Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 etu-umpioden irroitus? (ja enkeleiden asennus..)

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A3 etu-umpioden irroitus? (ja enkeleiden asennus..)

Pitäisi saada vaihdettua nuo -97 A3:n etuvalot angel eyes valoihin, ja nyt ois eka saatava nuo umpiot irti.. oisko jossain selkeitä ohjeita, tai jollain kokemusta niin että viitsisi auttaa.. :)
    Ja toinen asia on sitten nuo enkeleiden asentaminen.. johdotusten kans kun en ihan varma oo, ja minkään näkösiä asennusohjeita ei paketissa ollut :/ Eli aikas paljon apua tarvittais... :D

Varmaan kannattaa aloittaa katsomalla konepellin alle. Ensimmäiseksi hyppää silmille valojen kiinnitysruuvit ja taakse kurkistamalla voit verrata johtojen liittimiä. Eikös ne yleensä suoraan sovi alkuperäsille liittimille jos et minkään muun auton angel-valoja oo asentamassa.

Comment

En oo ihan varma nyt, että käytinkö puskuria irti ku vaihdoin nuo, se voi olla että mulla oli joku muukin homma meneillään ja se oli sen takia irti. Oiskohan ne umpiot kiinni kolmella tai neljällä ruuvilla. Kaks siinä päällä, jotka osuu silmään heti ja olikohan vielä ainaki yks siellä alla/sivulla.

Se on ihan simppeli toimitus vaihtaa ne, mieki jopa sain vaihdettua, mutta apua tarvitsin juurikin niissä johdoissa :) Niistä en osaa sanoa mitään muuta kuin, että eivät menneet suoraan alkuperäisiin liittimiin. Mulla on siis Sonar-merkkiset angelit.

Ja jos sulla on se korkeudensäätömoottori niin seki menee niihin uusiin valoihin ku laittaa vaan. Ainaski mulla meni.

Suuntaus oli mulla oma hommansa, siinä meni jonku aikaa, ku selvitti että mihin suuntaan piti mitäkin ruuvia vääntää.

Kuvia mulla ois varmaan jossain, mutta ku ne siis on jossain.

Eipä tuosta varmaan apua ollu yhtään, mutta niinku joskus on sanottu että ottaa vanhan pois ja panee uuden tilalle :D

EDIT: Valojen merkki lisätty.

Comment

kyllä mä sentään sinne konepellin alle kurkkasin ;) ja ne pari päällimmäistä ruuvia irrotinkin, mut loppuja en löytänyt, eikä oikeestaan ollut aikaa, kun ukkoskuuro hätisti pois :/

Sonarit tais olla merkiltään nuo munkin valot. Tosin LeeNa sulla on kai -00 A3, joten siinähän oli jo valmiina ne yksiumpioiset valot... mulla kun on vilkku irrallaan, ja nyt nää enkelit on yhdessä... Täytyy noita johtojuttuja tutkia kun kerkiää.. Kai ne jotenkin saa laitettua. Tuolla jollain nettikaupan sivulla noiden enkeleiden kohdalla luki, että kannattais laittaa joku 180 ohmin vastus niihin rinkuloihin, että ne kestää paremmin...!? :/ Onko tuossa perää, ja miten sen sit saa hoidettua?!
        Mites jos kuvitellaan että sellanen rinkula esim kärähtää, niin miten se korjataan!???
        On varmaan taas hyviä kysymyksiä ammattitaitosten luettavaks. :D mut niinhän se on ettää tyhmiä kysymyksiä ei oo, vaan vain tyhmiä vastauksia! ;) ("varmaan kannattaa aloittaa katsomalla konepellin alle..." ;) )
        Ja kysyvä tietä löytää :D
        Mut kiitos tähän astisesta enivei! :D

Comment

Aivan, mulla ne oli "yhtä puuta". Olet oikeassa. Johdoista en osaa edelleenkään hirveesti mitään sanoa. Kyllä ne saa laitettua, ku on muutki niitä laittanu.

Meidän talouden nelosessa (-97) on sivuvilkku ja valo erillistä pakettia, en muista millään miten ne alkuperäiset siitä purkautui. Mut ne on kiinni toisissaan vain sillai "liu'uttamalla", ainaki niissä tarvikevaloissa. Ja kiinnitys tuli muistaakseni vain siitä "valo-osasta", ei vilkun puolelta ollenkaan. Ettei ne oo millään ruuveilla keskenään kiinni.

