Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5: Hammastanko hajosi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kysymys.
    Omassa A4 -96 2.8 ruvennu toi ohjausvaihde/hammastanko vuotamaan kuskin puolelta enempi. Oon yrittäny tutustuu aiheeseen ja saanu selville että ohjausvaihteita löytyy sekä vaimentimella että ilman, omassa autossani on siis vaimennin.
    Okei. Kävin motonetissä, heidän myymässä ohjausvaihteessa ei ollut vaimenninta tai sen kiinnityspaikkaa joten en ostanut. Paikallisesta varaosaliikkeestä katsoivat koneelta että kyseiseen autoon (2.8) löytyy ohjausvaihde, tilattiin se ja huomasin ettei tässäkään ollut ohjausvaimenninta tai oikeastaan tarkemmin paikkaa johon kiinnittää vaimentimen toinen pää. Joten ilmeisesti autoa on saanut tälläkin isolla koneella ilman ohjausvaimenninta. Otin sitten selville tangosta osanumeron (8D1422065) ja lähdettiin tällä osanumerolla tilaamaan. Kuvissa oli tämä paikka ohjausvaimentimen kiinnitykselle ja kaikki vaikutti hyvältä. Mutta ei, 3 viikon jälkeen jälleen euroopasta tuli tanko jossai ei paikkaa vaimentimelle ollut. Osa valmistajista on sitä mieltä että ilmeisesti sopivat keskenään ja osa ei.

    Nyt kysynkin onko jollakulla kokemusta että onko sillä vaimentimella suurta merkitystä ja sopiiko myös tämä ilman vaimenninta oleva malli tilalle? ois kiva saada auto ajoon taas pikkuhiljaa.

    Comment


    • #32
      Kysele Tepolta alkuperäistä tai etsi Saksan purkaamoilta vähän ajettua..?

      Comment


      • #33
        http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=17-8908

        saahan noita näemmä motonetistäkin uutena/tehdaskorjattuna, kertaq vanhan haluavat vaihdossa.

        Comment


        • #34
          Esim. Koivusen käyttämä Elstock antaa osanumerollasi väärän tangon http://www.elstock.dk/, jossa ei paikkaa iskarille ja ei myös listan mukaan edes käy autoosi.

          Taas auton merkin mukaan hakien löytäisi tangon numerolla 12-0663, jossa on paikka iskarille, mutta sekin tulee ilmeisesti elstockilta ilman iskarin paikkaa tuolla numerolla. Eli tuote ei vastaa numeroa.
          Viimeksi muokannut mikaks; 1.11.2010, 17:12. Perustelu: Lisäys.

          Comment


          • #35
            Aika jännä, tuo osanumero 8d1422065 kuitenkin ohjausvaihteesta löytyy ja siinä on tuo vaimennin ja monet sivut netissä ilmottavat noiden (8D1422052cx ja 8d1422065) olevan vastaavia tai ainakin mainitsevat saman osan yhteydessä. Mutta täytyy ruveta nyt metsästämään tuota 52cx loppuista, etkakin näyttää tuntevan tuon osanumeron.

            Comment


            • #36
              8D1422052cx kääntyy elstockilla samaan numeroon 12-0663, eli väärin taas tulisi, vaikka numerot on oikein. Tuote ei vastaa numeroa.

              Oletko jostain muualta kokeillut tilailla? Tässä ainakin yksi linkki mistä löytyisi. Hintakaan ei päätä huimaa. http://www.autoteile.net/shop/produc...adda3a83b3872&
              Viimeksi muokannut mikaks; 1.11.2010, 17:55.

              Comment


              • #37
                Noniin! Nyt kovien helteitten aikaan rupes pumppu huutamaan ja ilmakupliahan siellä tehostimen öljyssä oli. Voiko tuo ohjausvaihde hajota siten, että se ottaa ilmoja jostain? Pumppu vaihdettu viime kesänä, että sen ei luulis niitä ilmoja repivän.

                Comment


                • #38
                  kyllä voi hajota. Omaani (b7) vaihdoin talvella kun alkoi tulla vaahtoa säiliöön ja tiputti öljyä reilusti.

                  Comment


                  • #39
                    Uutena tuntuu ihan hyvän hintanen osa olevan jopa tarvikkeena. Yli 600 euroa. Romikselta sais noin puoleen hintaan ehjäksi kehuttu, mutta onko jo esim yli 200tkm ajettu tanko jo loppunsa edellä. Mene ja tiedä

                    Comment


                    • #40
                      Kerrankin yllätti positiivisesti nuo humpuukkilitkut! Kävin ostamassa epätoivosena biltemasta ohjastehostimen tiivistyslillettiä ja siitä osan kaadoin tuohon öljysäiliöön. Aikani ajeltua loppu ainakin ilmakuplien tulo ja pumpun jollotus, mutta tiedä sitten mitenkä pitkäaikainen ratkaisu tuo on..

                      Comment


                      • #41
                        Hammastanko muuten irti, mutta pistää vielä hanttiin se klemmariliitos kuskin jalkotilassa.

                        Olisiko jotain niksiä tuohon, eli miten saa sen hammastangon tapin pakotettua irti siitä?

                        Riittääkö se että löysää 16mm kantasen mutterin siitä?

                        Ja eikös tuo ihan kahella pultilla ole niinkun muuten kiinni, ja se kolmas ylöspäin oleva reikä on joku turhake?

                        Comment


                          #42
                          Siis se hammastanko on kahdella pultilla yläpuolelta ja yhdellä alapuolelta kiinni, mulla lähti se ohjausakseli ihan irti kun otti pultin pois ja käänsi sopivaan kulmaan niin haarukka tipahti pois siitä tapista

                          Comment


                          • #43
                            Ai juu, se reikä onkin sitten kolmatta pulttia varten, kiitän. Täytyy varmaan sekin löysätä, niin helpottaa :D

                            Ainiin ja mites tuo uusi hammastanko keskitetään, tai saadaan edes suurinpiirtein keskelle?
                            Viimeksi muokannut okkim; 13.12.2015, 21:39. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                            Comment

                            Working...
                            X