Onko 4f-kutosen tukivarsisarjoista kokemuksia kertynyt? Tuota pahamaineista Meyleä on ebay pullollaan mutta eivät ole ihan halpoja nekään, sitten on jotain vielä vähän halvempia. Lemförder on tietysti varma valinta, mutta sen valitettavasti näkee myös hinnassa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viestiKaverin jenkkiin asennetut Moogin nivelet eivät ainakaan päällisin puolin laadulla tehneet vaikutusta, aika kotikutoisen oloisia kaikki. Emännän Golfiin laiton alatukivarsien takapusliksi Moogit kun muita ei siihen hätään ollut saatavilla. Edelliset tarvikkeet kesti aika tarkkaan 10tkm.
Vanhempien 3BG Passatissa on nyt 2v. ollut muistaakseni TRW:n ylätukivarret, ja niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.
Comment
-
Kuinkas yleistä on b6/b7 malleissa puslien,nivelten yms kuluminen? Haen syytä huonoon ajettavuuteen ja sivutuuli herkkyyteen,myös urissa vetelee ihan löysällä talvikumillakin. Leimalla ei ollut sanomista vaikka tarkkaan tuennan syynäsikin läpi. Aikoinaan samaa vaivaa oli edellisessäkin b6:ssa mut ei niin kun tässä nykyisessä b7:ssa. Kulmat on ohjearvoissa. Ei ihan turhaan kiinnostaisi laitella alustaa uusiksi jos ei ajettavuus sillä parane,joten jos jotain varmoja paikkoja on etu tai takatuennassa niin niistä olisin kiinnostunut.
Comment
-
Paljonko ajettu? Jos jarrutat hiljaa pysähdyksiin keventämättä aivan lopussa niin potkiiko paljon takaisin? Alatukivarsien takapusla pehmenee ajan myötä, jossain oli äsken maininta että voi näkyä myös eturenkaan sisäreunan kulumisena. Ei oikein kunnolla näy ellei pääse katsastuksessa levyjen päälle.
Löysät talvikumit voi sinänsä aiheuttaa vetelyä myös.
Comment
-
Mulla meni vaihtoon B6:ssa tukivarret +300tkm lukemassa. Ei tullut leimalla sanomista eikä juurikaan kolissut, ajettavuus muuttui vaan surkeaksi. Alataka oli puslan keskiosa revennyt irti. Taisi olla myös yläetu aika huonossa hapessa. Rengas irti niin pääseehän noita vääntämään jollain asennusraudalla, tietty voi olla vaikeeta kun pitäsi olla tatsi millanen on ehjä tukivarsi. Mutta huono ajettavuushan on tuosta merkki varsinkin jos on aikasemmin ollut ajettavuus hyvä.
Comment
-
Mikäli nivelet on kunnossa (ei väljiä) mutta puslat väsähtäneet niin suhteellisen edullinen korjaus näillä. Olen muutamaan autoon noita punaisia laittanut ja puslien laatu on, mielestäni, hintaan nähden hyvä.
Ostin viime viikolla rouvan S3:een Lemförderin alapallot. Niveliin on stanssattu TRW:n leimat..Viimeksi muokannut hoff4; 11.4.2015, 03:30.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiMikäli nivelet on kunnossa (ei väljiä) mutta puslat väsähtäneet niin suhteellisen edullinen korjaus näillä. Olen muutamaan autoon noita punaisia laittanut ja puslien laatu on, mielestäni, hintaan nähden hyvä.
Ostin viime viikolla rouvan S3:een Lemförderin alapallot. Niveliin on stanssattu TRW:n leimat..
Comment
-
Etupään tukivarsien puslat on samankokoiset B5 / B6 / B7.
Iskarin alakiinnikkeen pusla on ainut joka eroaa B5 ja B6/B7 välillä, on B6/B7:ssa kapeampi, eli B5:n pusla ei sovi uudempiin.Viimeksi muokannut hoff4; 15.4.2015, 02:17.
Comment
-
Huollossa sanottiin, että oik etummaien alatukivarren suojakumi rikki, ja molempien etukallistuksenvakaajien pystytangot väljät. Lisäksi raidetangon sisäpään pitkät haitarikumit ovat taas rikki, suositteli vaihtamaan samalla nää raidetangon aksiaalinivelet.
Vissiin jos suojakumit tollein hajoavat, niin pelkästään niiden uusiminen ei todennäköisesti riitä lian ym. vuoksi, vaan koko palikka pitäis vaihtaa? Se olis sitten 5 osaa. Marmorilla hinnat olivat 1 tukivarsi alk 300e, joten kävin lähipajalta kysymässä hintoja. Koko kierros uusia tukivarsia (en muista merkkiä, pitäisi kysyä) oli 720€, alennuksella 540€.
Lähinnä tässä mietityttää, että alla on edelleen ilmeisen hyvin kestäneitä rinkulaosia, joten kannattaako kaikki etutukivarret heittää mäkeen, jos uusien osien kestävyys oikeasti on näin paskaa, kuin ketju antaa ymmärtää, ja vaihtaa vain väljät?
Itselläni kerrostaloasujana ei ole mitään mahdollisuuksia lähteä säätämään rasvanippojen/vaseliinien/lääkeruiskujen tms. kanssa, vaan etsin tässä pitkällä tähtäimellä kokonaisedullisinta ratkaisua. Jos oikeesti tollaset vajaa 300tkm ajetut palat kestää edelleen paremmin vuosia kuin uudet...
