Olikos vanha alusta ns. sport, eli normaalia matalampi? Siinä voisi olla yksi syy, koska tuo madallushan ilmoitetaan normaalialustalle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 madallusjouset / iskarit+jouset
Collapse
X
-
En ole varma, todennäköisesti. Jokatapauksessa alkuperäisalusta ei ollut kovinkaan matala, edessä suht ok, mutta takana todella korkea. Nyt pyörän keskiöstä mitattuna suoraan ylöspäin lokasuojan kaareen edessä n.35cm ja takana 36,5cm. Millaisia mittoja muilla saman sarjan omaavilla on? vaynellä taitaa olla H&R jouset.
Comment
-
Nyt on selvitetty perinpohjin sachs sporting set alustasarjan rakenne. Olin aluksi yhteydessä Bayerman:iin (H&R maahantuoja) ja selvitin tilannetta sinne. Ihmetteli miksi ei madalla. Asennusdokumentti kyseisestä Sachsin sarjasta oli ainoa dokumentti minkä netistä löysin.
Bayerman epäili että ainakin takana olisi säädettävä alakuppi, asennuskuvassa olleet urat vahvistivat asiaa. Katselin jo vuosi sitten samoja uria iskareissa, mutten reagoinut niihin mitenkään, koska mielestäni urat olivat niin heppoisia ja en uskonut niiden olevan säätöuria. Asia jäi selvittämättä. Nyt siis aloitin selvittämisurakan puhelimitse, ennenkuin irrottaisin itse yhden nurkan ja tarkistaisin asian.
Soitin suoraan KAHA:lle, he tuovat Sachs merkkiä maahan. Asiantuntija oli lomalla ja tuuraaja etsi tietoja kysymästäni aiheesta. Ei löytynyt mitään dokumenttia, mistä kupin säätö kävisi ilmi. Kaverilla oli kuitenkin vahva epäilys, että ne on säädettävät. Halusin kuitenkin varman vastauksen ja jatkoin soittelua.
Sitten soitot audi center Helsinkiin ja Espooseen ajatuksena, että kyllähän ne siellä varmasti ovat pelanneet näiden kanssa. Toinen paikka antoi vastauksen ettei tiedä ja toinen että ei audeissa ole alkuperäisenä koskaan ollut säädettävää alustaa, ne on kisajuttuja ne. No ei vakuuttanut nämäkään vastaukset allekirjoittanutta ja soittelu jatkui.
Seuraavaksi puhelu LMS mietoisiin, huoltoneuvoja selvitteli ensin koneelta, muttei löytänyt vastausta. Sitten hän kysyi asiaa asentajalta ja vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä: Kyllä alakupit lähtee irti ja sieltä löytyy metallinen rengas jonka voi siirtää.
Lopputulemana kaikki nurkat purkuun ja madalsin kupit. Tämä siis tiedoksi kaikille, kenellä on autossaan alkuperäisasenteinen Sachs Sporting set numero 118 231. En olisi loppujen lopuksi tarvinnut edes ostaa noita madallusjousia...mutta onneksi en mennyt ostamaan uusia säädettäviä iskareita :)!
Miten muuten on muutoskatsatuksen laita? jos jo alkuperäisenä on säädettävä alusta ja vaihdoin nyt vain jouset.Viimeksi muokannut Marko77; 26.7.2007, 08:07.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Touniks Näytä viestiSachsin iskarit, H&R:n jouset aika hyvä paketti.
Itselläni meni hieman överiksi ja maavaraa jäi talvinakeilla 5.6cm. :)
Comment
-
Ei tietoa. Punaiset väriltään. Sen verra kurkannu alle. Onko merkki aina tuo Sachs kun puhutaan näistä sportti alustoista? Ei oikein kiinostasi ruveta jousien kaa leikkii. Pinta kovuus ei oo kiva... Ei hitto ku itelläki ois tommuset säädöt tossa vakio sport alustassa ni ois huippu juttu! pakko lahtee kohta alle mönkii ja tutkimaa.Viimeksi muokannut mikok; 3.3.2008, 19:33.
Comment
-
Minä laitoin tuossa noin kuukausi sitten omaan Eibachin jouset joille luvataan 20mm pudotusta ja aika lähelle sitä se tippuikin.
Alla olleilla iskareilla kasasin ja varsin hyvä mukavuuden suhteen tuli, ehkä vähän topakemmat voisi olla iskarit mutta mitä nyt käytetyiltä voi odottaa.
Otan huomenna parit kuvat niin näkee millainen tuli kyseisillä jousilla.
Comment
-
Onko kellään kokemuksia weitec:n jousista?
Slamitilla näkyy olevan lompakkoystävällisiä jousia kaupan.
En voi suositella ainakaan S2:een.
Laita vaan Sami Eibachit, en usko että nelkkuässänkään alustassa Weitecit toimivat.
Comment
Comment