Nöyrin anteeksipyyntöni erittäin epäselvästä ja ehkä jopa turhasta selityksestä...Yritän kuitenkin parhaani mukaan olla avuksi. Tsemppiä remonttiin! :)

Comment

Etupuskurin joudut ottamaan pois ja sitten pääsetkin käsiksi kaikkiin ruuveihin ja liittimet käy suoraan että helppo hommahan tuo asennus on...

Tuli tuossa vuosi sitten asennettua itselle kanssa sonarin enkelit ja omat kokemukset valoista on kyllä aika kuraa...
            valojen suuntaukset ei pysy paikoillaan, kerää kosteutta perkeleesti ja nyt ompi 1 rinkula aika himmeenä kun ei vastuksia välissä ole,
            että laita vaan vastukset väliin niin pääset helpommalla.
            Itsekkin olisin laittanu jos olisi ostettaessa ollut jotain mainintaa asiasta...

Comment

kiitos LeeNa! :D juuri tuollaisia ohjeita ja selityksiä kaipasinkin :) sä osaat vääntää rautalangasta ;)

ja TeMMiltä kans hyvää tietoa. jostain luin et joku oli sinne taakse porannut pienet reiät, niin että kosteus pääsee poiskin sieltä.. tiedä sitten onko se hyvä temppu. mutta voihan sitä kokeilla jos alkaa akvaario kehittyyn umpioiden sisään :D

Tuosta vastusten laitosta ei oo kyllä mitään tietoa et miten semmoset laitetaan.. :( no ehkä joku osaa laittaa. Ja sit oli vielä sellanen mielenkiintonen juttu jollain jossain, kun kirjotti, että nuo rinkulat sais asennettua niinkin, että ne saa katkasijasta kytkettyä päälle haluttaessa..!? se vois kans olla aika kätevä juttu.. :D vois olla enkeli vain silloin kun siltä tuntuu ;)

Tuo etupuskuri ilmeisesti onkin aika helppo irroittaa...!? päältä ne kumitulpat irti ja sit jostain puskurin päästä molemmin puolin vetää ulospäin.. mahtaakohan siellä auton alla olla jotain kohtia mistä puskuri on kiinni?! että kun tossa parkkiksella alan ryömiä, niin tietäis vähän mistä etsii :D
              Itse asiassa tänään haen uuden puskurinkin matkahuollosta.. vois samalla sitä sit sovittaa, ja todeta että heittää ihan sikana... :D ;)

Comment

Mulla ei nuo Sonarit ainakaan pahasti oo keränny kosteutta. Ei niissä kuitenkaan se valoteho ole mikään hirveän suuri, valitettavasti. Enkä tiiä, että kuinka tujuja hehkuja sinne uskaltaa asentaa.

Joo, ne kumitulpat...Mulla tais hajota ainaki yks kappale ku ekaa kertaa irrotin. Ne on jotenki tympeitä...Haynesin manuaalissa suositeltiin laittamaan niihin kumitulppiin vaikka joku pultti tai ruuvi siihen keskelle kun on käyttäny niitä irti. Noin teinkin, kun se yks meni rikki...

Minusta tuntuu että siellä alla on kolme tai neljä ruuvia, joilla se on kiinni se puskuri. Puskurin päissä (siellä renkaan vieressä) on kans kaks (tai kolme) torksipäistä (muistaakseni) ruuvia, jotka pitää irrottaa. Renkaita piti vähän kääntää, että mahtu avain sinne väliin...Mulla tais olla vaan niin, että siellä ei ollu ku yhet, loput oli lähteny jonneki matkan varrelle ajan myötä :)

Tuo on uskomattoman tympeä ainaki mun mielestä irrottaa tuo puskuri jos ei oo kaveria. Ja jälleen kerran, jos meni selitys ihan mäkeen niin korjatkaa. Ku mie oon tuosta nelosesta ja kolmosesta irrotellu etupuskuria niin meinaa mennä sekasin, että kummassa meni ja mitenkä nuo kiinnitykset.

