Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä ja mistä TT:n ohjaustehostimen öljyksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä ja mistä TT:n ohjaustehostimen öljyksi?

    Eli oon saanu käsityksen et yleensä noi "uudemmat" audit käyttää jotai vihreetä G 002000 litkua.. Mut toihan on joku VAG koodi marmorilta.. Eli mistä ja mitä merkkiä kannattaa kysellä jostain ei merkki liikkeeltä??

    itellä oli toi oheinen kulkupeli apx moottorilla..

    Lähistön "esson baarit" kiersin eikä sieltä pääsääntöisesti löytyny ku mobil ATF:ää.. Öljy pitäs saada jo huomiseks lauantaiks.. Ois reissuun lähtö ja öljy vähissä..

    #2
    Febin valkoinen (mineraali) tai vihreä (synteettinen) purkki käy, siinä lukee myös tuo G002000 joka on muuten korvattu G004000 koodilla. (nollien määrät voi olla väärin)

    Comment


      #3
      motonetti myi febin vihreetä purkkia s6161 vag autoihin ja valkosta purkkia s6162 bmwhen joten itse ostin tuota mikä on vihreessä ja hyvin tuntuu pelaavan

      Comment


        #4
        Joo, samoja purkkeja mitä tarkoitin. Varaosaliikkeistä pitäisi löytyä.

        Comment


          #5
          Febin valkoinen S6161 on synteettistä, vihreä M6162 mineraalista. 90-luvun lopun ja uudempiin autoihin synteettistä, sillä mineraalia siellä ei alunperinkään ole.

          Ei niiden sekoittamisesta kai mitään haittaa ole, mutta parempi pysyä jommassa kummassa. Suosittelen synteettistä, sillä mineraalista ei saa enää alkuperäisenä vaan ainoastaan tuona Febinä.

          Comment


          • #6
            kiitti tiedosta.. pitää aamulla käydä motonetistä ostamassa...

            Comment


            • #7
              Hämmennetään nyt vielä hieman tarkennukseksi.

              Synteettinen Febi S6161, vihreä purkki, neste läpikuultavaa kellertävän vihreää.
              Mineraalipohjainen Febi M6162, valkoinen purkki, neste vihreää.

              Jos on epävarmuutta nesteistä, vaihtaa huuhtelemalla synteettiset tilalle. Nesteiden vaihto ohjaustehostimen kiertoonkaan ei ole pahasta.

              Comment


              • #8
                Kävin aamulla ostamassa ton Febin S6161 purnukan ja kurina rupes häviämään hiljalleen kun vaan pyörittelin rattia tarpeeks pitkään.. Oli nimittäin minimin alle toi öljy taso ja oli kerenny repiä ilmaa järjestelmään.. <en ajanut 10km enempää tuon äänen kuuluessa, onko vaaraa noilla kilometreillä pumpun yms hajoamisesta?

                Comment


                  #9
                  Ei pitäisi olla vaaraa. Tuli ajettua edellisellä ilman öljyjä Hämeenkyröstä Tampereelle ja Helsingin suuntaan motaria joku 20-30km. Hieman se huusi, mutta rauhottui kun sai taas öljyä. Sitten ajeltiinkin tasesesti öljyä (litra tolkulla) lisäten muutama tuhat kilsaa ATF:llä.

                  Comment


                    #10
                    Marmorilta saa G200:n korvannutta G400 litkua jonka pitäisi käydä kaikkiin ja olla vielä hinnaltaan edullista.

                    Comment


                      #11
                      Samuel: Mulla alko vikaantumaan oma TT samalla tapaa "kurisemalla" kun säiliö oli lähes kuiva. Auttoi hetken kun sitä lisäsi. Lopulta kuukauden kuluttua ensioireista järjestelmään pääsi niin paljon ilmaa että sillä ei voinut ajaa. Vikadiagnoosi vuotava hammastanko, kohtuu kallis osa. Mutta mikä pahinta, auto on ollut nyt 3 viikkoa pajalla odottamassa osaa, ja edelleenkään ei ole mitään havaintoa koska auto on kasassa :-(

                      Kuulemma osia ei ole tehtaallakaan, pitää soitella saksaan itse ja selvittää onko asia todella näin. Vähän usko rapisee Audin organisaatioon, olkoonkin että tätä mallia ei enää valmisteta.

                      Comment

                      Working...
                      X