Tuli nyt ostettua tuo vogtland, pitää laitella sit tänne käyttökokemuksia. Nyt ratkas eniten hinta, joutu ostaa kuivausrummun myös joka haukkas osan budjetista mut jäi vielä vähän kaljaan rahaa. Ehkä jopa uretaanipusliin tarvittaessa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 alusta
Collapse
X
-
Vogtland on hyvä alusta. Ainut negatiivinen mitä koskaan lukenu on nämä mussuttajat kun siinä ei ole säätöjä joilla ajettavuus saadaan ihan perseelleen. Ite varmaa laitan kanssa C5.seen Vogtlandin kun sen aika koittaa. A4 mulla on ollu 150tkm eikä mitään ogelmia ole ollut.
Mistä Niko tilasit alustan ja paljoko tuli hintaa jos saa kysyä?
Comment
-
[COLOR="black"][/COLOR]Nyt on alusta laitettu alle mutta pientä säätöä vaatii, alas laskettuna keula tuntuu melko jämäkältä. Veikkaisin että loppuu joustovara ja lepää melkein pohjaanlyöntikumien varassa vaikka mukana tuli lyhkäsemmät kumit, perä on melkolailla samantuntuinen kun tuon A4 s-line alustalla. Pyörät sai suunnattua leimasedälle sopivaksi kun keulaa nosti keventimellä ja perää vaihteistotunkilla. Lisäksi peräpäähän piti käydä ostamassa halpoja säätöpultteja marmorilta, auraus ja camber säätöpultit yht. 4kpl n.100€.
Comment
-
Etuiskarien valintan!
Mitä eroa on iskareissa kun tiedoissa lukee että sport alustalle ja ei sport alustalle !
Auto a6 c5 2.4 v6 -98 !
Merkkiä mitä suositella? Bilstein?
Itselläni on madallusjouset , vaikuttaa 30mm madallukselta mutta 100% varma en ole kun ei ole tietoa misään. Olut autossa kun sen hommasin.
eikö iskarit valinta ole normi alustan mukaan ???
Viisaat jelppikää !!!
Comment
-
Vaihdoin autooni Audi A6 C5 etuveto eteen muutaman sentin madaltavat jouset ja tarkoituksena olisi muutoskatsastaa se nyt seuraavan katsastuksen yhteydessä.
Vein auton nelipyöräsuuntaukseen mutta vasemman takarenkaan Camber oli -1.94 astetta kun ohjearvot ovat -1.17 - -1.83. Tuollaisella lapulla on varmaan turha lähteä muutoskatsastamaan, vaikkei takapäähän ole mitään tehtykään.
Mitkä osat takapään tuennassa vaikuttavat tuohon Camber kulmaan? Jotain osia sinne nyt pitäisi vaihtaa kun säätöjä ei kuulemma ole. Pitäisi vain tietää että mitä vaihtaa.Viimeksi muokannut D`Artagnan; 9.7.2018, 21:35.
Comment
-
Etuvedon takarenkaiden camberiin on vähän vaikea vaikuttaa, siellä kun ei ole mitään mitä säätää. Takanapaa shimmaamalla voi kulmia muuttaa, mutta se menee ihan kokeiluksi, enkä ole ihan varma onko tuokaan ihan sallittu keino. Eikä taka-akseliin ole oikein muuta vahdettavaa kuin koko akseliston puslat.
Comment
-
Perhana kun en ymmärtänyt sitä että takapään paino vaikuttaa kulmiin, nyt oli varmaan 50kg tavaraa takaluukussa ja tankkikin melkein täysi kun auto oli säädettävänä.
Jännä että oikean puolen arvot olivat niin hyvin kohdillaan kuin vain voi olla.
Vaikuttaako muuten iskarit takapään camberiin? Ne ovat meinaan alkuperäiset ja tarkoitus oli muutenkin jo vaihtaa ne kun ovat niin loppu.
Sellainen kysymys vielä että pitääkö etupään ylätukivarret kiristää vasta auton ollessaan renkaillaan?
Nyt kun etupäätä on hieman laskettu (pari senttiä) niin rasittaako se tukivarsien kumeja?
Comment
-
Ok.
Tänään vaihdoin tuonne vasemmalle puolelle sen taka-akselin puslan. Merkkasin vanhan puslan paikan ja asensin uuden samaan kohtaan. Pusla oli Motonetista ja Moog merkkinen eli ihan laatu osa.
Iskarit laitoin kummallekin puolelle taakse myös uudet, Meylen valmistamat.
Vanhat olivat ihan orkkikset -02 vuodelta ja päästivät loputkin liemet ulos kun otin ne pois.
Seuraavaksi täytyy viedä sitten taas uudestaan suuntaukseen, josko nyt olisi hyväksyttävän rajoissa kaikki camberit. Alkaa ainakin vaihdettavien osien lista lyhenemään.
Comment
-
A6 maavara "katosi" kun jouset ja iskarit vaihdettiin
Tätä maavara-asiaa on käsitelty foorumilla aiemminkin, mutta sen pohjalta en löytänyt vastausta ongelmaani.
Vaihdatin keväällä ei merkkiliikkeessä etuiskarit ja jouset 2004 A6:seeni. Odotin, että samalla maavarakin hieman kasvaa. Toisin kuitenkin kävi. Maavara pieneni selvästi. Paja vaihtoi, tai ainakin kertoi vaihtaneensa samaan hintaan toiset tarvike jouset. Maavara ei muuttunut mihinkään. Kärsin asian nahoissani jonkin aikaa. Mutta talvi ja jäätierat rupesi risomaan todella.
Mistä löytäisin sellaiset jouset, jotka nostaa keulan takaisin edes entiselleen? Noita ulkolaisia nettikauppoja on, mutta minkä on sitten sellainen, jonka kanssa pystyisi asiasta ennen kauppoja saamaan tietoa, ettei tulisi taas pettymystä. Merkkiliikkeessä kävivät läpi kataloogejaan ja totesivat, ettei noista värikoodeista ota selvää mikä olisi se oikea vaihtoehto. Siis eivät osanneet auttaa!!? Etupäähän vaihdettiin aiemmin kaikki tuentahäkkyrät. Voiko siitä jotenkin seurata, että maavaraa ei tavajousilla enää löydy?
Apu olisi mulle tompelolle nyt tarpeen kun tuo Audi muuten näyttäisi vielä kestävän ajoa satatuhatta, mutta nämä sivutiet on "asfalttialustalla" haastavia ajella.
Comment
-
Jos et tosiaan kauaa autolla aio ajaa niin tuossa olisi edullinen pari
https://aeromotors.fi/kataloog/artic...91/jgt395t-trw
Comment
-
Paali ei siis kutsunut vielä 2vuodessa.
https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a6.../5/511-511016/
Tuolta löytyy maininta jousesta:
4B0 511 115 BF
-coil spring for vehicles with sports suspension -1 paint mark
Jos täsmälleen tuollaiset jouset haluaa, niin esim speed-autoteile.fi ilmoittaa olevan saatavissa:
Comment
Comment