Polar-autovarusteesta oulusta saat febin sarjan varmaan tuohon 350?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Varoitus tukivarsista (mm. Meyle, Herzog..)
Collapse
X
-
Polar-autovarusteen sivuilta ei Oulun osoitetta löytynyt.Missähän se sijaitsee? Tepolla taidetaan tarkoittaa Kalskeen Teppoa.Hän on näköjään keskusteluun osallistunutkin.Tosin viimeksi 2007...HUHUUuu..onko Teppo kuulolla? Tuo rasvanippa olisi varmaankin loistava ratkaisu,mutta peukaloni ei taida sellaiseen taipua..Tuo 350e kuulostaa kyllä paljon paremmalta kuin 1088e,joten enköhän kallistu suosiolla Febin puoleen.
Comment
-
Kyllähän minä noita Febin sarjoja olen toimittanut, näillä hinnoilla
sarja ilman koiranluita, sis. Raidetangon päät B5 379,10
sarja sis. Koiranluut ja raidetangon päät B5 395,60
sarja sis. luut ja radetangon päät C5 464,00
sarja ilman raidetankoja B6 473,60
sarja sis. raidetangot B6 505,70
Comment
-
Sellainen kysymys vielä,että jos koko satsin vaihdattaa,niin kannattaako auto käyttää nelipyörä- tai jossain muussa suuntauksessa?
Comment
-
<sarja sis. Koiranluut ja raidetangon päät B5 395,60>
Teppo (kiitoksia vastauksesta )
Onkohan se tuo mulle sopiva satsi jolla kolinoiden voisi olettaa loppuvan? Tuleeko tuohon ne pultit ja mutterit?
Minähän en ole tutkinut mikä siellä on väljä,vaan olen tuota kotitietä ajaessani kuunnellut että kolisee.Ymmärtääkseni 150tkm ajettuun autoon ei ole juuri muuta tarvinnut vaihtaa kuin näitä tukivarsia ja raidetangonpäitä.Olen kuitenkin (näitä keskusteluja seuranneena)siinä vakaassa uskossa että tukivarret joutuu vaihtamaan joskus jokatapauksessa.Joten ei tuollainen paketti taida hukkaan mennä...
Comment
-
Ja jos yhtään pysyy työkalut kädessä, tee projekti itse. Pahin homma on saada nuo pitkät mustat pultit liikkumaan ylätukivarsista, mutta paikka on lekan kannalta suht hyvä eli mätkimään mahtuu kun ottaa puolen metrin hylsyjatkon tms tuurnaksi.
Sitten kun ne on irti, homma sujuu kuin tanssi...
Comment
-
Eikös siihen ylätukivarren pulttiin ollut tällainen lääke? http://www.passatworld.com/forums/sh...d.php?t=233225
Comment
-
On, ja tuo on mielestäni paras. Jos on tarpeeksi tehokas pulttipyssy, niin dremeliä ei tarvitse. Kunhan vaan paukuttaa pyssyllä edestakaisin niin kauan kunnes se katkeaa. (ei mene kuin minuutti, ehkä kaksi).
Jos sitä kierrepäätä lähtee takomaan, ja sitten kokeilee tuota pulttipyssytekniikkaa niin se kierrepää saattaa katketa ulosvedettäessä. Sitten homma meneekin vähän mielenkiintoisemmaksi. Eli ei lekaa ollenkaan siihen pulttiin. On tullut monenlaista tekniikkaa kokeiltua, joten tiedän miten ei kannata tehdä ;)
Comment
-
Eikös tuo ylätukivarren pultti tule helpommin ulos jos tunkkaa alhaalta päin ylös eli periaatteessa keventää tuohon pulttiin kohdistuvaa kuormaa...miten tuon nyt selittäisi ymmärrettävästi....no kuitenkin, mutteri pois ja tunkkaa alhaaltapäin, niin että pultti ei ole niin jännityksissä, vaan tulee vähemmällä väkivallalla pois...pää jumissa taas!
Comment
-
Älkää yllyttäkö...jos minä rupean tuohon itse,niin siitä ei hyvä seuraa...ei varsinkaan Audilleni.Onneksi tuttavapiirissäni on ihmisiä jotka ovat näitä vaihdelleet ja ovat valmiita auttamaan poropeukaloa.Mutta osat pitää hommata itse ja laitoinkin yksityisviestiä Tepolle.Kiitoksia muuten kuvasta..tuollainen läjä mutkaista rautaa kannattaa ehdottomasti viedä jollekkin muulle vaihdettavaksi ;)
Kiitoksia kaikille muillekkin keskusteluun osallistuneille.Tämän ansiosta osien hinta putosi 1088e -> n400 euroon.Aika mukava säästö...mitähän sillä tekisi.