Comment
-
Ihmemies, laadukkaita tukivarsia (TRW, Lemförder, Febi) löytyy aika edullisesti eBaysta yksittäinkin. Muita merkkejä varoisin. Jos aiot ajella autolla vielä pitkään, hyvä kannattaa.
Alumiiniseen olkaan (eli pienemmällä nivelen kartiolla) löytyy etummaista tukivartta Lemförderinä hintaa 160,- ja rautaiseen olkaan (isommalla nivelen kartiolla) TRW:nä 120,-. Sellaiset mulla kesti toistakymmentä vuotta.
Rasvaa ei muuten tarvitse laitella ruiskulla. Mä avasin suojakumin sokan ihan pikkupihdeillä keittiönpöydällä ja pyörittelin niveleen ja kumin sisään lisää rasvaa. Ehkä sitä ei mene ihan niin syvälle kuin rasvanipalla mutta ei haittaakaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Killeri Näytä viestiItse oman C5:n kanssa olen tehnyt näin että ainoastaan väljät osat vaihdettu.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viestiLähinnä tässä mietityttää, että alla on edelleen ilmeisen hyvin kestäneitä rinkulaosia, joten kannattaako kaikki etutukivarret heittää mäkeen, jos uusien osien kestävyys oikeasti on näin paskaa, kuin ketju antaa ymmärtää, ja vaihtaa vain väljät?
Tuoteväärennöksetkään eivät ole poissuljettu epämääräisimpien eBay-kauppiaiden kohdalla. Saattaa näyttää täysin merkkiosalta, mutta todellisuus jotain ihan muuta.
Työmäärän minimoimiseksi kannattaa ainakin harkita samalla purkamisella vaihtuvien osien uusimista kerralla, jotta välttyy päällekäisiltä työvaiheilta.
Comment
-
Olikos tämä Lemförderin sarja nyt käypänen vm. 1995 B5 aanelkkuun kun esittelytekstissä mainitaan alatukivarren vaihtuvan uudemmissa malleissa? Slamitin sarja laitettu 7 vuotta sitten, ja muutama varsi jo vaihdettukin, ja taas olisi väljää. Kestihän tuo toki ihan hyvin.
Lisäys: Laitoin sarjan tilaukseen, eipä kauaa mennyt kun tuli jo seurantakoodi paketille sähköpostiin.Viimeksi muokannut Finadeon; 4.9.2015, 13:41.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiMikäli nivelet on kunnossa (ei väljiä) mutta puslat väsähtäneet niin suhteellisen edullinen korjaus näillä. Olen muutamaan autoon noita punaisia laittanut ja puslien laatu on, mielestäni, hintaan nähden hyvä.
Näyttäis saavan kahta erilaista sarjaa, Sporttia ja "normia", mut onks noista Sporteista kellään kokemuksia? Entä tietääkö/muistaako joku mikä on A4 B6 Avant 1.8T quattron "front anti roll barin" puslakoko? Vaihtoehdot 25, 27 ja 29mm.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hoff4 Näytä viestiEtupään tukivarsien puslat on samankokoiset B5 / B6 / B7.
Iskarin alakiinnikkeen pusla on ainut joka eroaa B5 ja B6/B7 välillä, on B6/B7:ssa kapeampi, eli B5:n pusla ei sovi uudempiin.Viimeksi muokannut Sound; 13.9.2015, 23:57.
Comment
-
camberin säätö
Onko kellään kokemusta noista puslista madalletussa autossa, jossa ei edestä camberiä pysty säätämään. Noilla epäkeskoilla tuo ilmeisesti onnistuu. http://www.ebay.com/itm/KCA420-White...9202fb&vxp=mtr
Comment
-
Säädettäviä ylätukivarren puslia saanee suomestakin uretaanisina. Linkkaamasi ebay-jenkkiversio näyttäisi, kuvan perusteella, säädettäviltä ainoastaan siltä osin missä asennossa prässää puslat tukivarsiin kiinni. Omaa kokemusta moisista ei ole.
Sound: Olen jättänyt vaihtamatta iskarin alakiinnityksen puslat B6:iin koska en ole löytänyt muiltakaan valmistajilta uretaanista vaihtoehtoa tuohon, tosin en ole liiemmälti panostanut hakemiseenkaan. Powerflexiltä ei löydy.
Comment
-
Linkki näytti lupaavalta. Voi olla että tuolta tilaan nuo ja kokeilen. Tuossa näköjään pystyy säätämäänkin.
edit: Täytyy olla nähtävästi yritys että tuolta saa tilattua. Nuo olisi olleet liian halpoja jos tuolta ne olisi tilannut..
Comment
-
jaaha, kai sitä täytyy laittaa Stronflexiltä puslasarja tilaukseen, vielä kun osais päättää et laittaako punasta vai keltasta puslaa alle... keltasessa mietityttää et meneekö liian kovaks, kun taas punasessa mietityttää kestävyys, mut taitaa ne aika paljon pidempään kestää ku mitä noi orkkiskumit? matala ajokorkeus ja ilmajousituksen ylös-alas -liike ei ainakaan pidennä puslien kestoikää...
Comment
Comment