Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 madallusjouset / iskarit+jouset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Olikos vanha alusta ns. sport, eli normaalia matalampi? Siinä voisi olla yksi syy, koska tuo madallushan ilmoitetaan normaalialustalle.

    Comment


    • #32
      En ole varma, todennäköisesti. Jokatapauksessa alkuperäisalusta ei ollut kovinkaan matala, edessä suht ok, mutta takana todella korkea. Nyt pyörän keskiöstä mitattuna suoraan ylöspäin lokasuojan kaareen edessä n.35cm ja takana 36,5cm. Millaisia mittoja muilla saman sarjan omaavilla on? vaynellä taitaa olla H&R jouset.

      Comment


      • #33
        Laita mitta vanteen keskiöstä lokarin kaaren keskelle, katotaan miten eroa mun H&R settiin.

        Edit: Mittauskierros näytti, että mulla 325 mm edessä ja 340 mm takana.
        Viimeksi muokannut vayne; 19.7.2007, 16:35.

        Comment


        • #34
          Mikko näyttää olevan tasan 25mm sinulla samalla sarjalla matalampi?

          Comment


          • #35
            Joo näin näyttää olevan, tarkistin vielä TÜV todistuksesta, niin malli oli tarkalleen 29 477 ilman tota -2, mikä sulla.

            Pelkkiin S/RS malleihin.

            Edit: toi -2 tai -1 viittaakin vain sedan/avant juttuihin.
            Viimeksi muokannut vayne; 19.7.2007, 18:40.

            Comment


            • #36
              Nyt on selvitetty perinpohjin sachs sporting set alustasarjan rakenne. Olin aluksi yhteydessä Bayerman:iin (H&R maahantuoja) ja selvitin tilannetta sinne. Ihmetteli miksi ei madalla. Asennusdokumentti kyseisestä Sachsin sarjasta oli ainoa dokumentti minkä netistä löysin.

              Bayerman epäili että ainakin takana olisi säädettävä alakuppi, asennuskuvassa olleet urat vahvistivat asiaa. Katselin jo vuosi sitten samoja uria iskareissa, mutten reagoinut niihin mitenkään, koska mielestäni urat olivat niin heppoisia ja en uskonut niiden olevan säätöuria. Asia jäi selvittämättä. Nyt siis aloitin selvittämisurakan puhelimitse, ennenkuin irrottaisin itse yhden nurkan ja tarkistaisin asian.

              Soitin suoraan KAHA:lle, he tuovat Sachs merkkiä maahan. Asiantuntija oli lomalla ja tuuraaja etsi tietoja kysymästäni aiheesta. Ei löytynyt mitään dokumenttia, mistä kupin säätö kävisi ilmi. Kaverilla oli kuitenkin vahva epäilys, että ne on säädettävät. Halusin kuitenkin varman vastauksen ja jatkoin soittelua.

              Sitten soitot audi center Helsinkiin ja Espooseen ajatuksena, että kyllähän ne siellä varmasti ovat pelanneet näiden kanssa. Toinen paikka antoi vastauksen ettei tiedä ja toinen että ei audeissa ole alkuperäisenä koskaan ollut säädettävää alustaa, ne on kisajuttuja ne. No ei vakuuttanut nämäkään vastaukset allekirjoittanutta ja soittelu jatkui.

              Seuraavaksi puhelu LMS mietoisiin, huoltoneuvoja selvitteli ensin koneelta, muttei löytänyt vastausta. Sitten hän kysyi asiaa asentajalta ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä: Kyllä alakupit lähtee irti ja sieltä löytyy metallinen rengas jonka voi siirtää.

              Lopputulemana kaikki nurkat purkuun ja madalsin kupit. Tämä siis tiedoksi kaikille, kenellä on autossaan alkuperäisasenteinen Sachs Sporting set numero 118 231. En olisi loppujen lopuksi tarvinnut edes ostaa noita madallusjousia...mutta onneksi en mennyt ostamaan uusia säädettäviä iskareita :)!

              Miten muuten on muutoskatsatuksen laita? jos jo alkuperäisenä on säädettävä alusta ja vaihdoin nyt vain jouset.
              Viimeksi muokannut Marko77; 26.7.2007, 08:07.

              Comment


              • #37
                Konttorilta kysymällä selviää varmasti, mutta veikkaisin, että kun tuo on muutos "tehdasasetuksiin", tarvii se muutostaa.

                Comment


                • #38
                  Jos joudun vaihtamaan myöhemmin H&R:ien kaveriksi myös iskarit niin mitä täällä suositellaan? Bilstein Sprint vai?
                  Saakojostain saksalaisesta liikkeestä edullisemmalla kuin täältä?

                  Comment


                  • #39
                    Marko, Ei sinulla sattuisi olemaan kuvaa tuosta Sachin sarjan säädöstä? Kattoisin piruuttaan omat pumput läpi ennen kuin tilaan H&R:t.

                    Comment


                    • #40
                      Laitoin maililla tulemaan iskarisarjan asennusdokun.

