Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 alusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Oliko quattro vai etuveto kyseessä? Nelikossa on iskarin yläpää kiinni siinä yläpään laakerissa joka taas on kahdella pultilla kiinni korissa. Etuvedon rakenteesta en tiedä. Minulla korkkasi vasemman puoleinen eikä toinenkaan enää kaukana ollut. Se kolina ja pauke oli aika helvetinmoinen.
    Rakenne muuten sama, mutta yläpään "laakeri" on kiinni kahdella pultilla siinä kolmion mallisessa kappaleessa (mikä lie oikea termi), josta lähtee ylätukivarret olka-akseliin. Tämä möykky on sitten kolmella pultilla kiinni korissa.

    Omassa C5:ssa Eibach Pro-Street S ja tuossa aavistuksen liian matalalla. Peräpää on edelleen samassa korkeudessa, etupäätä nostin hieman ylemmäs.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jannekk; 5.3.2015, 20:09. Perustelu: Tarkennusta

    Comment


      Oliko quattro vai etuveto kyseessä? Nelikossa on iskarin yläpää kiinni siinä yläpään laakerissa joka taas on kahdella pultilla kiinni korissa. Etuvedon rakenteesta en tiedä. Minulla korkkasi vasemman puoleinen eikä toinenkaan enää kaukana ollut. Se kolina ja pauke oli aika helvetinmoinen.
      Etuvedossa on sopivasti kärjistäen samanlainen rakenne kuin Q:ssa sillä erotuksella että jousi on erillään.
      Ja ei käy osat ristiin.

      Comment


      • Jos A6:sta madaltaa, miten käy pyöräkulmien? Jos puhutaan maltillisesta madalluksesta, sanotaan -30mm, onko tuo säätövarojen sisällä? Mulla on menossa ainakin iskarit vaihtoon 2001vm. A6:sesta, eikä ne jousetkaan nyt näillä kilometreillä uudet enään ole. Esimerkkinä tälläinen setti vaikka merkki onkin ihan vieras,
        http://tinyurl.com/owsqd7k

        mietin et jos nyt kohtuu budjetilla haluaa päästä mitä tässä kandeis tehdä, lähinnä se mikä on hakusessa on ehkä pikkasen tukevammat iskarit kun vakiot.
        Viimeksi muokannut diezel; 26.3.2015, 21:39. Perustelu: typo

        Comment


        • Jos 300-400tkm ajetut vakiojouset vaihtaa uusiin 30mm madaltaviin, ei se auto tipu kyllä juurikaan. Kulmat voi kyllä olla vituillaan jo entuudestaankin, kyllä se kannattaa pusertaa se ylimääräinen 60-80e siihen kulmiensäätöön samalla.

          Comment


          • a6 alustasta vielä

            toi on hyvä pointti, tuli mittailtua tänään. suuntaa-antava mittaus parkkipaikalla vesisateessa, täytyy kattoa tarkemmin myöhemmin. mut keula tuntuisi olevan about oikealla korkeudella, perä parisenttiä alempana kun pitäisi vaikka kontissa ei ole kun subbareita.. kulmat on tarkistettu viimeksi jokunen vuosi sitten, joten ne tuskin on kovin optimit, mutta jos alustaa säädetään ne tottakai tarkistetaan. alustassa a6sessa on jonninverran uutta osaa, miksi etuiskarit ei ole, ei nyt selvennetä sitä tässä. tässä yritetään lähinnä säästää sen bilsteinin setin hinnasta, se tähän kauppakassiin voisi olla liioittelua.

            Comment


            • Olisko jollakin mahdollisuus mitata Audi A6 C5 Quattro Avantin alkuperäisen sport alustan jousen pituus?

              Comment


              • bump tälle

                jopa jo nyt saatiin jotain aikaankin, ja a6seen meni alle koni sport-kit ja h&r etuvakaaja, perää täytyy vielä kattoa kunhan tätä ensin vähän testaa et miten toimii. mut ensivaikutelma oli et hitto tää on pehmee, mun makuun sitä aivan liikaakin joten kohta sit säädetään iskareita tiukemmiks. sit senjälkeen suuntaus niin saapa nähdä sit mikä on lopputulos.

                Comment


                • Onko kellään kokemusta G&M alustoista. Ovat ainakin edullisia, mutta millainen ajettavuus?

                  Comment


                  • A6 c5 -99 quattro alustasarjan asennus vinkkejä kaivataan!!

