Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant (B5) alustan uusimista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 Avant (B5) alustan uusimista

    Nyt olisi hyvät neuvot/vinkit tarpeen. Olisi tarkoitus hommata Avanttiin (1.9TDI) vähän kevyemmin madaltavat jouset, suunnilleen -20mm madaltavat. Iskareita ei tähän hätään ole tarkoitus vaihtaa. Ihan vakialustaa ei kuitenkaan huvita laittaa.

    Nykyisillään autossa on jonkun edellisen omistajan laitattamat tuntemattomat jouset, joissa perä on aika paljon korkeammalla kuin keula (kuten tästä kuvasta voitte todeta). Iskarit ovat "Sachs Performance" sarjaa, joista takaiskarit on keväällä uusittu.

    Ajatus olisi saada hieman enemmän ajomukavuutta matka-ajoon ja samalla katsoa, jos se auttaisi myös nykyiseen ohjauksen keskialueen "raskauteen" ja keskityksen puutteeseen. (siitä enemmän juttua tässä topicissa: A4 ohjaus ei keskitä/ei palauta -> Vaeltaa laidasta toiseen *Update*). Ilmeisesti kun tuo keula on sen verran matalalla, ohjaus jäykistyy aika paljon (?).

    Eibachin jousia on paljon kehuttu täälläkin, mutta en aikakaan huomannut, että heillä olisi mitään -20mm luokkaa madaltavaa sarjaa. Olisiko ihan audin omat sport-jouset paikallaan vai mistä kannattaisi lähteä etsimään?

  • #2
    Tjaa nostetaanpa tästä aiheesta.

    Tänään kun vaihdoin kesärenkaita alle huomasinki et takaiskareista on vuotanut
    öljyjä pihalle. Tästä siis kauhea itku ja vollotus ja nyt kysymys mistä uudet jouset
    tohon Sachs performance sarjaan?

    Comment


    • #3
      Siis varmaan vaihdat iskaritkin?? Saiskos tuon kysymyksen suomeksi,kiitos =D

      Comment


      • #4
        Sachs Super Touring iskarit, tehtaan -20mm sport alustalle tarkoitetut mallit, paikallisesta varaosaliikkeestä ja niiden kaveriksi H&R -40mm jouset Reifenversandista osoittautuivat b5:ssä varsin toimivaksi ja erittäin kohtuuhintaiseksi paketiksi. Jämäkkä muttei epämukava ja loppui keuliminen.

        Comment


        • #5
          Jousillahan tietty tarkoitin iskareita. Mitähä sienia on taas tullut popsittua, kun noin
          on menty kirjoittamaan. :) Mystistä.

          Tuli tuosta sitten tilattua paikallisesta tiskista Bilsteinin b6 sarjan iskarit taakse, jotka
          pitäisi kai olla ihan hyviä kai niin.

          Comment


          • #6
            Raah. Oisko jollain dokumenttia tai vihjettä mistä kantseis lähteä purkamaan tuota
            takaiskaria. Yläkiinnitykseen on ilmeisesti lähestyttävä auton sisäpuolelta?

            Comment


            • #7
              Käytetään ketjua hyväksi.

              Kysyisin Martinilta, voisitko katsoa mikä Sinulla on Sachs etuiskarin tyyppi ja pyörän keskiön etäisyys kaaren reunaan.
              Itse painin hajonneen Sachs etuiskarin kanssa, maahantuojan myyntipäällikkö ei löydä sopivaa iskaria mistään luetteloistaan vaikka tiedetään alkuperäisen tyyppi.
              Minulla on korkussäätö toteutettu ceigerrengas tyyppisellä lautasen lukituksella ja alimmassa säädössä pyörän keskiön etäisyys kaaren reunaan on 340 mm. Näyttää Sinun autosi kuvan perusteella olevan hyvin samoissa mitoissa.

              Saa tietysti muutkin auttaa.

              PS. tietysti käy muunkin merkkiset iskarit joissa jousilautasen alapinnan etäisyys haarukan kiinnitysreiän keskiöön on luokkaa 315 mm.

              Comment


              • #8
                lähteä purkamaan tuota
                takaiskaria
                Sedanissa (ja tod näk myös avantissa) löytyy siis ihanasta paikasta verhoilun takaa sellainen kolo takamatkustajan olkapään takaa.
                Kaada penkki,irrota se penkinlukitsijan muovilevy jos semmoine siinä raudassa on, vetäise verhoilun kulma auki taltalla tms siitä hattuhyllyn alta ja vedä verhoilua 30cm auki.Siellä alla on tod.näk.vaahtomuovinpala, ja sen kun revit pois paljastuu 2 ihanan tilavassa kolossa olevaa 13mm ruuvia.Ne auki ja alapultti auki, sit vaan raivolla tolppa pois.ensin hieman kääntää ja sit repii sen pois, siellä on semmoine muovinen "ylhäälläpitäjä" kynsilevy, minkä saa kyllä voimalla vetämällä rikkikin, eikä haittaa mitään jos hajoaa.turha kapistus.

                Comment


                • #9
                  Diffas: Jos autos on etuveto niin iskariin pääset tosiaan käsiks sisältä.
                  1. Kaada takapenkit
                  2. Irroita sivupehmusteet (alhaalta kiinni koukulla, joutuu kiskoon alaspäin)
                  3. Revi verhoilu sivuun
                  4. Alta paljastuu neliskulmainen reikä joka on täynnä vaahtomuovia tms. Ota pois.
                  5. Siellähän ne pultin päät(2kpl) näkyykin!

                  Näitä ennen kannattaa irrottaa iskarin alapään pultti.

                  Etit: Tottakai se kontio ehti ensin.. :)

                  Comment


                  • #10
                    Ihanan helpolta kuulostaa taas. :D
                    Huomenna lähtee auto pajalle, kun ei olekaan itsellään aikaa touhuilla moista. (vastuunpakoilua)

                    Arton: Itselleni tuli tilattua bilsteinin b6(?) iskarit. Laatikossa näyttää olevan F4-BE3-6259-H0 tämä siis takaiskari.
                    Samasta sarjasta muistaakseni oli etuiskaritkin tarjolla. Selivännee huomenna et miten istuu.

                    Url: http://www.livermoreperformance.com/...in_shocks.html
                    Viimeksi muokannut diffas; 22.4.2008, 17:10.

                    Comment

                    Working...
                    X