Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lötkön ehostusta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lötkön ehostusta.

    Tarkoituksena olisi ostaa parin viikon sisään kaverin tuttavalta 2.0E lötkö turbolla varustettuna. Ei tuo muuten minua mitenkään olisi innostumaan saanut, mutta saan sen niin hyvään rahaan ja tuo turbo on niin kiva lisä siellä pellin alla että pakkohan se on pois hakea. On nimittäin vielä leimattu turbolle ym. :)

    Ulkopuoli minua ei näissä niin kauheasti saa syttymään. Tarkoitus olisi laittaa alle 17" alumiinivanteet (ellen saa tingattua mukaan tämän hetkisiä vanteita), madaltaa REILUSTI ja jotain pientä fiksausta ulkokuoreen. Kysymys siis kuuluukin että mistä tuohon saisi ostettua osaa, lähinnä juuri ulkokuoreen vai löytyykö niitä mistään? Itse olen netistä yrittänyt selailla, mutta ainakaan puskureita, maskeja, valoja tms en ole löytänyt. Pulttijako kiinnostaisi myös.

    Kiitos.

  • #2
    Täältä jotain:
    http://homepage.internet.lu/customau...100_200_v8.htm

    Comment


    • #3
      Ei näihin hirveästi tavaraa löydy.
      Tietysti 200:n tai V8:n puskurit jos jostain löytää, en tiedä meneekö suoraan.
      Takavaloja saa kokopunaisena, mustana ja puna-valkoisena, eteen löytyy valkoiset ja mustat vilkut, sekä kirkaslasiset valot+vilkut.
      Maskeja en ole löytänyt, mutta jostain voi löytyä "kromi-kehys" maskin ympärille.

      Tai sitten 200:n tai V8:n koko keula...

      Tuolla jotain helmaa ja lippaa puskureihin, sekä valoja.

      http://www.streettuningcar.net/

      Tuolta Custom Auto Craftista on tullut jotain tilailtua ja palvelu on ollut nopeaa ja asiallista!

      Pulttijako 4-pulttisessa on 4x108, ET taisi olla jotain 35-37.

      Comment


        #4
        Tämä auttoi jo mukavasti. Pitääkin pistää takavalot heti tilaukseen kun saa auton pihaan, kiitokset.

        Comment


          #5
          Itsekin etsiskelen takavaloja lötkööni, ja huomasin ettei ainakaan tuon Custom Auto Craftin lyhdyissä ilmeisesti ole katsastuksessa tarpeellisia E-merkintöjä. Että näitä kun ostaa, kannattaa olla selvillä tästä..

          Comment


            #6
            Ei ole ainakaan meikäkäisen korviin kantautunut että noilla Cac valoilla olisi ollut leimalla ongelmia. Toki, jos jännittää, ainahan voi vag tiskiltä hakea v8 orkkikset. Olikohan hintaluokka joskus jossain 500-700e tuntumassa.

            Typ44 100 omasta mielestä kauneimmillaan 16"-18" vanteilla, sopivasti tontissa, kirkkailla vilkuilla.

            Eikä nuo laitetut satkutkaan niin yleisiä ole, että 200 tai v8 lookille olisi tarvetta:)

            Comment


              #7
              Eipä se ongelmia tuota, jos ei inssi huomaa etsiä E-merkintöjä - ei liene tosiaan mikään rutiinitarkastuskohde.

              Enkä ole minäkään päässyt läheltä kyseisen, tai minkään muunkaan toimittajan lyhtyjä näkemään, enkä tarkalleen tiedä mitä niissä pitäisi lukea, mutta siellä CAC-nettisivulla vaan oli ihan huomautus, että meille eurooppalaisille niin tärkeät merkinnöt puuttuvat.

              Ja saattaahan sitä autoharrastaja vaihtelun vuoksi aina välillä vaihdella vaikka orkkikset takaisin, ja ihan sattumalta juuri silloin käydä leimalla..

              Kunhan vain ei tule yllätyksenä onnelliselle lyhdynostajalle, sitähän minä tässä..

              Comment


                #8
                Jep. Hyvähän tuo monen tietää ainakin on.

                Joskus ihan vertaamalla verrattiin orkkis v8 vs. Cac v8 takavalo, ei kyllä kekattu ainoatakaan eroa. Omassa nuo cac valot, http://www.iki.fi/jiisimula/

                Comment


                • #9
                  Itselläni ei ongelmia ollut 3-4 vuoden katsastuksissa. Uudemmat cac:n lyhdyt ovat laadultaan parempia kuin vanhat, jotka haalistuivat.
                  Itse sijoitin viimesyksynä uusiin orkkis Hellan punaisiin.

