Noista Slamitin sarjoista ei ole kuulunut vielä mitään huonoa, joten pitäisi olla hyvä hankinta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Mä en oo ihan varauksettoman tyytyväinen. 5,5tkm menty slamit.netin setillä, ei narise, eikä kolise, mutta ohjaus muuttui hiukan "kulmikkaaksi", ei tahdo palauttaa kunnolla ja uraherkkyys kasvoi. Tosin en asentanut itse, vaan asennutin, joten en voi tietää onko asennus tehty oikein...
Comment
-
Minulle noi Slamitin varret olivat kyllä hienoinen pettymys laatuvaikutelmaltaan. Mitään vikaahan niissä ei vielä ole, ja rasvanipat ovat kiinni eli toivottavasti ei heti tulekaan. Silti, esimerkiksi pallojen suojakumit olivat hieman epäilyttävän näköisiä, ja varsien valut näyttivät hieman "halvoilta" verrattuna Meylen sarjaan, joka vastasi paremmin orkkislookkia (toimivat muuten edelleen). Mutta ei valiteta niin kauan kuin toimivat. Seuraavaksi kuitenkin Febin sarja jos pitää vielä vaihdella.
Comment
-
En uskaltaisi laittaa valutekniikalla valmistettuja tukivarsia. Ehdottomasti pitää olla muottiin taottua tavaraa.
Minulla ei ole moneen vuoteen ollut muuta vaihtoehtoa kuin ensisijaisesti Lemförder, TRW tai VAG. Riippuen osan sijainnista niin Febiäkin on tullut käytettyä.
Comment
-
Mä en oo ihan varauksettoman tyytyväinen. 5,5tkm menty slamit.netin setillä, ei narise, eikä kolise, mutta ohjaus muuttui hiukan "kulmikkaaksi", ei tahdo palauttaa kunnolla ja uraherkkyys kasvoi. Tosin en asentanut itse, vaan asennutin, joten en voi tietää onko asennus tehty oikein...
Comment
-
Laittelen töissä noita Lemförderin osia ja hyvin ne on kestäneet, ei ole tarvinnut takuisiin laitella(BMW ja VAG-autoihin).
Voi olla hieman kalliimpi kuin joku italialainen tai kinky mutta ei niitä ainakaan tarvii koko ajan olla vaihtamassa ja kulmia katsomassa.
Halpa ei aina kyllä ole halvin näissä hommissa.
Comment
-
Onko kokemuksia Delphi (Lockheed) merkkisistä tukivarsista? Tuon merkkinen etualatukivarsi tuli hankittua C4-korimalliseen. Hintaa oli 90€. Tuon sai heti hyllystä matkaan niin tuli otettua, myyjä kyllä vakuutteli ettei ole surkeinta laatua, ei tosin parastakaan. Jonkun kympin halvempaakin olisi saanut tilaamalla. Merkkiliikkeessä olisi maksanut suurinpiirtein tuplat.
edit: Tukivarren mukana tuli puslat kallistuksenvakaajalle, jotka kuitenkin osoittautuivat liian kapeiksi ja vakaaja olisi jäänyt väljäksi niiden väliin. Vanhoilla olivat tukivarsi ja vakaaja "timmit".
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Janek Näytä viestiOstaisit Aleksi Kalskeen Tepolta Febin sarjan, pitäisi olla hyvä kun asentaa oikein eikä hinta oo paljon kummoisempi kuin slamitin
Comment
-
Mistä sen näkee onko tukivarsi valettua vai taottua?
Yleensä valuosan sauma siistimpi ja hyvin ohut, mutta taotussa saumat tahtovat olla leveitä.
Enpä usko että on valettuja osia markkinoilla audin tukivarsissa, samojen lujuusominaisuuksien saamiseksi materiaalivahvuudet pitää olla jonkiseltaan järeämpiä.
Comment
-
Febi-Bilsteinin sarja on nyt ollut 8 päivää alla. Kahtena ensimmäisenä päivänä ohjaus tuntui vähän kulmikkaalta mutta tuo kulmikkuus hävisi kokonaan toissapäiväisen kulmien säädön jälkeen.
Ei voi olla kuin tyytyväinen kun kolinat, narinat, ohjauksen vetely kiihdyttäessä ja uraherkkyys on historiaa.
Comment
-
Täällä menty 4B:llä 150tkm orkkisnivelillä, johon saksassa olivat uusineet alatukivarret takaisinkutsuna. Nyt vetelee urissa ja kiihdytettäessä. Ei kuulu narinoita. Selvitettävää on mikä / mitkä nivelet pitää vaihtaa, itse en löytänyt tunkin avulla, raajat loppuu kesken. Raidetangon päät vaihtuu myös. Tarkoitus pitäytyä Lemförderissä tai TRW.