                    Auto on a6 c5 -99 2.4 quattro s-line varustuksella ja tarkoitus olisi vaihtaa autoon nuo
                    http://www.finnautomobile.net/tuotteet.html?id=37/823

                    Vinkkejä tai ohjetta kaipailisin itse vaihtotyöhön, ettei tarttisi kovin montaa pyörää keksiä uudelleen kantapäänkautta:)

                    pari videoo allroadiin tsekkasin youtubesta, että hajulla jo ollaan, duuni tarkoitus hoitaa pihalla ison hallitunkin avulla, ei nosturia.

                    noita muitten -30mm kuvia katsellut ja näyttäis että, sitä luokkaa on omani alusta tällä hetkellä, hyvä vai alemmas?

                    Comment


                    • Lisäystä edelllliseen, vaihtoohjeita löytyikin reilusti...vielä kuitenkin huomioon otettavia vinkkejä kaipaan..
                      madallussetin hain liikkeestä tänään ja äkkisältään rupes kiinnostamaan esisäätö, eli tolpissa on 150mm pituinen säätökierre, laitetaanko yläasentoon ensin-->auto alas ja mitataan haluttu alaskierityksen pituus? vai onko tuossa joku hyvä sääntö/kohta josta lähteä liikkeelle, noissa kun on -30mm - -70mm, onko säätölautanen ylhäällä siis -30mm vai kuin? ja voiko säädettävää alalautasta kierittää työkalulla alaspäin jousen ollessa paikallaan vai tarvitseeko ottaa tolppa taas irti ja puristaa jousi kasaan säädön ajaksi vai kuin?

                      niinkuin kysymyksistä huomaa että tällästä sarjaa ekaa kertaa asentamassa:)

                      Comment


                      • Audi a6 c5 avant madallus

                        Kyseinen kosla tekis mieli madaltaa vähän. Budjetti on melko tiukka joyen kysymys kuuluukin, että tekeekö halppis sarjoilla jom,tuningart, ta technicx yhtään mitään? Onko täyttä kuraa? Coilovereista on siis kyse. Onko kellään kokemuksia.
                        Viimeksi muokannut Killeri; 25.7.2016, 13:35. Perustelu: Tapatalkin allekirjoitus poistettu.

                        Comment


                        • Sanotaanko näin että toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. JOM on sitten niille jotka tykkää isoäideistä.

                          Comment


                            Varmaan jos madallus on pääasia ja ajo-ominaisuuksilla ei ole väliä niin tehtävänsä suorittaa.

                            Comment


                            • Audi a6 2.5tdi quattro -04 sportti alusta

                              Mistä tietää onko autossa sportti alusta vai normi?
                              Takaiskarit pitäs vaihtaa mutta on olemassa sporttia ja normaalia niin kummat laittaa?

                              Comment


                                1BE DAE -tollaset koodit on mulla siinä tarrassa. Eli tuo 1BE on Sports suspension/shock absorption

                                Comment


                                • Ok hyvä tietää mutta tyhmä kysymys missä tarrassa?

                                  Comment


                                    Varustetarrassa joka löytyy huoltokirjasta ja varapyörän syvennyksestä.

                                    Comment


                                    • audi alusta

                                      Käypikö perus jouset ja iskarit tuohon
                                      Audi Allroad 2,5 tdi-01
                                      Meinasin heittää ilma alustan pois.
                                      Koska auto on muuten hyvä näin talvella.
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 10.11.2016, 20:41. Perustelu: Allekirjoitukset turhia täällä.

                                      Comment


                                        Takapää voi ollakin sama, edessä yläkiinnitys on allussa täysin erilainen. En sitten tiedä miten pyöränkulmien käy kun korkeus muuttuu aika reilusti.

                                        Comment


                                        • Kiitos vastauksista taas
                                          Viimeksi muokannut Mikaud; 10.11.2016, 20:46. Perustelu: Poistettu ylimääräiset merkit

                                          Comment


                                          • Audi S6 takaiskarit ja etupään jouset

                                            Elikkäs autoni on vm 2000 s6, quattro 4.2l koneella.

                                            Katsastuksessa selvisi, että pitäisi näemmä vaihdattaa eteen jouset kun poikki ja taakse iskarit.

                                            Onkohan kellään heittää arvauksella miten helposti nuo saa vaihdettua/ hinta arviota? Kävin tänään korjaamolla tiedustelemassa eikä edes saaneet selville minkätyyppiset varaosat tuohon käy.