                  Muuten olen sitä mieltä, että perussatkuun ei kannata kovin kummoisia koristeluja tehdä, ettei mene överiksi tyyliin kromireunainen maski ja lokasuojan kromikaaret. Itse olen toki puritanisti, mutta typ44 on jo tehtaalta tullessaan ollut niin valmis auto, että sitä ei tarvitse myöhemmin rakentaa uudelleen.

                  Comment


                    #10
                    jiisimula, On kyllä tajuttoman komean näköinen peli sulla. kuinka leveät noi takavanteet on? Oon noita "mustia" takavaloja alkanut kuolaan, mutta saisivat olla hivenen haaleemmat. Näyttää niin pirun tummilta. Saa nähdä mihin päätyy. Minkäslaisia madallussarjoja ootte Audeihinne pistäneet? Mahdollisimman tonttiin olisi tarkoitus laittaa, huomioiden ettei tule ongelmia 215/40/17 renkaiden kanssa.

                    Comment


                      #11
                      Vanteet takana 9,5" x 18", eessä tuuman kapeemmat.

                      Omaa on madallettu 60/45 alustalla. Tuo ei sitten ole mikään mökkitie alusta, ja aika moneen parkkihallinkin ajo jää haaveeksi. Omassa etuveto satkussa aikanaan oli Sachs Sporting setti, oisko ollu -35mm, tuo oli ihan normaalin veroinen... ei pahemmin raappinut kiinni missään.

                      Kiitokset, alkaa tuo wanhus olemaan omastakin mielestä jo kelvollisen näköinen.

                      Comment


                        #12
                        Asia selvä. Pitää katsella noita alustoja tarkemmin kun saa nyt tosiaan sen auton ensimmäiseksi pihaan. Siinä on muistaakseni jonkin näköinen alustasarja, ainakin vaikutti todella vakaalta ja napakalta kun viimeksi kyydissä istuin mutta turhan korkealta se vielä vaikutti. Ajattelin aluksi että siitähän saan todella halvalla käyttöauton itselleni vähäksi aikaa, mutta saa siihenkin näemmä rahaa mukavasti palamaan kun suunnitelmat alkaa olemaan sen osalta selvät. Jos nyt aluksi pitäisi suunnitelmana että pistää Audin tonttiin, jotkut asialliset vanteet, valopuolen päivitystä ja vie vanhan turbon korjattavaksi niin saa sen vielä liikkumaankin kivasti. Tuon nykyisen kanssa siitä löytyy kyllä menohaluja, mutta vanhalla ja herkullisemman kokoisella sitäkin enemmän ;)

                        Comment


                        • #13
                          Kannattaisikohan sittenkin se toimintatonni säästää auton peruskunnostukseen? Veikkaan, että jotain pientä löytyy turbon lisäksi.

                          Comment


                            #14
                            Olisihan se perin fiksua, mutta en ajatellut Audia pihassa tolkuttoman kauaa pitää. Auto on leimattu pari kk sitten, että ei siinä nyt luulisi mitään ihan katastrofaalista olevan ja paremmin siitä rahani takaisin saan kun kaunistan vähän yleis-ilmettä. Uskoisin myös että tämä kaverini tuttu kertoo minulle, mikäli autosta löytyy jotain suurempaa laitettavaa. Paksumman kansipahvin hän jo mainitsikin, kun/jos aion laittaa sen vanhan ahtimen tilalle.
                            Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka tykästyisinkin siihen sen verran etten siitä raaskisi luopua. Siinä tapauksessa voi tietenkin alkaa autoa paremmin tutkimaan ja ehostamaan.

                            Comment


                            • #15
                              Hydraulipuolen kunnostukseen (uusi pommi ja tiivistys) saa menemään sen pari sataa euroa, joten jätä nyt ainakin sen verran. Edessä kuitenkin.

                              10venasen kaarissa on sitten varsin rajoitetusti tilaa. 8" on melkolailla maksimi.

                              Comment


                                #16
                                Selvä juttu, kiitos vinkeistä.
                                Ajattelin jos taakse saisi 7,5" ja eteen 7". Kuinkahan leveetä rengastusta uskaltaa harkita, mitä olette mieltä?

                                Comment


                                • #17
                                  205:sta minä laittaisin niin ei tule ongelmia. 225 ei ainakaan taakse mahdu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Jep. Ei tuo 225 käynyt edes mielessä, vaikka toisihan se jo ulkonäköäkin. 215/45tai40/17 on ollut suunnitelmissa. Azev:in vanteet sopii kyllä Audeihin kun nenä päähän, mutta nekin on niin pirun kalliita.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ajattelin jos taakse saisi 7,5" ja eteen 7".
                                      ET -lukemasta se riippuu, mahtuu kanttien sisälle vai ei. Itselläni oli 7.5x15 ET35 225/50 renkaalla ja kuskin puolella otti hyvin kevyesti kanttiin. Olisi pitänyt Panhard -tankoa trimmata.
                                      Jos haluat tyyistä pitää kiinni, laita vaan tuohon hieman nostalgiseen koppaan jotkut vanhan koulukunnan vanteet.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niitä oldschoolvanteita ei muuten ihan noin vain tahdo löytyä sopivalla leveydellä ja pulttijaolla. Itsellä 200:seen jatkuvasti haku päällä. Bemareihin kyllä löytyisi mehiläiskennoja mielin määrin.