Comment
-
Eikös tuo ylätukivarren pultti tule helpommin ulos jos tunkkaa alhaalta päin ylös eli periaatteessa keventää tuohon pulttiin kohdistuvaa kuormaa
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kraisane Näytä viestiKiitoksia kaikille muillekkin keskusteluun osallistuneille.Tämän ansiosta osien hinta putosi 1088e -> n400 euroon.Aika mukava säästö...mitähän sillä tekisi.
Comment
-
Itsellä on kuskin puolen raitangon nivel (sisempi) väljä ja sen huomaa, kun rengasta ravistaa auton keulan ollessa kevennettynä.
Kävin kysymässä mielenkiinnostani AD Varaosamaailmasta kyseisiä osia ja he kehoittivat ottamaan suoraan Lemförderin vahvistetut sisemmän raidetangon ja uloimman raidetangon pään. Koska ovat kuulemma OEM osia vahvempia ja "Audi-kuskit" niitä suosivat ENITEN? Siinä 40-50e korvilla oli hinta/kpl.
Joten onko näistä kokemuksia?
Laakkosella sisemmän raidetangon hinta oli 45e/kpl.. Mutta varaosa-diilerimme kautta ETKA ei kuulemma enään tunne kyseistä osaa, mutta kuulemma toimitustapa on vain muuttunut Laakkosen mukaan ja edelleen saisi myös OEM-osina...
Muutenkin olisi nyt hyvä samalla vaihtaa kaikki tukivarret puslineen uusiin, kun tuo KW3 odottaa hallilla asennusta!
E: Koko etutukivarsi sarja tilattu Tepolta ja samalla saatiin myös sisemmät raidetangot myös, joten nou hätä ;)
Comment
-
Jep itelläki apukuskin puolelta kuuluu kolinaa kun ajaa terävistä kuopista. Eli miten on tuleeko tuossa Tepon sarjassa molemmat puolet vai onko tämä vajaa 400e sarja ostettava molemmille puolille oma? Paljonkohan maksaisi asennus liikkeessä, varmaan nuo ylemmät varret onnistuisi itsekkin vaihtaa mutta jos tämä ylätukivarsien pultti on kovin ruostunut niin en omista pulttikonetta millä sitä voisi avata.
Niin ja onkohan noissa tukivarsiseteissä jotain eroa sitten ku auto faceliftattu ja sporttialustainen?
Comment
-
Asennushintaa kyselin omaan b6:een tuon setin osalta, siinä 300e molemmin puolin oli arviot. Päätin vaihtaa itse, eikä ollut niin paha homma kuin alussa luulin.
Kovasti oli ennakkoluuloja itsellänikin tuon pahamaineisen pitkän pultin irroituksesta, mutta kun sitä ajoissa alkoi liottelemaan WD:llä, niin kyllä se helposti lähti auki. Toisesta päästä lenkillä kiinni pitäen, toiseen päähän kunnon varrella oleva vääntövarsi, että saa momentteja peliin. Tarpeen mukaan voi vähän lämmitellä kosaanilla. Itsellänikään ei ollut mitään paineilmavehkeitä käytössä.
Kyllä siinä sarjassa kaikki tarvittava tulee mukana pultteja myöten, jos Febin setin tilaat.
Comment
-
Itse vaihdoin juuri vappuna omaani ylemmät etu ja takavarren eikä ollut ongelmia tuon pultin kanssa. Ruiskuttelin alkuviikon aikana 3-kerta ruosteenirroitinta pulttiin ja se auttoi,ei tarvinnu kuin pultti saada pyörähtämään niin siten lähti kun löi tuurnalla pulttiin melkein lensi pois ei tarvinnu lekaa eikä voimaa.
Comment
-
Paljastui mielenkiintoinen asia, kun rupesin laittamaan rasvanippoja Febin sarjaan. Jommatkummat ylätukivarret (en muista etummaiset vai takimmaiset) olivat selkeästi erilaisia (siis vasen ja oikea). Ilmeisesti toisenpuolen oli valettu ja toisenpuolen taottu (?). Toisessa oli pallon alapuolella kupin ja pallon välissä n. 5mm tyhjää tilaa. Sitkeän oloista vaseliinia oli kumin alla ehkä peukalonpään kokoinen määrä.
Toisessa pallon alla oli noin 2 mm ja täynnä molybdeeni rasvaa. Samoin myös kumin alla.
Onkos kenelläkkään tullut vastaan moista? Mitähän rasvaa noihin nyt sitten lykkäisi? Toiseen "tavallista" ja toiseen MoS?
Comment
-
Onkos täällä ketään noiden rasvaisten juttujen asiantuntijaa? Meinaan, että voiko seurata jotakin ei toivottuja ilmiöitä, jos laittaa noihin kaikkiin tota molybdeeni salvaa? Voiteluominaisuudet romahtaa, nylon sulaa, syntyy räjähdysainetta, joka ekassa töyssyssä räjäyttää koko hoidon taivaalle jne?Viimeksi muokannut nomoreford; 15.5.2009, 15:12.
Comment
Comment