                                            Aina "uniikkeja" näköjää on, kun koneelta ei löydy ees tietoa varaosista.

                                            Comment


                                              Vaihda korjaamoa ;)
                                              Iskarit ei kovin uniikkeja eikä edes kalliitakaan
                                              www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-audi/a6-avant-4b5-c5/13169/10221/vaimennin.html

                                              Jousta ei näköjään tarjoa ässään, mutta voisikohan yhtä painavalla sahapukilla varustetun aakkosen jousi olla vastaava?
                                              www.topautoosat.fi/febi-bilstein-7107310.html

                                              Comment


                                              • Tänään juuri toinen korjaamo mainosti, että takaiskarit löytyy, bilsteinin ja 200e kappale ja nyt kun noita hintoja katson niin ihmettelen sitä 200 egee. Tuskin siinä tarttee noin kallista olla, kelpaa varmaan iha tuo Konin ti TRW mallikin?

                                                Kuvitella saattaa. Eiköhän tuossa kriteerinä ole että kantaa sen painon ja kerta saman painoiset niin voisi luulla että olisi vastaava. Kiitoksia

                                                Osaako joku osuvampi neuvoa.
                                                Selvittelin noita sopivia varaosia ja selvisi että iskareille ainaki että tuotekoodilla B24-065115 löytyy tuolta auton varaosat.fi sivulta mutta hinta 145e. Tuonne kun syöttää oman rekkarin niin varmaan kaikki nuo sivun tarjoamat iskarit sattuu?

                                                Jouselle annettiin tuotekoodi 1120-7932 ja samalla sivulla löytyi alustasarja jonka hinta melkein 700e. Onko tuo siis vain yhdelle puolelle ja jos tarvitsen vain jousen, joudunko ostamaan koko tuon alustasarja?

                                                Ja tuolle jouselle löytyy 2 muuta vaihtoehtoa; 1120-7971 Ja 1120-7972 niin osaako joku sanoa noista?
                                                Viimeksi muokannut okkim; 18.11.2017, 08:53. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                                Comment


                                                • Täytyypä kirjotella vähän omia kokemuksia C5 alustasta. Autossani(A6 1.8 T quattro Avant S-line) oli alkuperäinen tehtaan S-line alusta(-30mm). Pidin siitä kyllä kovasti, sopivan jämäkkä ja samalla riittävän mukava käyttöautoon. No sitten siitä napsahti etujousi poikki viime kesänä. Uusi alkuperäinen etujousi olisi maksanut uutena n.200e/kpl. Ruotsista olisi löytynyt purkaamolta 200 tkm ajettuna koko tolppa 60e+lähetys. Funtsailin sitten siinä että kun tukivarretkin näyttivät alkuperäisiltä, niin pistetään kaikki uusiksi, tukivarret ja joku kiinteä alustasarja. Ei enää coileja mun käyttiksiin.

                                                  Tilaukseen lähti sitten autonvaraosat24:sta febin tukivarsisarja eteen ja siellä oli hyvillä tarjouksilla Konin alustasarjat silloin niin päädyin Konin STR_T-kittiin. Sarja sisältää Konin oranssit tolpat(ei säätöjä) ja H&R -40mm jouset. Lisäksi tilasin kaikennäköistä muuta pisteosaa, kallistuksenvakaajan runkopuslat ym. Muut osat tuli reilussa viikossa, alustasarja reilussa parissa. Pari päivää meni sitten vääntäessä palikoita paikalleen. Askartelin myös nipat tukivarsiin. Tilasin myös ylätukivarsiin sport-kovuuden puslat, mutta kun totesin febin omat jäykemmiksi, jäi ne asentamatta. Vaikka Konin sarja on ns. kiinteä niin sen takatolpissa on kolme kiinteää korkeusasetusta. Laitoin ensin säädön keskimmäiseen, mutta kun sain kaikki palikat paikalleen ja auton pyörilleen, totesin että perä on auttamatta liian matalalla. Ei kun tolpat uudestaan kouraan ja säätö ylimpään. No nyt näytti jo paremmalta, perä jäi silti lokarinkaaresta mittaamalla vajaan sentin alemmaksi. No tuon kanssa nyt pystyisi vielä jotenkin elämään. Sarja sopisi hyvin isommilla ja painavemmilla koneilla varustettuihin kutvosiin. Eikun sitten pyöränkulmiensäätöihin, tuntuikin että on nyt ihan hyvin pielessä. Säädöissä saatiin kaikki muu hyvin kohdalleen paitsi camber joka edessä jäi ihan maksimiarvon rajalle ja takana jonkun verran yli. Tehtaan asettama maksimiarvo on 1°10 ja arvot jäivät noin 1°40. Siitä sitten ilosena ajelemaan uudella alustalla, mutta jotenkin vaan tuntui heti että ohjaustuntuma ei ole sitä mitä pitäisi. Vetelyä kiihdyttäessä ja urissa, huono suuntavakaus. Febin sarjan mukana tuli kumipuslalla vaimennetut raidetangonpäät. Alkuperäiset olivat "kovaa" mallia, joten arvelin että yhdessä jämäkän alustan ja rengastuksen (225/40R18) kanssa nuo päät olisivat se ongelman aiheuttaja. Tilasin sitten uudet Febin kovat mallit ja laitoin paikalleen. Kaikki nuo aiemmin mainitut ohjauksen ongelmat katosivat heti. Ei muutakun uudestaan säätöihin ja hymyssä suin auringonlaskuun.