                                        V8:sin orkkis 16"/8" klassiset mehiläiskennolliset huulivanteet pyörähtivät alla, mutta piti saman tien luopua kun eivät mahtuneet lainkaan alle. Sellaiset kun saisi 7":sina. Niitä on orkkiksena olemassa, mutta ovat kiven alla.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuollaiset olisi kaupan ja sitten olisi tuollaiset tai tuommoiset, jos suostuisi keskustelemaan toimituksesta Suomeen.
                                          Caravelleen huusin viime viikolla ProjektZwo 7x15 viisipuola-alut, eivät tosin välttämättä sovi lötkön tyyliin.

                                          Comment


                                            #22
                                            V8:sin orkkis 16"/8" klassiset mehiläiskennolliset huulivanteet pyörähtivät alla, mutta piti saman tien luopua kun eivät mahtuneet lainkaan alle. Sellaiset kun saisi 7":sina. Niitä on orkkiksena olemassa, mutta ovat kiven alla.
                                            Miten olisi mahtanut mahtua 205 tai 215 kokoisella kumilla? Mulla ainakin takana tuon 18x9,5" vanteen kanssa pelastus on 225/40/18 rengas, ei varmasti mahtuisi jos olis 265/35/18 tms, kuulemma jo 235/35/18 nappaa montuissa kaareen 20v Lötkössäkin. Meitillä ei ota kii hiukkaakaan vaikka olisi täys lasti..

                                            BBS on lötköön hieno vanne. Vaikka olisi vain 15".. Miksei orkkis 15" Aerokin olisi hieno etenkin kiillotettuna:) Jarilla taisi moiset ollakin..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Olipa, juu. Satsi meni torihintaan yhden T2 volkkarin alle. Ei meinaa noin pienet vanteet enää kenellekään kelvata, vanteessa pitää olla enemmän tuumia.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuli koko vanteen reuna takana noin sentin kaaren yli eli kaareen olisi jyrsinyt heti. Edessä ei mahtunut edes jouset painumaan kasaan, kun otti tolppaan kiinni melkolailla. Takana ei ainakaan olisi sisäänpäinkään voinut siirtää kuin maks. sentin, joten eri ET:kään ei olisi auttanut.

                                                20venanen onkin eri peli :)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei noi Aerot tosiaan mitkään hullumman näköiset ole. Nykystandardeilla tietty hieman pienet, mutta monipuolaisten Ronalien kanssa edustaa ehdottomasti perinteisintä 80-90-lukujen Audi-tyyliä. :)






                                                  Jos tuota alempaa kuvaa katselee niin kyllä tuohon koriin ainut parannus ehkä olisi ne 20V/jenkkimalli-puskurit. Nekin on kyllä jossain määrin turhan ulkonevat, etupuskurin "maitolaiturilla" voi vaikka istuskella jos sikseen tulee. Vähän sama juttu kun kakkos-Golfin pikku-/isopuskurijuttu. Itse kyllä tykkään tuosta sirommasta lookista myös.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ennemminkin laittaisin 20v:n lokarit, kuin törröttävät huulipuskurit. Ovat mielestäni melko rumat 10v:ssä eli ilman levitettyjä kaaria.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mun mielestä 10v:n puskureissa ei ole mitään vikaa. Alumiini / 20v:n kromilistoilla olisi nätit.. 20v:n / Sport editionin kaaret rokkaa! Itsellenikin kelpaisi 100 Sport quattrona ja 20vt voimanlähteellä. Katsotaan jos innostuu tässä..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        V8 on 16" bbs mutta 20020V on ollut 15" 7.5" leveää "hunajakenno"vannetta ensiasennuksena. (normi 200 oli 7"leveä 15")

                                                        edit: Näkyvät olevan BBS valmistamat noi 20020V hunajakennotkin. Mustat takavalot tarjoilee e-hyväksyttynä Treser, ebay.de taitaa olla ainoita paikkoja josta niitä löytää.
                                                        Viimeksi muokannut juhakill; 28.7.2007, 14:35.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Treserin mustista saa maksaa itsensä kipeäksi, noita kun ei enää valmisteta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kaikista nätein ja oikeastaan se sopivin rengas/vannekoko 10v:n koriin on 16" sekä 7" ja 205 leveä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X