Alkuperäinen kirjoittaja diffas
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Taitaa olla rasvanipat ainoa oikea ratkaisu, oli valmistaja mikä tahansa. Toisessa passatissa Febin sarja rasvanipoilla, nyt ajettu 60 tkm ongelmitta. Toisessa Lemförderit ilman nippoja ja lievä epämääräinen vetely kiihdytyksissä alkoi n. 15 tkm jälkeen (menivät kyllä läpi leimasta 30 tkm jälkeen).
Konttorilla eivät lievästi väljiä huomaa, vasta sitteen kun ovat ihan morjens.
Comment
-
Itsellä iski tuo narinavaiva pari vuotta sitten ja siinä vaiheessa kävin hakemassa IKH:n rasvaprässiin sopivan neulan. Sillä tökkäsin kumin läpi joka niveleen vaseliinia kunnolla ja jatkoin ajelua. Narina loppui muutamassa päivässä.
Nyt on 50 tkm takana ja nivelet edelleen ainakin katsastuskelpoiset, mutta ajettavuus aika surkea. Syynä vaikuttaisi olevan kumipuslien löystyminen.
Tarinan opetus on se, että vaikka nuo pallonivelet saisi kestämäänkin, loppuu noista puslista lopulta ominaisuudet. Auton edellinen omistaja on nuo nykyiset tukivarret vaihtanut joskus 7 vuotta / 200tkm sitten, joten ei nyt moittia voi. Merkkiä en tiedä.
Comment
-
Aattelin tässä lähiaikoina uusia tukivarret kun niitä ei oo ainakaan 70tkm uusittu. Jos vaikka samalla häviäis kolinat etupäästä.
Mikäs mahtaa olla paras hinta-laatusuhteeltaan? Slamitin sarja on sen 300e, ja ei vissiin hirveesti oo palautunu, ainakaan heidän sivujen mukaan. Entäs Tepon sarja 494e (Febi-Bilstein). Onko näistä kokemuksia?
Paljos noilla Lemförderin sarjoilla on hintaa ja mistä niitä saa?
Comment
-
Kyllä ainakin itse uskaltaisin Febi-Bilsteiniä laittaa, toisena vaihtoehtona juurikin Lemförder. Nuo halvat, vahvistetut sarjat jättäisin kokeilematta. :) Ainakin aikoinaan Ojanperä (liekkö myös kaikki fixus-liikeet) tuntui myyvän Lemförderiä edukkaasti. Kävisikö esim. tämä?Viimeksi muokannut Sound; 24.4.2012, 14:13.
Comment
-
Oisko noin 60tkm ja 3 vuotta Tepon kautta hommatuilla Febin etuvarsilla ja renkaiden vaihdossa ei näkynyt ongelmia varsissa eikä ajossakaan ole mitään huomannut. Jos joku varsi pitää vaihtaa niin varmaan hommaan Lemförder sarjan ja käytän siitä vaihto-osina. Yksittäin nuo varret on jotenkin oudosti hinnoiteltu (lue kalliita).
Comment
-
Emännän ex Passattiin laitoin febin sarjan rasvanipoilla. Ajettiin se n. 70 tkm ilman yhtään mitään kolinoita. Omassa nyt alla Lemförderin sarja ilman nippoja ja kolinaa. Kilsoja takana kutakuinkin saman verran.
Kaikkiin sarjoihin, mitä tästä eteenpäin laitan alle, laitetaan nipat. Todennäköisesti seuraava setti olis Moogin sarja Motonetista +nipat.
e: Lemförderit on kestäneet 57 tkm. Tarkastin kaikki nivelet "irrallaan". Ylävarsien nivelet olivat lähes uuden veroiset, alavarsien nivelet liikkuivat melko herkästi, mutta nahistivat kuitenkin.Viimeksi muokannut nomoreford; 18.7.2012, 18:06.
Comment
-
Itte hommaisin vastaavas tilantees ojanpera.netistä varret. Kannattaa kysästä.
http://www.fixusnet.fi/~LIe8x0000001...219=5048&Y223=
Comment
-
Febin paketti ollut alla 9/09 lähtien, nyt 80tkm myöhemmin apukuskinpuoleisen ylemmän taaemman tukivarren nivel sökö. Kumit kaikki ehjiä sekä muut nivelet.
Tukivarret varustettu rasvanipoilla, ja rasvattu 2 kertaa vuodessa, renkaidenvaihdon yhteydessä.
Comment
-
Viime syksynä syyskuussa laitatin kaikki tukivarret uusiin. Tilasin Lemförderin paketin josta etummaiset alatukivarret olivat väärät. Haettiin paikallisesta varaosaliikkeestä auton ollessa pukilla Moogin varret. Nyt ajettu 41 tkm vaihdon jälkeen ja toinen niistä väljä. Täällä kun on Moogista kyselty niin en suosittele. Maanantaina vaihtuu molemmat moogin varret lemförderiin.
Ihmettelin, kun varsilla ei ollut kuin puolenvuoden takuu?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viestiMotonetistä tuli haettua Urssiin tukivarret, toinen oli joku Sweden engineering tms ja toinen "saksalainen". Jälkimmäisessä ollu mitään tekijästä viittaavaa...
Saa nähä miten kestää, jotkun ku piti katsastusta varten saada alle.
