Onko kukaan tilannu saksasta? 194.50€ Eibachin Pro-kit jouset, ei kuullosta pahalta hinnalta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 alusta
Collapse
X
-
Mitä osia pitää/kannattaa vaihtaa samalla kun uusii jousia ja vaimentimia C5 quattroon? Bilsteinien mukana tuli jotain osia, mutta esim. suojakumit puuttuu. Etkasta en edes löytänyt takapään suojakumeja?
E: Onko pohjauskumit syytä uusia? Suojakumit sain jo tilaukseen.Viimeksi muokannut alpi; 10.9.2010, 15:11.
Comment
-
Eibacheilla (Pro Kit + vakioiskarit) ajeltu nyt viikon verran, ajettavuus parani kyllä huimasti. Ulkonäkö myös. Silti hieman jäi häiritsemään keulan ja perän korkeusero. Keulimista oli vakiojousilla huomattavasti enemmän mutta luulis että nuo "tuninkisatsit" tehtäis sillei että nuo erot tasaantuu kokonaan pois. Paremman näköinen saattais olla jos jättäis taakse vakiojouset..
Comment
-
Vähän samaa olen huomannut kuin Jaskax. Itsellä vaihtui myös jouset Eibachin Pro-Kittiin ja iskarit Bilsteinin sprintteihin, ja melko korkeaksihan se jäi.
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiMeneekö RS6 vakaajat heittämällä?
Vakaajilla on muuten iso vaikutus ajo-ominaisuuksiin, ehdottomasti suosittelen ko. päivitystä.Viimeksi muokannut alpi; 20.10.2010, 18:20.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viestiPaljonko millejä Aleksin autossa on pyörän navasta lokasuojan kaareen (e/t)?
Comment
-
38-39cm on audit olleet vakiona ja 36-37 sport alustalla. Prokitit ovat olleet 35cm tietämillä ja sportline 33cm hujakoilla. C5, B6, B7 ja B8 koreista kokemusta.
Comment
-
On melkoinen traktori tuo C5-korinen vielä ProKitinkin kanssa. Onko tuohon olemassa mitään 50 mm tai enemmän madaltavia jousisarjoja?
Tai jos joku ystävällisesti tarjoutuisi ostamaan alle vuoden ikäiset Bilsteinit B8:t ja nuo Eibachit kohtuuhintaan pois, niin voisi alkaa harkita coilovereita ;)
Comment
-
H&R pistää C5:n 50mm matalemmaksi. On vaan niin vetelät jouset, että niiailee todella syvälle ja pyöränkotelot jäävät isoilla pyörillä pieniksi. Kyllästyin ja väänsin alle Eibach Pro-Street-S.
Comment
-
Ainutkaan Pro-Kit tai Sport-line ei ole keulinut. Uskaltaisin laittaa myös Pro-Systemin.
Mulla on viikottain n. 150kg työkaluja takaluukussa ja halusin auton silloinkin balanssiin. Niinpä perä on tyhjänä vähän ylhäällä, mutta ei näytä niin typerältä kuin keulinta. Kokonaisuus on jossain 34cm tienoilla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viestiVähän samaa olen huomannut kuin Jaskax. Itsellä vaihtui myös jouset Eibachin Pro-Kittiin ja iskarit Bilsteinin sprintteihin, ja melko korkeaksihan se jäi.
Itse itselleni vastaten: Menee, mutta kannattaa hankkia myös ne takavakaajan kumit. Vakiokumien kovertaminen 5 mm paksumpaa tankoa varten ei ole niin helppoa miltä kuulostaa...
Vakaajilla on muuten iso vaikutus ajo-ominaisuuksiin, ehdottomasti suosittelen ko. päivitystä.
Comment
-
Ihan tälläi asian vierestä kysymys.. Mahtaako nelikko aakuutoseen mennä etuvetosen etupää?
Kyseessä on siis a6 (4B) avant 2.5tdi. Olisi vaan tarkoitus saada aikaan 50/30 madallus, mutta tuohon nelikkoon ei tunnu löytyvän muuta madallusta kiinteenä kun 30/30 eikä tuo pussi oikeen repee säädettävään.
Comment
-
-
Olen tykännyt. Ei ole järin epämukava, mutta iso auto taipuu miellyttävästi mutkaan.
Asennus on melko suoraviivainen (helpottaa tietysti, kun pyörän tuenta on ennalta tuttu). Etupää kannattaa ottaa ylätukivarsien ulkopäästä irti ja napata koko ylälautanen mukaan. Takapää on vaikeampi saada tukivarren välistä pois. Siinä on työparista iso apu. Takapäässä voi myös yläpään pultit olla kovasti ruosteessa ja vaativat uusimisen. Pistehitsattu mutteri irtoaa kovaa meistillä lyömällä.
Comment
-
Vastamutterit näkyvät pyöränkotelossa, joten sen puolesta helppo homma. Käyn mittaamassa sulle säädöt.
Comment
-
A6 2.7t quattro Avant -01 Eibach Pro-Street-S kierteen alusta säätömutterin alapintaan:
Edessä 60mm -> 345mm keskiöstä kaareen
Takana 65mm -> 355mm keskiostä kaareen
Mitattaessa auto oli jokseenkin tyhjä romuista ja tankissa 30l. Takapää on mulla korkeammalla, koska normaalisti takaluukussa on n. 100kg työkaluja. Auto on työkalujen kanssa kivasti balanssissa.
Comment
-
Vaikeuksien kautta voittoon. Sarja on nyt alla. Ehkä vanhasta tottumuksesta odotin tiukempaa jousitusta, mutta katsotaan kun saan 16" korvattua isommilla :) Mutkaan taipuu kyllä aivan eri malliin kuin aikaisemmin. Auto on vakaampi ja mikä eniten herkisti mieltäni...se hel***in keinuminen lähdössä ja jarruttaessa loppui !!!
Comment
-
Mitä vaikeuksia kohtasit? Juuri laitoin Eibach Pro-Kit ja Bilstein-iskarit biturboon ja meni täysin ongelmitta. Ajokorkeus nopealla mittauksella edessä 355mm ja takana 365mm.
Comment
Comment