Entäs nämä kaupungin sponsoroimat ihanat hidasteet ja korotetut suojatiet?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 alusta
Collapse
X
-
Jyrkkyys ja korkeus vaihtelee aika paljon. Ja kyllä täällä isolla kirkolla löytyy myös kulmikkaita hidasteita.
Esim. Hankasalmella on hidasteet joista voi ajaa nopeusrajoituksen mukaan yli, mutta täällä en kyllä yhdestäkään uskalla ajaa yli 20 km/h, yleensä kävelyvauhtia. Ja omassa on sentään vain tuo tehtaan sporttialusta (vissiin -30mm vakioon?).
Comment
-
Nyt olis etupäätä nostettu 10mm ja yläpään mutterit tarkistettu. Kyllähän ne kiinni oli. Toisin kuin vakaajatangon linkki kuskin puolella... Vakaajan ja linkin välinen pultti oli jäänyt sormitiukkuuteen. Selittänee osaltaan ylimääräistä kolinaa ja velttoa tatsia töyssyissä.
Kello on taas jo niin paljon että ei enää jaksanut lähteä testilenkille mutta huomennahan sen sitten näkee.
Comment
-
Koodi:Ensimmäinen todellinen setback. Ei voi pitää tuossa korkeudessa, liian matala suhteessa akseliväliin. Raapi puolen metrin matkalta kiinni kun ajoin työpaikan maanalaisen parkkihallin ramppiin.
Varmaan menee tuo FK Highsport Silverline tilaukseen kun siitä olen kuullut lähinnä hyvää.
Comment
-
Tein viikonloppuna pienen muutokseen Audin alustaan, vaihdoin jäykän S/RS etuvakaajan vähemmän jäykkään traktorialustan vakaajaan. Mutkakäytös meni todella paljon parempaan suuntaan, ohjaus tuntuu kevyemmältä, ja auto reagoi ohjaukseen paljon paremmin. Reipas kaasunkäyttö mutkassa ei enää saa autoa puskemaan, vaan perä alkaa lipsua pidon rajoilla ajettaessa. Käytös ei siltikään tunnu epästabiililta tiukkoja ohjausliikkeitä tehdessä, tai keula kallistele liikaa.
Setuppi on siis tällä hetkellä:- Eibach Pro-kit -30mm
- Bilstein B8/Sprint
- Perusalustan putkimallinen etuvakaaja
- RS6 -takavakaaja (4B3511409A)
Havaintojen perusteella väittäisin, että keulasta tulee tuolla jäykällä etuvakaajalla liian kankea, jos autossa on hyvä aftermarket alusta. Varsinkin, kun manuaalivaihteisena V6-vaparina tuo oma auto ei ole erityisen raskaskeulainen. Raportoidaan q-kelien alettua lisää...
Comment
-
Takapää kolisee. Ei auta itku markkinoilla. Mulla on niin vähän kokemusta coileista että voisko joku tähdentää onko asennuksessa mahdollista ranettaa jotain? Vanhat iskarit oli tavalliset kaasut joissa H&R matalat jouset ympärillä, nyt Coiloverit säädettynä edellistä alustaa vastaavaan korkeuteen joka mitattu navan ja kaaren välistä muistaakseni ~330-340mm.
Joka tapauksessa kaivonkannet ja pienet heitot tiessä kolistaa takapäätä, en ole huomannut kuorman vaikuttavan asiaan. Tätä vikaa ei ollut vanhoilla iskareilla jotka olivat aivan kuolleet. Onko mulla voinut jäädä joku kriittinen osa vanhasta tolpasta käyttämättä? Kaikki on kyllä jossain tallessa kun en ole romukuormaa vielä vienyt tallista pois.
Comment
-
Edelliseen jatkoa, takapäätä on nyt tutkittu kun nappasin tolpat pois. Ei siellä mikään varsinaisesti kolise mutta takapää on aivan liian jäykkä. Etupää tuntuu hyvältä mutta takajouset ovat turhan pintakovat. Onkohan mitään ajatusta etsiä toisia jousia? Onko niitä ylipäänsä saatavana samalla halkaisijalla että osuvat lautaselle?
Comment
-
Miten muilla on alustat kestäneet ajoa? 10/2009 asennettu Eibach Pro-Street-S on nyt kulkenut alla 90tkm ja taas kuralätkät laahaa maata routaheitoissa. Ajokorkeus on kutakuinkin säilynyt, mutta alusta toimii lähes niin huonosti kuin silloinen H&R alkuperäisin iskarein.