                      Comment


                      • #41
                        Sachsin iskarit, H&R:n jouset aika hyvä paketti.
                        Itselläni meni hieman överiksi ja maavaraa jäi talvinakeilla 5.6cm. :)

                        Comment


                        • #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Touniks Näytä viesti
                          Sachsin iskarit, H&R:n jouset aika hyvä paketti.
                          Itselläni meni hieman överiksi ja maavaraa jäi talvinakeilla 5.6cm. :)
                          Heh, olikohan kovintaan onnistunut valinta...:)

                          Comment


                          • #43
                            Mistäs te ootte noita H&R:n jousia tilailleet? Itselläni olisi tarvetta tuohon 29477-1 settiin.

                            Comment


                            • #44
                              puhutaanko näissä säätö hommissa nyt ainoastaan ässän alustasta? Mulla ois kans tossa a4:sessa sportti jutut. Keulii ilkeesti. Harmittaa ku muuten ois tosi napakka jne mut korkeus ero hyppii silmille... Ootteko tehny mitää asialle jotain vai onko alustan vaihto ainut vaihtoehto?

                              Comment


                              • #45
                                mikok, jousilautasen vaihdolla saa sentin alaspäin etupäätä

                                ainakin autovaruste.net tais joskus myydä

                                Comment


                                • #46
                                  Juu joskus on tullu niistä luettua. Aika kallis työ sentin takia.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Eihän siinä tarvi ku purkaa tolppa ja vaihtaa lautanen

                                    Comment


                                    • #48
                                      foorumia lueskellessa... Vissii noissa toimituksissa ollu ongelmaa. Jos en väärin ymmärtäny. Ilkeesti jääny poikan jutut kesken. Vois tuo toisaalta olla yks vaihtoehto.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Onko nuo 1.8TQ:n Sachsin sport-iskarit lyhemmät, että voisko ajatella näin aluksi vaihtaa pelkät jouset esim. 50/40 puottavat tms.?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Ei tietoa. Punaiset väriltään. Sen verra kurkannu alle. Onko merkki aina tuo Sachs kun puhutaan näistä sportti alustoista? Ei oikein kiinostasi ruveta jousien kaa leikkii. Pinta kovuus ei oo kiva... Ei hitto ku itelläki ois tommuset säädöt tossa vakio sport alustassa ni ois huippu juttu! pakko lahtee kohta alle mönkii ja tutkimaa.
                                          Viimeksi muokannut mikok; 3.3.2008, 19:33.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Sillähän nuo jousilautaset ovat pätevät juuri, kun ei halua mukavuudesta tinkiä.Helppoa ja vaivatonta.Eikä tarvi muutoskatsastaa varmaankaan.
                                            Jos lähtee sentin tai parin takia jousia vaihtelemaan, voi olla että tippuu 0 tai 3...

                                            Comment


                                            • #52
                                              Minä laitoin tuossa noin kuukausi sitten omaan Eibachin jouset joille luvataan 20mm pudotusta ja aika lähelle sitä se tippuikin.
                                              Alla olleilla iskareilla kasasin ja varsin hyvä mukavuuden suhteen tuli, ehkä vähän topakemmat voisi olla iskarit mutta mitä nyt käytetyiltä voi odottaa.
                                              Otan huomenna parit kuvat niin näkee millainen tuli kyseisillä jousilla.

                                              Comment


                                                #53
                                                Mitenköhän toimisi S2/RS2:ssa FK:n coilover sarja?
                                                Onko kukaan jo laittanut?

                                                Comment


                                                • #54


                                                  Tälläiseltä näyttää vakiorengastuksella ja Eibach 20mm setti vakioiskareilla.
                                                  Minun mielestä just passeli ja vielä on hyvin joustovaroja mukavuuteen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Sopivan maltillinen madallus, ei tarvi huutaa armoa jokaisen lumikökkäreen kohdalla.. ja hyvä väri...

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Rubu, ei sinulla olisi julkaista "ennen" -kuvaa samasta asennosta? Näkisi miten keuliminen on vähentynyt.

                                                      Sopusuhtainen on minunkin mielestä! Ryhdikäs eikä liian matala.

                                                      Comment


                                                      • #57


                                                        Eli tuostapa sitä lähdettiin liikkeelle...
                                                        Kyllähän tuo horolta näyttää kun vertaa nykyiseen tilanteeseen.
                                                        Viimeksi muokannut Rubu; 6.3.2008, 19:45.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Heh, vai että horolta. Sehän keulii just niin kuin sen pitääkin...
                                                          Miellyttävä muutos!

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Onko kellään kokemuksia weitec:n jousista?
                                                            Slamitilla näkyy olevan lompakkoystävällisiä jousia kaupan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Onko kellään kokemuksia weitec:n jousista?
                                                              Slamitilla näkyy olevan lompakkoystävällisiä jousia kaupan.
                                                              Mulla oli noin 2 päivää alla Weitecin jousisetti S2 Coupessa, madallusta piti olla 30mm, mutta lopputulos oli että autolla ei voinut enää ajaa ollenkaan. Madallusta tuli varmaa 70mm ja kova kuin kivireki. Iskareina uudet Bilstein Sportit.

                                                              En voi suositella ainakaan S2:een.

                                                              Laita vaan Sami Eibachit, en usko että nelkkuässänkään alustassa Weitecit toimivat.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X