                                                  Hymy hyytyi kolmisen viikkoa sitten katsastuksessa. Ajatuksena oli myös muutoskatsastaa jouset samalla. Ei kelvannutkaan enää kun katsuri säätölapun vaatiessaan totesi camber arvojen olevan tehdasarvojen ulkopuolella. Olin kyllä kuullut trafin tiukentaneen alustan muutoskatsastusta, mutta jostain syystä olin sen ymmärtänyt koskevan vain korkeussäädettäviä alustoja. Muutos koskee siis alustan muutoskatsastusta yleisesti ja katsastusmiehen kädet ovat tässä asiassa sidotut koska hänen täytyy lähettää allekirjoitettu pyöränsuuntauslappu trafille. No ei kun hylkylappu kouraan, leukaa rintaan ja mietiskelemään että mitäs sitten? Kaikennäköistä reiän viilausta tuli mietiskeltyä mutta päädyin sitten kummiskin menemään ilman kiertoteitä. Eli taka-akselilta kaikki turhat välykset pois. Uudet puslat ja toisessa pyöränlaakerissa aavistus välystä niin nekin samalla uusiksi. Tutkailin alkuun alkuperäisiä puslia mutta totesin hinnat sen verran järjettömiksi että pitäkää tunkkinne. Sitten laadukkaita tarvikkeita. Muuten ok vaihtoehto, mutta kun tarkoituksena oli laittaa jokaikinen pusla uusiksi(lukuunottamatta apurungon ja perän tuentaa, näyttivät vielä ihan hyviltä), niin tuohon tankoon millä säädetään aurausta, ei löydy alkuperäisenä ollenkaan ja tarvikkeenakin tarjonta olematonta. Pitäisi siis ostaa uudet koko varret hintaan n. 100e/kpl. No ei tämäkään kovin hyvältä kuulostanut, joten tuli mieleen että kun joskus tilasin Strongflexiltä TT:seen puslia niin josko siellä olisi. Nettikauppaa selatessani totesin että valikoimaa on, ja tarjolla oli myös sport-kovuuden setti missä olisi kaikki puslat taka-akselille, sisältäen myös nuo puslat noihin aurauksen tankoihin. Tilasin sellaisen sitten, se saapui viikon päästä ovelle. Pyöränlaakerit tuli haettua Motonetistä kun ei oikein arvannut tässä luottaa toimitusaikoihin, täytyy saada pirssi leimalle määräaikaan mennessä.

                                                  Kaverin talliin sitten nosturille ja talkoisiin. En ihan ajatellut että kaikkeen menisi noin 30 tehokasta työtuntia, aika helvetinmoinen savotta, kallistuksenvakaaja mukaanlukien puslien asennuskohteita on 22. Suurin homma oli takoa entiset irti, kaikkein työläin aurauksensäätöpultti. Toisen kanssa tapeltiin kaverin kanssa 2,5 tuntia, toinen meni sitten vähän nopeemmin. Puukkosahalla. Hain marmorilta uuden hintaan 35e. Alumiinin ja teräksen liitto on kestävä mutta ei ikuinen... Vaihdoin mä tässä rytäkässä myös vuotavat perän vetolaippojen stefat, meni siihen pari tuntia. Ja ne pyöränlaakerit otti sen toisen pari. Onneksi hommattin parin kaverin kanssa kimpassa 12t prässi, nyt se haukkui hintansa, sillä oli kyllä näppärä painella uudet puslat ja vaihtaa laakerit. Mainittakoon että 5t prässillä laakeri ei olis varmasti inahtahutkaan.

