suomesta sama 520 euroa.

    Comment


    • #3
      ""Mikähän alustasarja iskareineen kannattaisi siihen laittaa, ja mikä on tuohon sopiva madallus, ettei jää liian korkeaksi?"
      Oletko harkinnut korkeus säädettävää? Saisit mieleisesi madalluksen helposti mutta se hinta...

      Comment


      • #4
        tännekin tarvis alustaan jotain..ajattelin eibachin jousia ja jotain laadukkaita iskareita... mut odotan tuon jom.de alustan tuomiota

        Comment


        • #5
          Mä laitan kommentteja kuhan joskus saapuu, ainakin Jom on ihan tunnettu merkki. Ja kuvasta päätellen ihan asiallisen näköinen. Käykää kattoo www.jom.de

          Comment


          • #6
            kai ne on hyväksyttyjä sarjoja...

            Comment


            • #7
              .

              Odotan myös innolla tuomiota....itsellä alkaa a3:n alusta osoittamaan loppumisen merkkejä. Mietimpä josko selviäisi pelkkien iskareiden vaihdolla, kun jouset on cobran -30mm ja madaltaa ihan sopivasti. Iskarit taas audin omat sportit ja on tainnut jouset syödä ne loppuun. Ei oikein uskaltaisi ilman säätöä ostaa ettei muutu maasturiksi tai vaihtoehtosesti ettei pyörät pyöri. (225/35/19). Tuon Jom:n hinta ei ainakaan hirvitä. Onko kellään muuten mitään kokemuksia noiden cobran jousien eliniästä? ajettu nyt n. 100tkm.

              Comment


              • #8
                tuli sitten tilattua Koni street kit -40mm iskareineen, luulisi toimivan.

                Comment


                • #9
                  Huh huh, töitten jälkeen alustan laittoon ja nyt on Jom alla, näytti asialliselta. Tuv todistukset oli paketissa mukana. Tuli äkkiä ja ovelle kannettuna, eikä kyyti maksuja tullu ku noin 20 euroa! Helppo tilata suoraan sivulta ja nopea oli toimitus. Säätö varoja ainakin riittää saamaan auto aivan kenttään. Nyt koe ajelulle.

                  Comment


                  • #10
                    Tänään meni profiilin autoon Kw var1 setti. Näin 100km jälkeen kokemukset varsin hyvät.
                    Onhan se melko jämäkkä satsi kun vertaa esim. vakiolulla-alustaan. ;)

                    Tosin huomenna pitää alustaa nostaa 1-2cm. On aavistuksen verran liian matala tällä hetkellä. Onneksi säätövaraa on molempiin suuntiin varsin mukavasti.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt on muutama sata kilometriä ajettu ja todella hyvän tuntunen alusta on! Ei ole pinta kova kun kummatkin jouset on progressiiviset. Etu tolpissa kierrettä jäljellä n.10 senttiä ja takana säätövaraa n.4 senttiä että todella matalaksi saa. Varmasti joka euron arvoinen. Kuva autosta löytyy ffp-motorsportin sivulta kävijöiden galleriasta kaaleppi nimimerkillä.
                      Viimeksi muokannut Kaaleppi; 16.8.2007, 10:13.

                      Comment


                      • #12
                        Jousessa kierrettä 10cm jäljellä? Tarkoittanet iskarinvartta, eli siinä on kierrettä jäljellä 10cm, eikö?

                        Paljonko sulla on mitta pyöränkeskiöstä/navasta lokarinkaareen, edessä ja takana?

                        Saisi vähän vertailupohjaa tuolle omalle madallukselle. Tosin sullahan on 2" isommat vanteetkin alla, eli sikäli ei ihan voi verrata, mutta olisi mukava tietää.

                        Mulla on autossa alla 235/40-18 pallot, ja mitta navasta loksun kaareen on 320mm.

                        Comment


                        • #13
                          Edessä sellanen n.335mm ja takana n.340mm.

                          Comment


                          • #14
                            Kertyneitä kokemuksia JOM:sta

                            Millaiset ovat olleet?

                            Comment


                            • #15
                              KW V1

                              quattro: itsellä myös KW V1 ja mitat noin 340mm edessä ja takana. Nämä mitat on kirjattu myös rekisteriotteeseen muutoskatsastuksen jäljiltä. Säätäkää alusta rauhassa mieluisaan korkeuteen, ennen kuin menette "leimalle". Itsellä tuli mieli tiputtaa jälkeenpäin hieman (-10mm) ja hetihän se kosahti seuraavassa katsastuksessa. Koitin inssille selittää, että sarja oli uusi kun muutoskatsastin ja nyt se on "väsähtänyt" sentin, mutta ei käynyt tälle kaverille. Mutisi muutenkin, että pallot ottaa kiinni, jos ei nosta (myös muutoskatsastetut 245/35R19, eikä ota kiinni).

                              Ihmettelen vaan, että jos orkkis alusta esim. väsähtää sentin, niin ei sitä kukaan edes mittaile, saati sitten komenna uusia jousia ostaa. Mutta kuten sanoin, olin itse tiputtanut alustaa, joten nyt sitä sitten nostettiin. Muutaman kerran olen nyt siis rullannut noita säätöjä, enkä tee sitä enää. Ovat nimittäin sen verran paskana jo nuo kW: nailoniset "mutterit" sen kusisen säätöavaimen jäljiltä. Koitin aina puhaltaa hiekat pois kierteistä ja heitää teflonia väliin, mutta aina sinne joku jyvä jää väliin ja purstusvoima paketissa on niin kova, että ei se kunnolla pyöri, kuin penkissä ja jousikiristimillä avitettuna. Varaus myös sille, että miehessä on vikaa, vikaa...

                              Säädöistä muuten; tuntui että keula oli hieman tönkkö tuolla 320-330mm ja toimii paremmin 340mm kohdalla. Tiedä sitten, rupeeko menemään pohjaanlyöntikumille herkemmin noilla madalluksilla. Jotenkin vaan tuntui ajettavammalta 340mm:ssä. Muuten erittäin hyvä alusta.

                              Comment

                              Working...