Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s2 pommi. Hydrauli nesteen paluu...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    s2 pommi. Hydrauli nesteen paluu...

    Eli miten kytketään siittä haarottimelta, kun haarautuu neljään. Pääsyl. pommi, säiliö, ja mihin tämä yksi?

  • #2
    Eikös ohjaustehostimelta tule yksi paluuletku.

    Comment


    • #3
      Ja on muuten sitten niin pirullisessa paikassa banjo, että itse teetin uuden paluuletkun vasta siinä vaiheessa kun vaihdelaatikko oli irti...

      Comment


        #4
        Ajattelin aluks pikkusen monimutkasesti. Kyllähä toi ahas paikka on mutta onnistu kumminki mitään purkamatta.

        Comment


        • #5
          jatketaanpa tätä kun liippaa vähän tuota omaakin kyssäriä, eli siis pitäisi kytkeä pumppu, jarrusylkkä ja pommi keskenään mutta ei ole ainuttakaan letkua ja kaikki pitää tehdä uusiksi, eli miten nämä tulee naittaa keskenään. Etkasta tuota tutkin ja muistaakseni siinä oli ABS yksikkö aina mukana.

          Comment


          • #6
            Ei se ABS-yksikkö tuohon mitenkään liity. Siellä kulkee vain jarruneste.

            Pumpulta pommille, pommilta tehostajalle. Paluu pommilta ja tehostajalta.

            Comment


            • #7
              nostetaas vielä kerran.. Pitäisi saada tietää että mihin liittimeen tulee mikin putki


              eli tuossa on alhaalla letkuliitin ja sitten nuo kaksi kierteellistä reikää, mikä menee minnekin? plus sitten tuo 100 S4 jarrusylkän tehostin, että kumpaan tulee paluu ja kumpaan tehostus? olikohan takana alhaalla yks ja toinen jossakin kohtaa kyljessä

              Comment


              • #8
                Päästä paluu klemmarilla puristetulla letkulla, paine banjolla tuohon avonaiseen reikään kyljessä ja keltaisesta tulpasta jarrutehostajalle.

                Comment


                • #9
                  Keltaisen tulpan paikalle tulee jarrutehostajalle menevä putki. Pommin päästä lähtee säiliölle menevä letku. Reikään, jonka ympärys on koneistettu tulee pumpulta paine.

                  Ja Pasi oli nopeampi :)

                  Comment


                  • #10
                    toksia! sitten kun saisi vielä tietoon ne itse tehostajan lähdöt/tulot.. oispa kuva niin ois helppo selvitellä..

                    Comment


                    • #11
                      Paine tulee rintapellin puoleiseen päähän yläpuolelle ja paluu siihen toiseen reikään.

                      http://s90.5cyl.net/gallery/2_17/IMG_0028?full=1

                      Tuosta kun kattoo, niin tuo kiiltävä kupariputki menee tehostimen yläpuolelle rintapellin viereen. En just löytänyt parempaa kuvaa...

                      Comment


                      • #12
                        Ja tak uudestaan..
                        minkälaisista paineista on muuten kyse jarrupuolella ja ohjaustehostimen puolella?
                        Pitänee ottaa ylös mittoja ja käydä hakemassa putket ja lyyä nippuun kamat. pääsee laittamaan remminkin sitten paikalleen..

                        Comment


                        • #13
                          100 bar taitaa olla jarrupuolella, ohjauksesta en ole varma.

                          Comment


                            #14
                            Mulle sanottiin marmorotiskillä 150 bar. Onkohan kukaan mitannut, mitä ne noin on nuo paineet?

                            Comment


                            • #15
                              Ainakin maksimipaine lukee pumpun kyljessä. 150bar pommille/jarrutehostimelle, 75 bar hammastangolle.

                              Tuolla joskus jotain höpisty aiheesta:
                              http://www.audiclub.fi/phpBB2/showthread.php?t=30931

                              Comment


                              • #16
                                Lötkön pumpussa taitaa olla suurempi paine, vai muistanko väärin?

                                Comment


                                • #17
                                  On kyllä, mutta tuo 150/75 on juuri se suurin kombinaatio.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo ohjausvaihteen paluu on siellä ikävässä suunnassa kohti apumiestä suunnilleen. Pumpulta vaihteelle tulee siihen päälle ihan esillä olevaan.
                                    Pätee ainakin t89 servotroniciin tämä höpinä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tossa vaihteessa ne on about samassa paikassa, toinen vain pykälän taaempana (t89 90 20V). luultavasti taaempi on joo paluu.. nyt kun vain muistais sen banjopultin koon.. muistaakos kukaan. On mulla letkut sun muut mukana jo mutta ei tarttis arpoa..

                                      joo-o.. saakos tuohon pääsylkän tehostimeen tilattua tiivistesarjaa? paska kuivannut ja vuotaa pahemmin ku naisilla kuukautisissa..

                                      SELVENNYSTÄ: Paine tulee tehostajaan (100 S4 aka UrS4) kylkeen ja paluu päälle. Koitui tiivisteiden kohtaloksi tuo että laittoi toisinpäin.
                                      Viimeksi muokannut jvt1; 23.11.2007, 09:47. Perustelu: yhdistetty

                                      Comment


                                      • #20
                                        Aiheeseen liittyvää. Olisi tarve vaihtaa paluuletku (893422891AB) hydraulisäiliölle, johon on prässätty kuvassa näkyvä haaraliitin. Letku on siis oikeanpuoleisin ja siinä on liitin, joka haaroittuu kolmeen suuntaan. Vanhassa letkussa haaraliitin pyörii ja välistä tihkuu öljyä. Tiskillä 212? ja saksasta jotain 130?.

                                        Kyse on RS2:sta, mutta samanlainen letku löytyy varmaan kaikista muistakin samankorisista autoista.

                                        Onkohan kukaan mahdollisesti teettänyt tuollaista? Kiinnostaa vaan tietää onko tuossa haaraliittimessä mahdollisesti mitään venttiiliä ja voiko letkun teettää jollain normaalilla haaraliittimellä.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos paluuletkusta on kyse, niin silloinhan siellä ei ole juurikaan paineita. Eli klemmarit ja t/y-haara voisi toimia ihan hyvin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mä oon teettänyt tehdashaaraan uudet letkut. Ei sisällä mitään hassua.
                                            Ainakin 3B:ssä sangen hassu ottaa ohjausvaihteesta irti, joten ajoitin ite askin vaihtoon. Ilman vaihteistoa ihan helpossa paikassa :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Itellekin pitäs vaihtaa. Ei enää Forte-lisäaine pidä . Siis tuo on paineeton.Kun on tuommoiset klemmaritkin. Hi-flexillä käynti edessä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Minä vedin Dremelillä tuon prässätyn osan halki ja laitoin klemmarin tilalle.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tein eilen saman ja toimii. Toihan oli tosiaankin aivan normaali letku haaraliittimellä. Ihmettelin vain yli 200 ?:n hintaa ;) Paljon kehtaavat normiletkusta pyytää...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Marmoria, marmoria. Golfiin jouduin ostamaan alkuperäisen huohotuksen 10mm halkaisijan z-muotoisen noin 20cm pitkän kumiletkun, hinta 80e.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Motonetissa oli aika kivasti erimallisia letkuja. Kannattaa käydä, jos sellainen on kotikaupungissa. Ja tietty Hi-Flex.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oli niin metkoilla mutkilla ja koolla, että en edes viitsinyt muualta hakea.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X