Kai sinne voi heittää jotain vedenkestävää vaseliinia, ainakin itse ajattelin niin tehdä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Tuli motonetistä ostettua n1.5kk sitten tukivarsisarja, jonka merkkiä en nyt muista niin aloin tässä ihmetellä auton levotonta käytöstä.
Auto pukille ja tarkastus. raidetangonpäät oli melkein korkanneet siitä kohtaa missä se kierre menee sinne raidetangonpään sisään.
Väljää oli n.2-3mm lisäksi koiranluut on menny väljiksi.
En kyllä osta ikinä enää mitään alustaan liittyviä motonetistä!
Ärsyttää vain se turha työ, minkä joutuu monta kertaa tekee, kun sen voisi tehdä yhden kerran ja kunnolla.
Lisäksi olin huomaavinani pienen välyksen raidetangon sisemmissä päissä, liekö kuinka hankala vaihtaa?
Comment
-
Mulla kans huonoja kokemuksia motonetin tukivarsista. Kesti varmaan puoli vuotta ja tossa tulos. http://s703.photobucket.com/albums/w...t=IMG_0394.jpg
Comment
-
No niin 9 tunnin jumppa on ohi...
Vaihdoin kaikki tukivarret eteen uusiksi, kun entisillä olikin jo ikää se 1,5kk eli "vaihdon tarpeessa"
Samalla vaihtui myös sisemmät raidetangon nivelet, oli muuten aika ahdasta varsinkin vasen puoli.
Myös etupyörän laakerit vaihtui samalla vaivalla uusiin, kun jollotti yli satasen vauhdissa.
Lopputulos: auto taas vakaa ja tarkka ohjata, vaikkakin täytyy säädättää kulmat, kun ratti on hieman vinossa.
Jollotus ei loppunut, joten luulempa, että syy on 6vuotta vanhat keskieuroopan kitkat , jotka on kulunut hampaille.
Uudet renkaat ja vanteet on tilattu. Pysyn ihan 18" setissä kun en oo mitään näyttelyautoa tekemässä.
Jos se vollotus ei lopu niin sitten en kyllä enää tiedä, että mitä tekisin...
Käyn kyllä ainakin antamassa palautetta entisistä tukivarsista motonetille.
Comment
-
Tulipas tuossa eilen tarkasteltua tuota Motonetin "vahvistettua" sarjaa joka autossa on nyt vajaan vuoden ollut kiinni ja kilometrejä takana n. 30tkm. Jokaisen varren nivelen suojakumit ovat perstoutuneet ja haljenneet --> roskistavaraa. Laitoin juuri aamulla reklamaation tapaisen palautteen Motonetille josko niillä tuohon olisi jokin selitys. Näyttäisi vahvasti siltä että kumiaines mikä varsissa on ei ole lainkaan suunniteltu Suomen oloihin.
Pitänee vissiin tällä kertaa itse yrittää suorittaa tuo vaihtotyö koska kyllähän siinä muutaman pennosen säästää kun näitä osia kuitenkin saa tilailla vuosittain.
Comment
-
Juu, iskareista minäkin kuullut olen, mutta Ultimatevw foorumilla puhuttiin myös Boge-jotakin tukivarsistakin. Kuitenkin, pitänee alkaa tarkemmin kattomaan mitä hilipettä sitä tuohon kulkineeseen ostaa. Jos vielä Motonet sattuu korvaamaan nuo vanhat niin pitää toivoa että sieltä näitä ns. laatumerkkejä löytyy sitten hyllystä. Samanlaisen sarjan jos ne tarjoavat, niin siinä vaiheessa sen voi vaikka myyjälle syöttää.
Onkohan kukaan muuten vienyt asiaa eteenpäin, koska aika paljon tuntuu noissa "vahvistetuissa" sarjoissa ongelmia olevan. Ainakin markkinointi on todella harhaanjohtavaa. Kyllähän tuohon voisi jollain kuluttaja-asiamiehelläkin jonkinlainen mielipide olla. Ei voida olettaa että jokainen kuluttaja kahlaa netin keskustelupalstoja läpi selvittääkseen minkä merkkiset osat kestävät kauemmin kuin yhden katsastusvälin.
Comment
-
Korkkasi n. 3kk vanha Febi merkkinen takimmainen alatukivarsi oikealta edestä pallonivelestään. Takuun kautta uusi kanki TRW merkkinen.
Nopeasti tarkasteltuna Febi erosi hieman TRW:stä ja alla olleista (ilm.audin vakiot) tukivarsista. Mm. pallonivelen akselin päässä oleva kuusiokolo oli eri kokoinen. Febissa on isompi ehkä 6mm, noissa muissa 4mm kuusiokolo. Muita eroja en pikaisella tarkastelulla sitten huomannutkaan.
Comment
-
On niillä vuoden takuu, että pitäisi mennä takuuseen. Myöhemminkin vielä, jos kuluvat ennen aikojaan. Jos tarkkoja ollaan, niin asennus kannattaisi heillä myös maksattaa.
Paikalliseen vein päivälleen vuoden vanhan vesipumpun, joka jurisi. Ja otin uudet jäähdytinnesteet kanssa, kun kerroin, ettei ole ollut tapana laitella vanhoja takaisin.
Pientä napinaa siitä tuli, mutta antoivat uudet nesteet kuitenkin.
Ihme, että tuollaisia niveliä saa myydä vuodesta toiseen. Meikkipeilistäkin kun tuntuu, että pitäisi CE ja muut höpöhöpö-merkinnät löytyä, mutta niveliä saa sitten myydä mitä paskaa vain, eikä kellekään tunnu tulevan mieleen, että voipi sellaisen rimpulan kanssa sattua pahasti...
Comment
-
Itsellä kesti jotkut nyt huimat 10kk. Reportoin, kun saan auton samaan pajaan. Täytyy kysellä meinaavatko tunkea vielä samat kurat takaisin. Takuuseen pitäs mennä. Ituttaa vaan, kun renkaat kului sileeks jostain syystä. Takana meni hyvin lyhyessä ajassa täysin sileeks (ei pintaa yhtään).
Comment
Comment