Onko kukaan kokeillut vanhaa konstia injektoida EP peräöljyä palloihin? Ei taida sopia nailonpuslille? Onko kaikki pallot nailonia? Ja osa alaspäinkin. Taitaa jäädä vaihtoehdoksi pora käteen ja nipottamaan..
Suositeltava vaseliini myös Teboilin XHP, tarkoitettu avohammaspyörille ja tapeille. Kestää puoli vuotta vanhan tartsanin tapeissa (huom. monikko eli tarkoitan Volvo BM 840LM :) eikä onnistu pakkasessa prässätä.
Comment
-
Ostin Passattiin kuskinpuoleisen etu/ylätukivarren Motonetistä ja valittin suoraan OE-Laadun. TRW:n laatikossa näytti olevan, joten olettaisin olevan TRW. Hintaa toki oli muistaakseni 45e kun kymppiä halvemmalla olisi saanut jonkun muun merkkisen.
AD:n tukivarsi kesti muhkeat alle 30tkm.
Comment
-
Vastaan kysymykseeni, kaikki etupään nivelet sisältävät nailonia tai vastaavaa muovia pallon ympärillä. Raidetangon päät jäi vielä selvittämättä. Nipat tuli laitettua etupään kaikkiin palloniveliin. Mukavaa hommaa pienikokoisella akkuporalla: ensin porasin 3,2mm reijän, sitten suurennos 5mm ja 6mm kierretapilla +vaseliini eteen/taakse poralla, paineilmalla puhtaaksi ja nippa paikoilleen; otti noin 5min. Saa porata surutta, mutta heti seis kun tavoittaa nailoniin, loppu varovasti palloon asti. Hidas prässäily+liikuttelu puristaa vaseliinin niveleen, käytin tallissa ollutta Polaris premium all season grease violettiä vedenkestävää varsin notkeaa vaseliinia.
Ja se välys taitaa olla raidetangon sisäpäässä olevissa nivelissä(?) kumihaitarin alla. Ovatko vaihdettavissa ettei koko hammastankoa tarvitse vaihtaa?
Comment
-
Ja se välys taitaa olla raidetangon sisäpäässä olevissa nivelissä(?) kumihaitarin alla.
Jos tuntuu vetelyä, kannattaa kokeilla myös hammastangon kiristämistä. Ohjeet kiristämiseen löytyy foorumilta. Jos kuuluu paikallaan käännellessä kevyttä lonksumista kun rattia kääntelee n.30 astetta edestakaisin, voi välys olla myös tuolla. Ainakaan itsellä ei nuo väljät sisäpäät minkäännäköistä lonksetta pitäneet.
Comment
-
Moro
Täällä alkaa olla tukivarsiremontin aika ja ajattelin laittaa kunnolliset,ettei tarvi joka vuosi olla vaihtamassa.Keskusteluista on ilmennyt,että kannattaa vaihtaa koko satsi kerralla.Kyselin Pörhöltä ( oulusta ) koko paketin hintaa.Vastaus alla.
<Ei ole alkuperäisenä sarjaa saatavana.Irto-osista koottuna hintaa 1088€.Ei
<sisällä pultteja ja muttereita eikä vakaajan välitankoja.
Ehkä ei kuitenkaan nuin "hyviä" tarvi...Lemförder on keskustelun perusteella hyvä mutta kallis.Onko kellään tarkkaa hintaa? ja kukahan niitä myy Oulun seudulla (tai kemi-tornio).
Paketti tulisi vm 2000 A4 avanttiin 1.6 koneella mutta paketit taitaa olla aika moneen malliin sopivia....vai olisiko sittenkin järkevää käydä hakemassa konttorilta vikalista ja vaihtaa vain väljät tukivarret?? Sori jos on tyhmiä kysymyksiä,mutta ei haulla oikein löytynyt vastauksia ja peukalo on keskellä kämmentä,joten pakko on koittaa selvitellä asioita etukäteen
Comment
-
Samaan vaivaan vaihdat kaikki. Kuitenkin vuoden päästä väljiä loputkin.
Tepolta tai Saksasta suoraan Febit alle ja elämä hymyilee.rasvanipat jos meinaa autoa yli 100tkm pitää itsellä.
Mulle tuli täys Febin setti 350€ rahteineen isäpapan 3B:hen, Tepolta ei varmaan kauheasti kalliipi ole.
Comment
Comment