Uudet Eibach Pro-Street-S iskarit maksaa jokseenkin saman kuin koko alusta. Toista vuotta olen etsinyt alustasta kolinan aiheuttajaa ja sen voimistuttua se vaikuttaisi tulevan iskunvaimentimesta. Olin alustaan aluksi kovin tyytyväinen, mutta nyt pistää miettimään vaihtoehtoja.
Comment
-
Olen nyt ajanut vuoden verran uusilla iskareilla (Sachs Advantage, olikohan takana vain Super Touring). Jouset ovat alkuperäistä sporttialustaa. Jo etupään iskunvaimentimien asennushetkestä lähtien kolisi keulassa. Iskaritolpat kävivät irti 5 kertaan, tukivarsia tutkittiin työpäivän verran ja ohjausvaihdekin vaihdettiin. Kolina väheni, mutta sen perimmäinen aiheuttaja jäi mysteeriksi - saattaa siis olla itse iskarikin, tai ehkäpä muuttunut alustageometria on herättänyt tukivarret kolisemaan. Kaikkia tukivarsia ei tuossa yhteydessä vaihdettu, ne olivat pari vuotta aiemmin uusittu setti.
Päätin, että alustan kolina kuuluu C5:een ja korjataan vasta pahemmissa tilanteissa, joissa väljä osa on paikannettavissa. Parin kiloeuron investoinnillakaan ei saa kuin puolisen vuotta hiljaista ajoa (jos kolina ylipäänsä kokonaan poistuu), ja eipä tuo Fordeihin yms. verrattuna nyt kovin paljon kolahtele.
Comment
-
Onko kellään kokemusta konin str alustasarjasta c5:een?
http://www.ebay.de/itm/130840055523?...84.m1423.l2649
Vai olisiko parempi vaihtoehto bilsteinin vastaava?
Comment
-
Onko kenelläkään kokemuksia Vogtland sarjoista? Ei olis hinnalla pilattu säädettävä, mutta ei pitäis ilmeisesti olla mitään kiinan kuraakaan.
http://www.ebay.de/itm/Vogtland-Gewi...9cd87ced3#shId
Niin ja sellainen mua erityisesti, laadun jälkeen, kiinnostaa että miten pinta kova sarja. Itse tykkään ajaa autolla ja henk.koht. vituttaa ajaa sellaisella kulkineella joka pitää koko ajan pientä nypytystä.
Hiljattain asensin yhteen autoon jonku halpis coilisatsin ja 2 kilsan koeajo lenkin aikana nousi mela ottaa kun koko matka oli sellaista pikku nypytystä, isot montut sarja otti nätisti mutta se pinta kovuus oli sietämätön.Viimeksi muokannut Metsässä; 10.4.2013, 21:53.
Comment
-
Re: A6 C5 alusta
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiOnko kenelläkään kokemuksia Vogtland sarjoista? Ei olis hinnalla pilattu säädettävä, mutta ei pitäis ilmeisesti olla mitään kiinan kuraakaan.
http://www.ebay.de/itm/Vogtland-Gewi...9cd87ced3#shId
Niin ja sellainen mua erityisesti, laadun jälkeen, kiinnostaa että miten pinta kova sarja. Itse tykkään ajaa autolla ja henk.koht. vituttaa ajaa sellaisella kulkineella joka pitää koko ajan pientä nypytystä.
Hiljattain asensin yhteen autoon jonku halpis coilisatsin ja 2 kilsan koeajo lenkin aikana nousi mela ottaa kun koko matka oli sellaista pikku nypytystä, isot montut sarja otti nätisti mutta se pinta kovuus oli sietämätön.
Comment
-
http://www.tiefenwerk.com/ onko kukaan tilannut tuolta alustaa autoonsa? http://www.tiefenwerk.com/product_in...a6-typ-4b.html löysin tollasen fk:N alustan niin ajattelin että tuleeko vuoden vai viikon sisällä?
Comment
-
Nyt on viikonlopun yli ollu tuo vogtland alusta audin alla ja hyvältä tuntuu.
Sopivan jämäkäksi muuttu ajettavuus, eikä ole turhan pinta kova. Eli suosittelen.
[e] Tänään (2.6.) ajettu pitkä pätkä stadin mukulakivillä, yhtä vittumaiset ne on tuolla alustalla kuin orggisella, eli ei "yllättäen" parannusta :)
Ja totisille torvensoittajille: toimii mukulakivetyksellä alusta, ei kuulunut ylimääräisiä ääniä ymsjne ja ei ollut pintakovaa ryskytystä.Viimeksi muokannut Metsässä; 2.6.2013, 21:07.