Ja jos irrotat sen puskurin ihan kokonaan, niin lukkopihdit on ihan hyvä ku lampunpesurien letkun joutuu irrottamaan, niin tuppaa sitä nestettä valskaamaan sieltä jonnin verran. Olettaen että lampunpesurit löytyy :)

Comment

lampunpesureita ei löydy :D onneks... ja täytyy tuo puskurin irroitus katsoa.. apukädet kyllä on saatavissa.. Mutta ehkä täytyy oottaa että pääsee rauhassa katsomaan tuonne tampereen suunnalle kun tuo lomakin alkaa ensi viikosta.. ei tarvitse tuossa parkkipaikalla yrittää tuunailla :D
                  Sais nyt vaan muutenkin maalarin varmistettua, niin alkaisi koko auto muuttumaan hetkessä ;) mutta nuo osatkin täytyisi ensin kyllä sovitella... :D

Hieman tainnut rönsytä jo tämäkin aihe... :D

Kiitos LeeNa jälleen rautalangasta! :)

Comment

Miten muuten noissa Sonarin valoissa saa noiden rinkuloiden piuhat laitettua?
                    Valoissa on kummassakin 3 paria + ja - piuhoja ilman liittimiä, täytyykö niihin jostain muualta ottaa virrat ja maa, vai löytyykö suoraan alkuperäisten valojen liittimistä?

Comment

Puskurin irroitus

Comment

samaa itse mietin, että mitä noille "irtonaisille" johdoille oikein tehdään...

Nyt tuli puskurikin haettua, ja täytyy sitäkin veistellä näköjään että saa nuo valot sopimaan siihen... totesin vaan tuossa kuivaharjoitteluna, että ei mee ihan nappiin.. :D no mut mitä muutakaan voi oottaa tollasilta puskureilta mitä sokkona tilaa.. ;) ja kiinnikkeetkin pitää kehitellä jotenkin taakse... :/ Voi tätä työn määrää, ja kun on vielä peukalo suht keskellä kämmentä näissä asioissa... :D no mut rahalla saa ja taksilla pääsee.. ;)

Comment

tulipa nyt tuokin homma tehtyä, eli valojen vaihdos. ja heittämällähän ne menikin kiinni :) itse katselin sivusta kun siskon mies teki nuo johtoasennukset, mutta eipä tuntunut vaikeaa olevan. kuviakin otin, mutta en muista otinko johdotuksista kovin tarkkaa kuvaa :/ Mutta siis ne irtonaiset 3 johtoparia (ledin ja rinkuloiden) käsiteltiin niin, että maat ja miinukset niputettiin omiin nippuihinsa ja yhteen liittimeen, ja sit pätkästiin sen parkin johdot poikki ja liittimillä liitettiin sit parkin johtoihin. tällöin se alkuperäinen parkkivalo ei ole toiminnassa (koska loppui liittimet kesken niin oli pakko näin tehdä), ja parkit päälle kytkemällä palaa rinkulat ja se ledituikku. ja siis myös ajovalot päällä ollessa.
                          Suuntaukset noissa on tällä hetkellä ihan viturallaan, mutta huomenna käyn liikkeessä suuntauttamassa. :)
                          Samalla tuli tuo uusi puskurikin asennettua.. oli siinä melko homma, kun ois saanut olla sentin pari leveempi se.. :D no ei onneks ihan täysin murtunut! ;) Ja hyvältä näyttää...!

Comment

Ite tänään kolvasin noita johtoja ja kuviakin löytyy. Netistä kattelin vastuksia niihin ja hintaa näytti ruotsissa olevan 7kr kappale. Menin käymään paikallisessa radiohuollossa kattelemassa löytyiskö sieltä kun ei millään viitsisi alkaa siirteleen rahoja. Myyjä kävi hakeen 6kpl ja sanoi että 10kr yhteensä eli about 0.9€. Kertokaahan oliko väärin laittaa siihen ledi parkkiin myös vastus? Liitän noi piuhat sitten rosmoliittimillä parkin johtoihin. Kertokaahan enemmän sähköistä tietävä onko asennukset päin honkia. Huomenna sitten laitetaan paikoilleen noi ja samalla vähän poppilaitteiden asentelua. Valot sonar merkkiset myöskin.

http://www.flickr.com/photos/34630625@N06/3219413107/
                            http://www.flickr.com/photos/34630625@N06/3220263014/

Rosmoilla liitos ja teipatut vastukset

http://www.flickr.com/photos/34630625@N06/3219444345/
                            http://www.flickr.com/photos/34630625@N06/3219444407/
                            Viimeksi muokannut henrpo; 23.1.2009, 14:42. Perustelu: Annelien merkki

Comment

Nyt on kiinni valot ja pyörähti ekakertalaiselta 1.30tuntia. mulla ne neljä tappia oli muovisia joissa oli reiät keskellä. piti vaan työntää jollain tikulla sinne reikään ja sit vasta vetää ulos.

Annelit 180ohmin vastuksilla
                              http://www.flickr.com/photos/34630625@N06/3222361933/
                              http://www.flickr.com/photos/3463062...n/photostream/

Comment

Working...
                              X