Kiitos kaikille vastanneille. Uudet tukivarret on jo tilattu ja ovat tietääkseni matkalla. Harmi etten ehtinyt huomaamaan tuota varaosat24 tarjousta aiemmin.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Eipä noista pysty sanomaan.On täysin mahdollista että nuo alle 50e tukivarret tulee kaikki samasta tehtaasta.Pakkaaja lyö pakettiin vain omat merkintänsä.Hyvällä tunnetulla brändillä voit myydä vähän kalliimmalla saman tuotteen.Minä ottaisin halvimman jos pystyy itse vaihtamaan.Kestää sit mitä kestää ja jos ei kestä ni vaihtaa uuden ?130e saa kotiovelle toimitettuna jo koko tukivarsisarjankin B5/C6/A8 D2 versioihin ebaystä.
Comment
-
Saksan ebaystä löytyi tuommoinen edullisimmillaan febi bilsteininä 41 ja risat eurolla, mut noin reiluun 50 euroon saa joko febinä, ruvillena tai meylenä. Meyle ehkä heikoin noista ?
Koko 4 sarja febina 145 + pk
http://www.ebay.de/itm/4x-FEBI-QUERL...kAAOSw0hlZHV0-
Samassa kaupassa yksittäinen febin tukivarsi 39 €
En toki ota vastuuta onko noilla liikkeen tarjouksilla mitään takeita tosielämässä, mut näyttäis Suomeenkin lähettävän parillakympillä.
Comment
-
-
Vieras
Samaa skeidaa nuo Mapcot on kuin muutkin halpikset. Eli osta halvimmat vaan jos ostat halpikset.
Comment
-
Kyllähän minä kerronkin ja tarkoitus oli hieman lisätä rasvaa. Jos ei muuta niin ainakin tällä -> https://www.ikh.fi/fi/rasvaprassin-n...aali-ma3240820
Comment
-
https://www.audiforums.com/forum/sho...=213032&page=2
Linkin takaa löytyy jopa jotain positiivista RTS:stä; ainakin b5 koppaan oli ylävarsien puslat kovempaa materiaalia kuin orkkiksissa. Yhdellä tullut RTS paketissa pari febiäkin. Eli kyseessä jonkinlainen Espanjalainen välikäsi, joka vain pakkaa omaan laatikkoon.
Comment
-
-
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka monen tukivarren otantaan tämä lausunto perustuu?Niistä menee myös puslat äkkiä ja ovat jo uutena paljon löysempää tavaraa kuin kalliimpien tukivarsien puslat.
Comment
-
Ainakin neljän eri merkin tukivarsiin. Pitäen sisällään Febin tuotteetkin. Kaikista meni joko pallonivel väljäksi, tai kumipusla tohjoksi. Ja osa oli jo paketista pehmeää->auto vingurteli mihin sattui.
Uskallan yleistää, koska taitaa olla TRW ja Lemföder mitkä tekee itse tukivartensa. Kaikki muut on random pakkaajia. Ja vaikka ei olisikaan, miksi lähteä arpomaan? Vaikka kerran olisi saanut merkiltä X toimivan tukivarren, voi seuraava olla jo sutta. Edellä mainitusta syystä.
Comment
-
Jos joutuu muille työstä maksamaan ja on koko tukivarsisarjaa vaihtamassa, niin saksasta Lemförder kuljetuksineen ~584€. Sen kanssa ei pitäisi joutua toista kertaa tukivarsia vaihtamaan, poislukien tietysti jos vuotuisia kilometrejä tulee huomattavan paljon.
2014 kysyin paikallisesta varaosaliikkeestä B6:een alatukivarsia eteen (etu+taka, vasen+oikea), niin lemförderinä olisi ollut 542€ joten tilasin koko setin ebaysta.
https://www.ebay.de/itm/Lenkersatz-R...2/263402255459
Comment
-
Niin noissa ylävarsissa jne on erilaisia puslia jotka ovat B6:ssa S-linen kamaa ja B7:ssa kaikissa malleissa. Niin se kehitys kehittyy. Eipä noihin B6 taida marmoriltakaan saada sitä alkuperäistä tukivartta vuodelta 2001 vaan se on useampaan kertaan korvaantunut uudemmalla ja paremmalla korvaavalla osalla.
Jaa mistäkö tiedän... aika paljon on tullut tuota asiaa Etkasta tutkittua aikanaan ja varmaan tähänkin ketjuun olen ne asiat kirjoittanut. Olisiko nuo osat nyt 60tkm olleet ajossa 1BE (joka ei eroa 1BA kuin jousiltaan) B6:ssa. Kerro ihmeessä miksei nuo sovi 1BA/1BE? Jos sitä väen väkisin haluaa kovaa raidetangonpäätä löysemmät puslalliset raidetangonpäät niin kait ne noilta halpis merkeiltä löytyy, Lemförder näyttäisi olevan kulkenut kehityksen mukana kun orkkisosat ovat kehittyneet. Onhan nää päälleppäin sitä Audin logoa vaille samanlaiset kuin orkkikset.
Comment
-
Tietysti ne sopii mutta en mene vannomaan että camberia saa kohdalleen noilla ylävarsilla. Jos meet marmorilta kysymään taaempaa alatukivartta B6:een niin ne ei myy sulle B7:n vastaavaa vartta, tai toisinpäin koska eroavat juurikin puslan kohdalla toisistaan, samoin osanumerot ovat eri.
e: Ja edelleen jos haet S-Linen alustalla olevaan autoon raidetangonpäitä, saat nuo kovat. Muihin alustoihin myydään edelleen marmorilla kumivaimennettua, tänä päivänäkin. Se on sitten jokaisen oma asia mitkä laittaa.Viimeksi muokannut horch; 3.1.2018, 00:46.
Comment
-
Tuli varmaan jonkin sortin pohjanoteeraus kun meni alta 15tkm:n kaikki tukivarret taas vaihtoon.
Tällä kertaa hommasin minäkin RTS:n varret mutta niistä jätettiin raidetangon päät käyttämättä, koska niissä niissä ei ollu sitä kumivaimennusta/vulkanointia ollenkaan.
Saapa nähdä miten kauan nuo nyt sitten kestää.
Comment
-
Voi olla, että ässässä on kovat päät, en tiedä. Lisäksi noissa näytti kierre kovin pitkältä mutta sittenhän sen näkee kun hommailen jostain toiset.
Enkä kyllä tiedä mitä merkkiä ne edelliset oli, halvat ne oli ainakin ja Vaicon pakkaamat. Tuskin noillakaan mitään omaa valmistusta on.
Comment
Comment