Kannattava ostos :(
Comment
-
Äiteen passatilla ajettu noin 80tkm ensimmäisen alatukivarren vaihdon jälkeen, ja nyt on sitte juurikin se ensiksi vaihdettu tukivarsi väljä. Motonetistä ostettu Topran merkkinen tukivarsi, kilometrit tuollet noin 4 vuoden aikana, tien ollessa pitkälti 50% soratietä, 50% päällystettyä.
Ihan hyvin on mielestäni kestäny.
Comment
-
Viime syksynä syyskuussa laitatin kaikki tukivarret uusiin. Tilasin Lemförderin paketin josta etummaiset alatukivarret olivat väärät. Haettiin paikallisesta varaosaliikkeestä auton ollessa pukilla Moogin varret. Nyt ajettu 41 tkm vaihdon jälkeen ja toinen niistä väljä. Täällä kun on Moogista kyselty niin en suosittele. Maanantaina vaihtuu molemmat moogin varret lemförderiin.
Ihmettelin, kun varsilla ei ollut kuin puolenvuoden takuu?
Moogista ihan samaa mieltä, jos tuollaista tarjotaan OEM-hinnalla (kuten Motonet usein yrittää) niin jää ostamatta. Tähän mennessä hyvät kokemukset ainoastaan TRW, Lemförder ja orkkis.
Comment
-
Vieras
Fixus myy jotain kiinalaista sarjaa esim. 8E-malliin. Hinta on jotain 350e. Lienee samaa kuin Slamitin kauppaama kiinalainen, josta on ilmeisesti kohtuu hyviä kokemuksia.
Onhan se vähän eri hinta kuin esim. Lemforderin paketti, joka taitaa olla 700e korvilla.
Moogit yms. jätän kyllä rauhaan.
Comment
-
Ilmeisesti kyseessä se kylän pohjoisempi varaosaliike, heidän kanssaan minäkin joskus väänsin takuuasioista.
Comment
-
Osaisiko joku antaa vähän vastauksia..? Kärrynä siis A6 4F 3.0 TDI quattro..
Itselläni menossa vaihtoon apukuskin puoleinen etummainen ylätukivarsi. Aion ostaa siihen TRW/Lemförder tai vastaava.
-Mistä näitä kannattaa ostaa? (paikalliseen varaosaliikkeeseen tilattuna noin 130 € sisältäen pultit)
-Mahtaako tuo "sisältää pultit" tarkoittaa myös sitä kuuluisaa pitkää pulttia, josta olen lukenut kauhutarinoita kuinka se on jumissa ja ei lähde kuin väkivallalla ja käytännössä menee uusiksi.
-Mikäli tällaisia pultteja joutuu erikseen lähteä metsästämään, niin mistä näen kätevästi jonkin tuotenumeron tai vastaavan koodin, jolla voin sellaisen mennä hakemaan "pulttikaupasta"?
-Motonetistäkin kysäsisin näitä ja heillä tuotevalikoimassa TRW tukivarsia (on siis muitakin, mutta sopivasti kysymällä voi saada TRW:n), mutta myyjä sanoi, että yleensä nämä tukivarret ei sisälltä pultteja.. Osaako joku sanoa tähän jotain?
Kiitoksia vastauksista!
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viestiOsaisiko joku antaa vähän vastauksia..? Kärrynä siis A6 4F 3.0 TDI quattro..
Itselläni menossa vaihtoon apukuskin puoleinen etummainen ylätukivarsi. Aion ostaa siihen TRW/Lemförder tai vastaava.
-Mistä näitä kannattaa ostaa? (paikalliseen varaosaliikkeeseen tilattuna noin 130 € sisältäen pultit)
-Mahtaako tuo "sisältää pultit" tarkoittaa myös sitä kuuluisaa pitkää pulttia, josta olen lukenut kauhutarinoita kuinka se on jumissa ja ei lähde kuin väkivallalla ja käytännössä menee uusiksi.
-Mikäli tällaisia pultteja joutuu erikseen lähteä metsästämään, niin mistä näen kätevästi jonkin tuotenumeron tai vastaavan koodin, jolla voin sellaisen mennä hakemaan "pulttikaupasta"?
-Motonetistäkin kysäsisin näitä ja heillä tuotevalikoimassa TRW tukivarsia (on siis muitakin, mutta sopivasti kysymällä voi saada TRW:n), mutta myyjä sanoi, että yleensä nämä tukivarret ei sisälltä pultteja.. Osaako joku sanoa tähän jotain?
Kiitoksia vastauksista!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viestiJos varaosaliikkeellä on hyllyssä tukivartta, pyydä että näyttää mitä pultteja tulee mukaan. Sen pitkän pultin kyllä tunnistaa jos on mukana.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiJos se on samanlainen kuin B5:ssa, niin siihen käy 100 mm pitkä M10 pultti.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja alssalonen Näytä viestiAutoja rassaava kaveri lupasi katsoa tukivarren vaihtoa, mutta ei ole tällaista kiesiä ennen rassannut. Olisiko jollain laittaa hyvää linkkiä tai jaksamista sepustaa pääpiirteittäinen ohje tuon tukivarren vaihtoon. Missä järjestyksessä tuo homma kannattaa tehdä ja onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon?
Sen jälkeen tolppa irti ja varsi vaihtoon.
Comment
Comment