Eli mitkä renkaat ovat laatu/hinta suhteessa hyvät?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi TT Quatron talvirenkaista kokemuksia?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Michelin X-Icet on hintaansa nähden kohtuulliset. 225/45/17 maksaa n.600-700 euroa sarja. Nokian RSi:t maksaa lähemmäs tonnin. Kitkoina ne on jäisellä tiellä tietysti hieman liposat, mutta onpahan hiljaiset. Itse en nelivetoon nastoja ostaisi, ajonestot (ESP) vaan pois päältä niin hyvin pärjää jäälläkin.
Comment
-
Kysymys on kohtuu subjektiivinen. Edelliset kirjoittajat huutavat kitkojen puolesta PK-seudulla, täällä susirajalla en kitkoja ottais talvella kirveelläkään. Meinaan pitää välillä pysähtyäkin talvella.
Talvirengasvertailuja löytyy kaikista autolehdistä syksyn korvilla, jos nyt pitää kumit saada niin kehottaisin perehtymään Tuulilasi/TM -vertailuihin viime vuodelta. Kärkikolmikossa ei varmasti voi kovin vikaan mennä, päätyi sitten kitkoihin tai nastoihin.
Comment
-
Kiitokset mielipiteistä. Kyllä minulla noihin kitkoihin on kaatumassa, kun täällä Tampereen kehällä asustelen. On kyllä varmaan totta, että TM:n viimevuoden rengastestin kärkeä voisi kokeilla. Mutta tietenkin kovaa käytännön kokemusta olinkin etsimässä, jota TM ei pysty tuottamaan, kuten kuinka hyvä kumiseos on seuraavan vuoden talvena. Itselläni ei kitkarenkaista ole minkäänlaista käyttökokemusta.
Täällä on tapana ajaa sitä suolaa silloinkin tielle, kun se on ihan kuiva(eikä mitään lauhtumisia tai muitakaan sääilmiöitä ole tulossa). Parin tunnin päästä vesisuola seos on sitten tehnyt tiestä luistinradan, mutta ilmeisesti noilla suolaajilla on parempaa tietoutta, kuin minulla. Mielestäni muutamia kertoja olisi voinut laittaa jopa tutkintaan tuota touhua!?!
Comment
-
Pakko ottaa tähän kantaa.
Omassani on Michelinin X-ice-tms kitkat ja ne on vaarallisimmat renkaat vuosikausiin.
Jos ostat kitkat älä ainakaan Misukoita hanki. Ero Nokian vanhaan Q-renkaaseenkiin on yllättävän suuri. Q varoittaa jos on pitoraja lähellä. Michelin lähtee käsistä silmänräpäyksessä. Q:lla olen ajanut vuodesta -98 lähtien ja yhden talven oli nuo Michelinit, jotka ajan nyt kesällä loppuun, koska talvirenkaiksi niistä ei ole.
Comment
-
Ääni Continental Winter Contact 3:sille (225/45/17"), todella hiljaiset ja pitävät. Kuluivat yllättävän vähän vaikka kilsoja paljaalla asfaltilla tuli reilusti. Lähtevät luistoon aika yllätyksettömästi, kesken nelipyöräsladin kassun äkillinen nosto TTq:lla tekeekin sitten jotain hieman yllättävämpää. Kehotan kokeilemaan jossain missä on tilaa ;)
Comment
Comment