                                                  Viimein sain kaiken takaisin kasaan ja ajelin himaan, oli satanut lunta ja väsytti, ei oikein saanut vielä fiiliksiä miten homma vaikutti ajettavuuteen. Eilen ajoin sitten auton säätöihin tuohon kilometrin päähän, niin kyllä noilla kuivilla ajourilla totesin että kulmat on ihan perseellään. Tuli heti fiilis että nyt ei vituta puslaa yhtään vaan rengasta! No onneks ei ollut pitkä matka, olis ollut renkaat varmaan äkkiä pilalla. Lähtöarvot olivatkin sitten aika "race" kun olin laittanut väsyneenä camber-säätöruuvit toiseen maksimiin, arvojen ollessa luokkaa 2°80. No siitä sitten kummiskin päästiin kirkkaasti tehdasarvoihin, nyt se on 0°50. Ei mennyt talkoot hukkaan! Ja saa joku trafin kanslisti hienon lapun ihmeteltäväksi...Kovin pitkää lenkkiä ei vielä kerinnyt uusilla puslilla ajaa, mutta sen verran tuli fiilistä että junassa istun. Pelkäsin että rengasmelu kasvaa, mutta ei kyllä yhtään. Matkalle osui pari 1000 kertaa ajettua talvista q-mutkaa, niin selkeesti on takana pitoa lisää...joutuuko kaivelee entiset puslat takasin perkele.,,
                                                  Viimeksi muokannut Mörssäri; 24.1.2018, 12:49. Perustelu: Korjattu tehtaan maksimi camber-arvo

                                                  Comment


                                                    Mikäs näistä nyt on parhaaksi todettu coilover sarja, kutonen toimii ns. kakkosautona ja kilsoja tulee n.10 päivässä eli vähäistä ajoa. Kerran kuussa sitten pitempää siivua ja välillä kärry perässä. Miettiny nyt noista halvoista vogtlandia mutta samalla ajatellut että pitäisikö kuitenkin panostaa tuohon bc raicing alustaan. Nuo halppikset varmaan voi unohtaa jos haluaa pitää nuo ajo-ominaisuudet hyvänä. Mitä raati on mieltä?

                                                    Comment


                                                    • Eibach Pro-Street S on aina varma valinta.

                                                      Comment


                                                        Olis varmasti hyvä mutta hinnat karkaa 1000€ paremmalle puolelle. Tosin tuohon yhden kilon kohdalle olin budjetin ylärajan vetänyt ja nyt noita kun on katellu niin voisi päästä reilusti alle tonnin budjetilla, eniten kiinnostaisi vaan tuon vogtlandin kestävyys ja takuu, varsinkin kun tuossa merkissä joutuu tilauksen tekemään ulkomailta. Bc-racing alustaa saisi Suomesta ja ilmeisesti varaosiakin saa hyvin. Tässä säikeessä on nuo postaukset sen verran vanhoja et kokemusta varmaan löytyy. Eikä tuo eibach nyt vielä täysin ole pois suljettu.

                                                        Comment


                                                        • https://www.ebay.de/itm/Eibach-Pro-S...5/332547991273

                                                          Tuosta kliksuttelet niin jää vielä asennusjuomiinkin rahaa.

                                                          Comment


                                                            Tai täältä napsit, niin jää pikkuisen enemmän asennusjuomiin.

                                                            E: Ja quattron sarja
                                                            Viimeksi muokannut kook00; 20.3.2018, 20:15.

                                                            Comment


                                                              Molempien linkkien takaa taitaa löytyä alusta etuvetoiseen, sen mitä google kääntäjällä sain käännettyä. Unohtu sanoo että auto on quattro.

                                                              Eikun tuo ekan linkin alusta käykin nelikkoon, nyt kun avasi tietokoneella niin tuli lisää tekstiä tuonne mitä puhelin ei näyttänyt. Eli eibach olisi samanhintainen kuin bc racing kun ulkomailta tilailee.
                                                              Viimeksi muokannut Brain; 20.3.2018, 16:58. Perustelu: lisäys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X