Comment
-
Eibach Pro-Kit & Sachsin kaasut
Edellisessä autossa (Passat '01 1.9tdi Variant) oli Eibachin Pro-System, joka mielestäni oli liian pintakova jopa 16" renkailla. Ilmeisesti syynä oli turhan jäsyt iskarit. Pro-Systemin iskarit oli Sachsin tekeleet ja sakemanni-foorumin mukaan ne on 40% jäykemmät kuin Sachsin perus-kaasut eli Super Touringit. Taasen Advantaget on 15% jäykemmät ST:hen verrattuna. Jousiin olin tyytyväinen.
Niinpä alustaksi valikoitui Pro-kitin ja "tarvike" Sachsien yhdistelmä. Jousisetti maksoi noin 220e ja iskarit hieman yli 100e/kpl. Edessä on Sachs Advantage (557 839) ja takana Sachs Super Touring (556 285). Iskarit olivat alkuperäisiä 3cm lyhemmät.
Alusta ollut jo vuoden käytössä ja olen ollut tosi tyytyväinen. Ei todellakaan ole pintakova. Renkaat ContiSportContact5 225/45/17Y91.
Comment
-
kolinoista
Kevättalvesta alkoi takaa kuulua "nakse", joka paheni kevään kuluessa. Aluksi diagnoosi oli vakaajan puslat, mutta ääni paikallistui selvästi ylemmäs pyöräkotelon tienoille. Luulin, että iskarin mutteri olisi löysällä. Eipä ollut:
joustintuen kiinnityslaippa on melko hentoista tekoa. Mikäli tolpan vetäisee kiinni, kun väliin on jäänyt jokin kikkare, laippa menee helposti kieroksi. Kun ajan saatossa asennushiekan kikkare hieroutuu pois, on tuossa välissä rako, joka joustoliikkeessä iskee kiinni koriin.
Lääkkeenä on käyttää tolppaa ruuvipenkissä ja antaa sille pari pusua moskalla, jotta laippa saadaan takaisin siihen muotoon, ettei rakoa jää. Kannattaa myös rapsutella ruosteet pois ohjuritapeista ym, ettei ne ala kantamaan. Laippaa siis lyötävä alaspäin kiinnityspulttien kohdalta.
Takavakaajan voisi päivittää jäykempään. Mistähän moisia?
Comment
-
Eibach B12 sport kit asentui biturbon alle viikonloppuna. 330tkm ajettuun sporttialustaan verrattuna parannus on melkoinen. Etupää tippui enemmän mitä odotin, ehkä hieman liikaakin omaan makuun. Takapää taaseen jäi aika samaan korkeuteen mitä alkuperäisellä alustalla.
Yksi outo asia asennuksessa tuli ilmi, orkkis jousilautaset edessä ottavat kiinni pyöräntuentaan kun pyörät on ilmassa ja kääntää pyörät ääriasentoon. Missään asennusojeessa ei puhuta jousilautasten asennosta mitään, enkä muista että alkuperäisten jousien ja iskarien kanssa olisi ollut samaa ilmiötä
Comment
-
Itsellä nyt Eibach Prokit -30mm ja Sachsin Super Touring iskarit. Ebaystä setti 450€ kotiin kannettuna.
Takapää nousi 15mm (oli molemmat jouset poikki) ja etupää laski tasan sen luvatun 30mm, ei keuli ja on aika paljon kuin vanha alusta muttei kuitenkaan todellakaan mikään kivireki eli tykkään.
Comment
-
Ässän takapää se vaan kolisee edelleen. Tänään viimeksi käytin auton ylhäällä, kaikki tukivarret ja puslat silmämääräisesti ja purkuraudalla väännellen ehjiä. Iskarit uudet ja jousitustakin nostin jo kokeeksi 10mm.
Silti vaan kolisee töyssyissä/montuissa aivan kuin olisi jotain irti. Pari viikkoa sitten katsastuksella nutkutettiin nosturilla eikä mitään väljää pyöräntuennassa näkynyt. Perän tuentaa mietin mutta hyvällä päällysteellä saa tehdä mitä vaan, ampua kytkimellä tai kaasulla terävästi nypyttää eikä mitään kolinaa kuulu. Ongelmat alkoivat coiloverien vaihdon jälkeen.
Katselin auton alla jousitusta samalla kun kaveri pomputti autoa koko painollaan eikä mikään osa ota mihinkään kiinni eikä missään näkynyt kulumaa tai paskasta puhtaita paikkoja. Ei jummarra.
Saako takapäähän samanlaista tukivarsisarjaa valmiina kuin etupäähän? Vai onko ne kolmiotukivarsien puslat kotikonstein vaihdettavissa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiVai onko ne kolmiotukivarsien puslat kotikonstein vaihdettavissa?
Tässä keskustelu asiasta.
Comment
Comment